[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:12

Hier ook weer vreselijk jeuk door verharing :( Komt met bosjes van hem af.. zo zielig.
Daardoor ook al weer wat kale plekjes op zijn hoofd. Kan niet 1 oefening op de grond normaal afronden zonder dat hij aan zichzelf staat te krabben..

Scheren met deze kou is ook geen oplossing ben ik bang.. moet met de oefeningen zien wat er met zijn lichaam gebeurd en dat kan niet als hij onder een dekentje moet in de bak :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:32

Scheren kan hier wel, helpt dat echt tegen verharingsjeuk?
Ik heb nu een 300 grams deken op gedaan in de hoop dat het verharen snellen gaat.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:34

Verharen heeft ook ermee te maken dat de dagen langer worden. Vacht reageert meer op licht dan op temperatuur. Deels natuurlijk wel. En een paard wat geschoren is verhaard ook.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:17

Klopt femke_ harley. Daarom vroeg ik mij ook af of het wel echt werkt dat scheren.
Het is niet zo dat hij het heel warm heeft. In het na jaar had hij ook zo'n jeuk, toen heb ik hem niet geschoren. Maar de jeuk heeft hij zo ontzettend lang, het is gewoon sneu..

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:24

No_No schreef:
Klopt femke_ harley. Daarom vroeg ik mij ook af of het wel echt werkt dat scheren.
Het is niet zo dat hij het heel warm heeft. In het na jaar had hij ook zo'n jeuk, toen heb ik hem niet geschoren. Maar de jeuk heeft hij zo ontzettend lang, het is gewoon sneu..

Ja het is lastig. Die van mij is eergisteren wel geschoren, maar zij heeft nogal den ingewikkeld huidprobleem. Nu kan ik het beter behandelen. Maar als het scheren oplucht, doen.. die van mij heeft nu een wat dikkere deken om en niet koud.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:34

Ik weet niet of het oplucht.. Een huidprobleem heeft hij niet, dat hoeft niet behandeld te worden. Ik moet wel op zijn voer letten anders krijgt hij daar ook jeuk van.

Wat een gedoe zeg.. Vroeger had ik gewoon het scheerapparaat er overheen gehaald :o

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:39

No_No schreef:
Ik weet niet of het oplucht.. Een huidprobleem heeft hij niet, dat hoeft niet behandeld te worden. Ik moet wel op zijn voer letten anders krijgt hij daar ook jeuk van.

Wat een gedoe zeg.. Vroeger had ik gewoon het scheerapparaat er overheen gehaald :o

Waarom vroeger wel en nu niet? Hihi

Ik vind het ook lastig hoor wat wel of niet goed is. Zie ik nu ook bij mij.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:48

Waarom nu niet? Tja, geen idee :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:52

Heeft iemand van jullie het uierstuk van de Boett deken in gebruik?

Ik wens dit aan te schaffen voor mijn merrie, maar ik zie niet goed hoe dat aan de deken vast moet :')

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:26

Gaat dat niet onder de buik door en dan bovenop vastmaken?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:22

Zoiets meende ik ook gezien te hebben, maar hoe maak je het onder de buik vast? Heb Boett gemaild :)

Nikkywanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:40

Dit jaar voor het eerst sinds 13 jaar heeft mijn paard nog manen wat een ellende die zomereczeem alles geprobeerd nu gewoon teerzeep op internet besteld geen deken verder alleen daar 2 x per week mee gewassen kost wat moeite en water maar me manen zitten er nog aan *\o/* (Lucky me) nu alleen nog de staart deze is bij de wortel wel gewoon afgeschuurd maar gelukkig niet meer tot bloedens toe iemand een idee voor de staart?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:14

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:27

Nikkywanderr schreef:
Dit jaar voor het eerst sinds 13 jaar heeft mijn paard nog manen wat een ellende die zomereczeem alles geprobeerd nu gewoon teerzeep op internet besteld geen deken verder alleen daar 2 x per week mee gewassen kost wat moeite en water maar me manen zitten er nog aan *\o/* (Lucky me) nu alleen nog de staart deze is bij de wortel wel gewoon afgeschuurd maar gelukkig niet meer tot bloedens toe iemand een idee voor de staart?

