[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:16

Ohjajoh6@Die grote is prachtig!!!Kleintje ook natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:21

zal zon 1.75 schoft zijn ongeveer en MiniMe is 1.04 schofthoogte.

Even wat anders ik schrok eigenlijk van isa paardje haar bericht en de vraag van Nado, want is die pony echt nog geen 200 kg en heeft die een hele pil gekregen? Wie weet daar meer over?

Thanks Geerke! Ben ook als een moeder zo trots op allebei; Mijn grote Matriarch en mijn klein paasei...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:24

Nee....Isa is niet gek hoor.Ze heeft Isabella een vierde pilletje gegeven.Ze heeft zich eerst even op de hoogte gebracht van verschillende zaken ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:25

ohjajoh6 schreef:
zal zon 1.75 schoft zijn ongeveer en MiniMe is 1.04 schofthoogte.

Even wat anders ik schrok eigenlijk van isa paardje haar bericht en de vraag van Nado, want is die pony echt nog geen 200 kg en heeft die een hele pil gekregen? Wie weet daar meer over?

Thanks Geerke! Ben ook als een moeder zo trots op allebei; Mijn grote Matriarch en mijn klein paasei...

Wauw...wat een gebouw!Daar kan mijn Guppy onder door lopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:28

Hahahaha Heeft MiniMe ook al eens gedaan! Toen had die kleine zich in de nesten geworpen in de zomer kudde terwijl ik met Lona eigenlijk naar Kliniek Utrecht zou vertrekken. Toen heb ik uiteindelijk ten einde raad Lona die kudde in gestuurd om pukkie te gaan halen, wat ze gewoon ook even deed op haar Loons, was echt grandioos, maar toen stond MiniMe serieus uit te hijgen tussen Lona haar benen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:31

geerke schreef:
Nee....Isa is niet gek hoor.Ze heeft Isabella een vierde pilletje gegeven.Ze heeft zich eerst even op de hoogte gebracht van verschillende zaken ;)

Goddank zeg, maar ik blijf erbij; MiniMe weegt er toch echt wat meer dan 200 kg, die was ook echt katswaus in het begin van 1/8e tablet, misschien toch nog wat lager beginnen Isapaardje?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:23

Heel mooi paard Ja! Geweldig! Mini opgehaald! :D
Wat werkt zo'n kudde mooi hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:31

Nou MiniMe had een veel te grote smoel tegen die leider toendertijd en die werd juist afgemaakt door die kudde, het was echt heel bijzonder, hoe krachtig en trots Lona toen die wei indraafde, geen spat kreupel meer (terwijl ik er dus de volgende dag mee naar Utrecht wou, omdat het echt niet goed ging met Lona toendertijd) En gewoon letterlijk met haar aanwezigheid die hele kudde om zich heen kreeg staan. MiniMe heeft nog 2 rondjes in haar uppie rondgerend totdat Lona een hinnik gaf en ze zo onder Lona haar buik speerde...
Was wel heel triest om te moeten zien hoe Lona zodra we uit het zicht waren van die wei zowat niet meer kon lopen, toen hebben we wel een half uur over paar 100 mtr. gedaan. Maar ben toen heel de nacht bij ze gebleven, Mini haar wonden verzorgd en och och wat waren ze blij en lief voor elkaar.
Maar god oh god wat vond ik het allemachtig mooi om mee te mogen maken, de boer en ik heb met open mond staan toekijken...
Die toewijding en intelligentie en sensibiliteit en dus zo door je pijn heen lopen voor een ander paard, dat had ik nou echt nog nooit meegemaakt, echt ongekend hoor!!!

Maar goed nou weer offtopic hoor, sorry voor de spam...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:34

Nado schreef:
Heb je haar meteen een hele pil gegeven van 1mg ? Isa weegt onder de 200 kg denk ik ? 1 mg is wel heel veel om mee te beginnen dan en ik kan me ook wel voorstellen dat je daar een heftige reactie op krijgt.

Nee, 1/4 tabletje.
Maar vandaag heeft ze eigenlijk nauwelijks gegeten aan hooi.
En ze ligt best veel, hoewel ze verder als ze loopt best wel goed loopt.
Dus even aanzien, anders toch maar naar 1/8.

Edit: ze weegt ca. 220 kg (ooit op een weegbrug; zal nu wat minder zijn want ze is erg ingevallen)

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:39

@ IMJ, dat geen biks geven is inderdaad erg moeilijk, ik kwam erachter dat ze Megan alweer vrolijk meenamen met de biksronde een paar weken geleden. Dat kan ook best wel meegedragen hebben aan de nieuwe hb.
Ik heb nu wel mijn eigen pak droog hooi gekregen en mag zelf voeren. Ik leg een net klaar voor in de badkuip en in de stal hangt een little bit hooizak die ik elke dag vul. Zo kan ik dat in elk geval monitoren.

