Ik zei dat de rupsen jeukten omdat ik daar zelf laatst ook achter gekomen ben. De rest waren enkel opties waar het aan zou kunnen liggen dat je pony die bulten heeft. Ik dacht toch echt dat je dat hier kwam vragen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Hij staat niet op een andere weide dan andere jaren .. en ook gewoon met stripbegrazing (heel kleine stripjes), net zoals anders ... Hij is zeker flink
maar daar werken we aan
Hij heeft een dik jaar eigenlijk niks moeten doen, dus dat duurt even .. Maar we zijn er wel mee bezig
Zou krachtvoer-verandering ook een oorzaak kunnen zijn? Ookal krijgt hij maar een handje-vol?
Maar de verandering is toch wel al een tijdje geleden gebeurd, en de bultjes zijn echt pas vandaag opgevallen...
Hier zijn trouwens heel veel bomen, en water en héél, héél veel steekbeesten (en vliegen enzo)![]()
Zelfs processierupsen hebben we hier volop![]()
![]()
Ik ben er zelf trouwens ook allergisch aan .. dus ik zit nu ook weer constant jeuk te hebben .. Ik doe gewoon gezellig mee met mijn pony
Breghje schreef:Hier nog steeds geen jeuk, en een bloot paard!!
Ze heeft alleen wel heeeeel erg veel last van het reinigen deze keer, want de hele week al niet fijn in haar jurk... Erm ding. Wel eten, mesten ed maar vandaag ook wat dunnere mest. Ga tot ze weer haar happy dress aan heeft gewoon lekker stappen met haar, en houd het even in de gaten.
Voor degenen die hier ook vaker kleine kuurtjes reiniging geven, als je merkt dat er veel gerommel is (net zoals nu met Bregh, heeft wat zeeeer lichte koliekverschijnselen) stop je dan na twee weken of maak je de drie weken 2*20 druppels per dag toch af?
wuswa schreef:Breghje schreef:Hier nog steeds geen jeuk, en een bloot paard!!
Ze heeft alleen wel heeeeel erg veel last van het reinigen deze keer, want de hele week al niet fijn in haar jurk... Erm ding. Wel eten, mesten ed maar vandaag ook wat dunnere mest. Ga tot ze weer haar happy dress aan heeft gewoon lekker stappen met haar, en houd het even in de gaten.
Voor degenen die hier ook vaker kleine kuurtjes reiniging geven, als je merkt dat er veel gerommel is (net zoals nu met Bregh, heeft wat zeeeer lichte koliekverschijnselen) stop je dan na twee weken of maak je de drie weken 2*20 druppels per dag toch af?
Hoi, ik ga door zolang de verschijnselen mild zijn maar ik bouw wel op gedurende de eerste week naar 20 druppels 2x daags en ik bouw na 2 a 3 weken ook weer af.
_CS_ schreef:Indien je paard sterk reageert op de drainage, de dosis verlagen, maar wel doorgeven.
Malenka schreef:Nilay Nu wil ik wel het een en ander in het voer gaan wijzigen. Hij zal bijvoorbeeld meer olie binnen moeten krijgen met het voer. Ik twijfel nu of ik olie zal toevoegen (en dan ook de benodigde vitaminen) of dat ik een krachtvoer zal zoeken waar meer olie in zit. Hij doet het nu goed op de mijten muesli's. Maar hij wil nog niet voldoende aankomen terwijl ik de training zwaarder wil gaan maken om hem voor te bereiden op de endurance. Vandaar het toevoegen van olie en ook meteen mijn twijfel of ik de muesli wel moet veranderen.
Ik zou misschien ook luzerne toe kunnen voegen. Maar ik weet niet wat dat voor effect zou kunnen geven op het schuren...
Wat zouden jullie doen?
(overigens is zijn gebit in orde en heeft hij ook geen wormen. Aan ruwvoer kan ik helaas niets wijzigen)