Helpt de teerzeep niet voor de staartwortel?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:45

Heeft iemand hier ervaring met een paard dat heel specifiek jeuk heeft aan het hoofd, en dan met name onder de kaak (in zijn baard) en langs de voorpluk? Onder de kaak geen haaruitval oid, maar langs de voorpluk aan twee kanten kale plekken en erg schilferig. Vorig jaar in het voorjaar precies hetzelfde, op dezelfde plekken kaal. Leek uiteindelijk vanzelf over te gaan, maar ik vind het toch vervelend dat ik niks voor hem kan doen als hij zo staat te jeuken. Kan dit door de wintervacht komen? Ik behandel nu tegen schimmel op advies van dierenarts, maar ben toch niet helemaal zeker dat het dat is...

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:48

Ik zou er Derfen op smeren. Jeukstillend en werkt als een trein.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:22

Gwahir schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een paard dat heel specifiek jeuk heeft aan het hoofd, en dan met name onder de kaak (in zijn baard) en langs de voorpluk? Onder de kaak geen haaruitval oid, maar langs de voorpluk aan twee kanten kale plekken en erg schilferig. Vorig jaar in het voorjaar precies hetzelfde, op dezelfde plekken kaal. Leek uiteindelijk vanzelf over te gaan, maar ik vind het toch vervelend dat ik niks voor hem kan doen als hij zo staat te jeuken. Kan dit door de wintervacht komen? Ik behandel nu tegen schimmel op advies van dierenarts, maar ben toch niet helemaal zeker dat het dat is...

is idd schimmel.....wassen met equiprotecta shampoo,en insmeren met equiprotecta paardenzalf....binnen een week weg.
gr,Peter

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:37

Wat is nu eigenlijk een goede deken met geen afzakkende hals en een masker,
Aaangezien mijn pony maar 1,39 is hij heeft een tere huid en afgelopen jaar heeft hij zijn hele borstkast kapot gekregen door de deken van de decatlon..
Sunny is heel erg gevoellig op zijn gezicht en buiklijn,
Het maximale bedrag is 80 euro,
we hebben een middel wat de jeuk heel erg vermindert helpt het ook om hem kruiden of knoflook?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:35

Voor degenen die ook een dode-manen-plaats hebben bij hun paard: is dat ooit goed terug gekomen?

Mijn paard heeft nu echt 1 gat in haar manenkam en ondanks dat de deken alweer een paar maand af is zie ik nog geen verschil in lengte :n

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:38

Vervelend dat het nog steeds niet aangegroeid is.

Afgelopen jaar miste mijn paard het bovenste stuk van haar staart, maar dat is alweer aardig aangegroeid inmiddels.

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:57

Hallo allemaal,
Ik heb helaas ook een paard dat (erge) zomereczeem heeft.
Deze is helaas nu alweer aan het schuren en twijfel nu toch wel of het echt de mugjes zijn of het een andere oorzaak heeft?
Zijn er hier al meer paarden aan het schuren?

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:14

Ja, Die van mij had vannacht zo hard haar staart geschuurd dat het gewoon een cm kaal is -O- . Haar staart was zo mooi.
Vorig jaar zo goed bijgehouden en eigenlijk geen schade alleen een stuk manen kwijt. Dus maar weer aan de derfen |(

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:07

Pff goed te weten dat het toch de mugjes al zijn, helaas hier ook al een halve manenkam weg dus heb haar onder haar deken staan nu. Had verwacht dat de mugjes er nog niet waren dus had al gekeken of het van het zweet n'a het rijden kwam of parasieten en kon maar niks vinden... Had mijn paard eigenlijk toch wel zéker een jeukvrije winter gewenst maar Zelfs dit wordt moeilijk zo -O-

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:15

Hoe warm is het bij jullie dan?

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:47

Telefoon zegt dat het hier vandaag 8 graden is geweest, dacht dat de beestjes pas actief werden vanaf 10 graden