[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:08

Wat vinden jullie van subli mineralen bikkels dan ?
Mijn paard vind ze wel heel lekker maar of ze ook goed passen bij paard met ZE?
Vind de info nog wat summier op de website.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:11

Ik heb het net even via voervergelijk naast de metazoa gezet die ik nu nog geef en daar in zie je toch wel veel verschil.
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... it-broxxx/

Suiker en zetmel is vrij hoog,dus daarom zou ik het niet gaan geven,verder ook niet erg hoog in vitamines.
dus zou ik kijken naar een andere vitaminebrok

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:29

Ik vind de bikkels erg hoog in suiker en zetmeel gehalte.
Ik ga iets anders proberen Hipro flexibel move. Zeer laag suiker/zetmeel gehalte.

Ik heb gister avond mijn pony zijn benen ingesmeerd met een mengsel van babyolie eb derfen omdat hij behoorlijk last had van de knutjes.
Ik hoop dat het helpt. Anders zal hij de zomer echt helemaal van top tot teen ingepakt moeten worden :(

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:21

Ik gebruik de laatste week bij 1 van de paarden Animal Ballistol en dat bevalt ook erg goed.

https://www.ballistol-shop.nl/Ballistol ... solie.html

Hij heeft behoorlijk last dat die rotmugjes in zijn oorschelpen prikken en net voor zijn koker. Ik smeer 's avonds iets met een vinger op die plekken en hij staat direct een stuk rustiger. Het helpt trouwens ook goed op een droge schrale huid.
Ik heb het meegenomen uit Duitsland maar o.a. de Agradi verkoopt het ook.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:41

ellepel schreef:
Ik heb het net even via voervergelijk naast de metazoa gezet die ik nu nog geef en daar in zie je toch wel veel verschil.
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... it-broxxx/

Suiker en zetmel is vrij hoog,dus daarom zou ik het niet gaan geven,verder ook niet erg hoog in vitamines.
dus zou ik kijken naar een andere vitaminebrok

Hm dacht ik al wel. De vitalbix vond ze wel lekker. Die gaan we bestellen. :D

Hier nog geen jeuk, ben gebruiker van Tektonik.
Hopelijk blijft ze helemaal heel dit jaar *\o/*

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:17

Hier ook nog niet, het is flink koud gebleven :) wel fijn want vorig eczeem seizoen duurde zo vreselijk lang.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:06

Welke voedingsstoffen zijn het allerbelangrijkst bij paarden met eczeem en welke zijn echt slecht? Weet iemand dat? Dus ook welke vitaminen zijn echt belangrijk?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:25

Voorgaande jaren tectonik en deken. Alles heel gehouden. Dit jaar wil ik kijken of deken helemaal af kan blijven....Tot nu toe geen jeuk!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:26

Hier ook helemaal dekenloos en permetrine.
Heel....!!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:31

Ben zo jaloers op jullie allemaal!!!
Hier al twee maanden met eczeemdeken op en ze heeft al weer een aantal plekken tot bloedens toe open geschuurd. :(
De kale plekken beginnen alweer te komen..
Ik wacht nog steeds op de Z-itch die is nog steeds niet binnen bij de dierenarts...

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:52

Mijn paardje had gisteren ineens echt veel geschuurd ;( Het ging eigenlijk best oke, af en toe een plekje, maar helaas -O- . Dus vanochtend gelijk alles ingesmeerd met uiercreme, en ingespoten met azijnoplossing. Het stikt hier overigens ook echt van die knutjes/vliegjes.
Zag ook wel een aardige scheur in zn deken bij de borst, hoe repareren jullie dat? Met wat voor een garen moet je dat doen, gewone garen is echt niet sterk genoeg. Durf de deken niet weg te doen naar de welkoop oid voor reparatie, nu ze zo'n jeuk had. Heb ook geen reservedeken ofz, moet ik nog ff op zien te snorren.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:50

emma_evg schreef:
Mijn paardje had gisteren ineens echt veel geschuurd ;( Het ging eigenlijk best oke, af en toe een plekje, maar helaas -O- . Dus vanochtend gelijk alles ingesmeerd met uiercreme, en ingespoten met azijnoplossing. Het stikt hier overigens ook echt van die knutjes/vliegjes.
Zag ook wel een aardige scheur in zn deken bij de borst, hoe repareren jullie dat? Met wat voor een garen moet je dat doen, gewone garen is echt niet sterk genoeg. Durf de deken niet weg te doen naar de welkoop oid voor reparatie, nu ze zo'n jeuk had. Heb ook geen reservedeken ofz, moet ik nog ff op zien te snorren.

Als hij snacht 's op stal staat ff eraf en een lapje erover naaien. Dat houd het hier altijd heel goed, gewoon katoen en gewoon garen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:52

Ik kan het zelf ook niet repareren, maar ik laat het dan doen door zo'n zaakje die ook kleding verstelt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:11

Ik gebruik gewoon garen hoor, en als het een kleine scheur is,met de hand naaien.
En gewoon oefenen, pak een oud kledingstuk,zoek internet af naar voorbeeldfilmpjes.
Scheelt een hoop kosten.
Grotere dingen naai ik onder de naaimachine.
En nee dat word niet netjss,maar het zit wel vast :D

Was vandasg wel een vliegjes dag inderdaad!
Maar doordat het zo droog is zijn er nog niet zo veel te zien vind ik.
Toch wel al wat gekrab en gerol gezien,maar ik wacht nog even met de deken op doen

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:00

Ik kom ook weer even binnenvallen.

