Imago01 schreef:Heb je wel al een UV-blokkerende vliegendeken bv.? Die dingen helpen vaak ook om te verkoelen; niet als het 30 graden is, maar ja, dan helpt in mijn ogen weinig meer. Vorige zomer heb ik Imago een paar keer op de hele hete dagen tussen 1 en 4 binnen gehaald, lekker gedoucht en daarna pas weer op het land.
(Imago is geen benauwd paard, maar heeft het op die hele hete dagen ook al best zwaar hoor en zie ik hem ook verzwaard ademen. Maar vandaag bv. nog niet, wel als de wind in de zomer echt warm wordt of als er geen wind is en die bloedhitte de hele tijd...)
Ja ook al geprobeerd, werkte ook niet helaas..... Hoop dacht scheren wat verlichting brengt. Wil het dan ergens doen wanneer het weer wat warmer is en droog blijft, dus stel het nog eventjes uit. (Staat in principe dekenloos dus vandaar dat ik haar dan nu nog een liever harig hou als het weer deze temperaturen zijn).
Bij ons staan alle paarden dag en nacht buiten in de zomer, heb haar wel eens naar binnen gehaald maar dan kwam ze zowat over haar box heen... T is echt een aparte tante