Megan verhaart nog steeds niet echt. Op de hele stal vliegen de plukken haar je om de oren maar bij Megan laat het nog steeds niet echt los. Ik hoop dat het snel komt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:55

Ik word dus helemaal gek van de haren en er lijk maar geen eind aan te komen. :=

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:58

Hahahaha Dat dat moet hier dus nog komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:54

Sedje begint nu ook eindelijk te verharen! Scheren hoeft waarschijnlijk dus niet! Ook wel erg fijn. :)

Ik kan trouwens bij Sedje echt zien wanneer hij weer aan zn pilletje toe is, voor het pilletje kijkt hij erg moe, en zodra het pilletje gaat werken is hij weer klaar wakker, echt een andere blik in zn ogen, ik wist niet dat dat zo duidelijk te zien zou zijn!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:11

Shanna schreef:
Ik kan trouwens bij Sedje echt zien wanneer hij weer aan zn pilletje toe is, voor het pilletje kijkt hij erg moe, en zodra het pilletje gaat werken is hij weer klaar wakker, echt een andere blik in zn ogen, ik wist niet dat dat zo duidelijk te zien zou zijn!

Nou dat is hier in de opstartfase nog omgekeerd :+
Vandaag eens zien of 1/8 tabletje haar wat fitter houdt na inname; nog wat rustiger opbouwen dus.

Furi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:28

@ohjajoh6, wat een mooi paard zeg!

Hier nog geen verbetering met het zwalken van Furi, nog steeds alleen in stap. Het is niet verergerd. Verder is ze wel fit.
Afgelopen week was ze wel schrikachtig :( Ik heb sinds 2 weken de Prascend verhoogd (1/2 naar 3/4), haar buik/rug is meteen wat rechter getrokken. Ik bekijk dit nog 6 weken en dan een uitgebreid bloedonderzoek.

Ze verhaart overigens nog totaal niet..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:08

Verharen doet sinds gisteren heel hard. De plukken haar hingen eraan dus net even een beetje (niet eens grondig) geborsteld :+

Afbeelding

Kan me niet indenken dat dit komt door 3x stukje tablet overigens. Maar er zit nog genoeg op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:22

Isa verhaart heel duidelijk :+

Dit is trouwens de laatste foto van Pablo...een uurtje voordat hij ingeslapen werd |(
26 februari.
Afbeelding

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:41

Ach Geerke, het moet een enorm gemis zijn

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:52

Geerke :(:)
Aan jouw verzorging heeft het niet gelegen. Hij ziet er goed uit zo op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:30

Shanna schreef:
Sedje begint nu ook eindelijk te verharen! Scheren hoeft waarschijnlijk dus niet! Ook wel erg fijn. :)

Dat is dus bij MiniMe altijd omgekeerd geweest en gebleven, zij kakt wat in na het pilletje en was juist het tegenovergestelde,voor de medicatie zeg maar: vaak oudere paarden die depressief zijn; was zij juist meer agressief en schrikachtig beetje para zeg maar.

Niet te geloven hoeveel haar er al afkomt zeg isapaardje, ik ben jaloers!

En Geerke , wat een verdriet toch ook he, maar blijf jezelf aub voorhouden dat je het goed voor hem gedaan hebt zo. :(:)

Dank je Furi, ze heeft zich altijd al extreem goed weten te presenteren hoor, want het is gewoon een totaal uit de kluiten gewassen en gegroeide Tuiger, van 2,55mtr van kop tot kont, die had net zo makkelijk dat paard uit de bijbel kunnen zijn waar al die kinderen op zaten zo lang is die rug van haar....
En bij MiniMe komt er ook nog weinig tot niets los hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-15 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:32

Ik zet toch ook maar even de link hier naar mijn topic op Medisch. Misschien is er wel een verband met haar PPID en herkent één van jullie dit.
[MD] Paard in de war?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:09

<<) :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:44

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:49

IMJ schreef:
Of topi:
RadicalM. Ingrid overleden? Ze heeft mijn paard nog wel is gedaan. Was ze ziek? Veel te jong hoor!

Goed dat je je verdiepen gaat in cushing!

Sorry...beetje late reactie. Ja, Ingrid is 23 januari j.l. overleden.

Briolette, haar merrie, gaat momenteel goed. Ze staat op anderhalve tablet, dat ik met een spuitje met water toedien. Eerst spuitje, dan iets zoets (peen) om de vieze smaak weg te werken. Vaak rondom etenstijd inderdaad. Ze is het ondertussen gewend, trekt wat gekke bekken maar duikt daarna gewoon weer met haar hoofd in de voerbak.