Een paar pagina's terug zag ik een vraag over de RSIH. Ik heb bij mijn haflinger de onderkant van de achterkant korter laten maken, omdat hij ook te lang was. Op zich ben ik erg tevreden, maar haar manen vallen echt gigantisch uit en op die plekken gaat het dan ontsteken. Ik ben nu aan het kijken naar de Snuggy Hoods. Heeft iemand ervaring met deze deken?

Hele oude foto maar dan heb je een idee. Ik heb er denk ik 10 cm vanaf gehaald.
Afbeelding

@Biscuitje Ik heb de Shire deken gehad. Op zich geen verkeerde deken alleen vond ik de stof van de RSIH beter.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:18

Afbeelding
Afbeelding
Hallo,
Nooit gedacht me bij dit topic te moeten melden, maar heb een paard van 20, we hebben al veel problemen gehad, maar nooit exceem of jeuk gehad, nu ineens veel jeuk aan de manen. Dat terwijl onze pony altijd exceem heeft en dit het eerste jaar jeukvrij is. Het lijkt wel of ze geruild hebben.
Nu wil ik eerst luizen of vlooien uitsluiten. Maar vraag me af of de pony dan ook geen jeuk zou hebben.
Er lijken wel beestjes in de manen te zitten, maar volgens mij zijn het knutten.
Hij staat trouwens wel altijd onder een exceemdeken.
Zijn manenkam is rood gezwollen. Ik smeer er nu ballistol op. Maar lijkt weinig te doen.
Ik voer hem sober, alleen vit. Korrel. En beperkt gras. Heb wel 2 maanden wat bijgevoerd met equifyt en zupa van equifyt. Zijn dit luizen of knutjes ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:45

De manenkam is rood gezwollen terwijl hij wel onder een eczeemdeken staat? Wat vreemd, dat heb ik nog nooit gezien (terwijl mijn paard ook wit is). Geen idee of het luizen zijn overigens, heb die dingen nog nooit gezien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:46

Overigens is vandaag wel een dramadag voor eczemers, hartstikke vochtig en geen wind.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:54

Bij twijfel luizen wassen met sebacil, en dierenarts vragen want daar kun je een beschikt middel vinden :j
En bedoel je dat zwarte dingetje op die ene foto?
Kan prima luis zijn dus idd behandelen :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:38

Tip....

Luis is Prima te bestrijden met Listerine.

De beesten zijn binnen een paar seconden dood....wel uitkijken voor de ogen.....

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:17

Als die van mij erg aan het schuren is was ik hem met betadine shampoo (geen oplossing maar shampoo) dat werkt heel goed want het ontsmet en hij vind het gewoon heerlijk als ik het met een harde borstel inmasseer daarna heeft hij ook altijd ff geen jeuk meer. Ik doe het het hele zomerseizoen 1 keer in de 2 a 3 weken.

Oh dat ziet er echt heel geiiriteerd uit bij dat witte paardje!

Als er wat onder die deken is gekomen kan het misschien nog wel extra irriteren dan dat ze zonder deken staat. Idd ff wassen en ff laten luchten denk ik toch.. en misschien iets verzorgends opsmeren als cocos olie wat voedend is en verzacht. . .

Balen joh!

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:27

Ook bij mijn merrie gisteren weer jeuk, finecto, puur het mag niet baten Maar zelf weer wat aan het brouwen om in te spuiten.
Blijf de inwendige goedjes wel geven, nu ook van buitenaf bestrijden.
Ik maak een goedje, van tea tree, munt olie, citroensap, azijn, kruidnagel, en knoflook, met groene thee gemengd het ruikt verschrikkelijk, hopelijk vinden de muggen dat ook ☺️

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:50

Hier gaat het momenteel eigenlijk nog goed. Paard staat wel onder eczeemdeken, zonder hoofdkap nog, alleen soms overdag als ik merk dat er veel vliegjes zijn. Er vliegt hier wel al ontzettend veel rond, vandaag valt het gelukkig mee. Ik voer haar momenteel Fibra, met lijnzaadolie, magnesium en phytonics detox als toevoeging. Ze staat nu sinds kort even niet meer op het land. Geen geschuur meer gezien. Ook bij andere pony die wel bloot staat en graag haar staart schuurt zie ik sinds de detox druppels en van gras af ook geen geschuur meer! Dus hopelijk blijft het zo.. verander vanaf vandaag wel naar ander voer want de Fibra gingen ze minder goed eten, om af te wisselen. Ga over naar cavalor Fiberforce. Dus afwachten hoe dat gaat!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:28

Hier zie ik nu alleen veel van die kleine witte vliegjes. Maar die veroorzaken geen jeuk toch?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:36

Lotus83 schreef:
Ik meld me ook... Wat betreft de derfen.. ik heb de clear, nu een grote fles met 25% korting gekocht en dat scheelt best wat.

Vorig jaar had mijn merrie pas veel later in het seizoen jeuk maar nu... Zoveel kleine mugjes/ vliegjes.. ze staat al even onder haar eczeemdeken met regenliner maar haar buik het is vreselijk.

Dus nu heb ik een losse buikflap 2e hands gekocht maar echt, dat ziet er toch niet uit -O-

[ [url=m/C3sZaQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil per se niet van de sweet itch hoody afstappen want ik vind het een topdeken.

Hoe doen jullie dat met blote buiken en jeuk?

Ik heb het jaren zo gedaan met mijn paard. Losse buikflap er overheen. Tot ik dit jaar een Shires sweet itsh deken had buikflaf bedekt echt goed.Voor mij geen rambo meer. maar de shires of de horsegear