Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:57

Vandaag Illo weer geschoren

Afbeelding

Zinzi_jewel

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:07

Netjes gedaan hoor ....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:56

Dit is ook mijn streefdoel cynthiar! Zal wel nog enige messen en wat tijd vragen hier :D ! En ik hoop nog altijd dat de verharing alsnog doorzet...op haar koppie gaat het al helemaal goed!

@dookia vertel es wat meer over die magnesium en cushing. Ik heb het indertijd voor mijn hoefbevangen merrie wel een tijdje gebruikt. Maar met het rantsoen dat ze nu krijgen ( hooi + mineralen van equilife ) zou ik goed moeten zitten in alles ongeveer denk ik. In elk geval is alle info hieromtrent welkom, want heb er mij wat betreft cushing nog niet echt in verdiept moet ik zeggen....

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:01

Mijn messen waren ook bot toen ik net klaar was. Heb zijn hoofd nog met een ander setje moeten scheren :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:10

Ow ok, dan zal ik nog iets meer dan '' een paar '' messen nodig hebben voor mijn flink uit de kluiten gewassen shettie van zo ongeveer 1.63m :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:14

Illo ziet er goed uit zo!!!

Pff ik baal :( :( Naomi stond weer te pompen als een gek... was zo benauwd...
Heb een klein stukje met der gestapt maar toen ging ze zo pompen dat ik dacht dat ze erin zou blijven... Snel in de schaduw gezet en afgespoten... Daarna maar wat Ventipulmin gegeven zodat ze wat meer lucht zou krijgen. Had gehoopt dat ik dat niet meer nodig zou hebben nu ze op de pergolide staat... Baal baal :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:15

mooie Illo!
Hij lijkt wel van goud!
Is hij sterk met rijden?Omdat hij een beetje een onderhals heeft...Knipoogsmiley(en mijn smileys doen het nog steeds niet,en dan ben ik bang dat iets anders overkomt dan dat ik het bedoel)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:16

Och...arme Naomi!En het is nog nieteens warm!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:23

geerke schreef:
Och...arme Naomi!En het is nog nieteens warm!

Nou precies... Wil niet weten hoe ze erbij staat met 30 graden... Ben bijna in staat een zwembad voor der te graven in de wei zodat ze kan afkoelen :')

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:30

@focusses: kan je ze dan ook niet beter scheren zodat ze de warmte beter kwijt kan.

@geerke: hij zag wat in de verte, vandaar dat je die hals zo ziet. Maar hij is wel sterk hoor! Ik rij hem juist altijd lang laag ( western pleasure houding). Weet eigenlijk ook niet waardoor die zo gespierd is geworden :(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:31

Ja ik zit er nu serieus overna te denken om haar te scheren.... Wellicht dat dat een goede optie is...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:33

Scheelt bij Illo altijd enorm met wat warmer weer ( en dan bedoel ik boven de 12 graden) :)

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:36

heb mabel vandaag ook geschoreni ik had gehoopt dat na het scheren in januari de haren niet meer zo lang zouden terug groeien maar het lijkt wel of ze een nieuwe wintervacht aan het aan maken was. Morgen komen ze bloedprikken ze staat nu 7 weken op pergolide ben benieuwd naar de uitslag. Vorige week was er ook bloed geprikt maar er was iets mis gegaan met het bloed. Moest opnieuw ik zal wel even vragen of ik dat moet betalen lijkt me van niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:43

cynthiar schreef:
Scheelt bij Illo altijd enorm met wat warmer weer ( en dan bedoel ik boven de 12 graden) :)

Wellicht moet ik dat ook maar eens gaan doen.... Die van mij is in de 7 jaar dat ik haar heb nog maar 1 keer geschoren... Normaal had ze een heel dun vachtje. Nu zit ze nog steeds dik in de vacht en t verharen is zo stilletjes aan steeds minder aan het worden, dus vrees dat t zo blijft.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:56

@mabellean: waarschijnlijk zal de vacht nooit meer worden zoals het was, maar zal wel wat verbeteren met Pergolide. Illo staat al dik 2 jaar op Pergolide maar zijn vacht wordt toch nog te lang.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:20

Ilo ziet er super uit

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:40

Dank je :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:55

Ohw wat sneu voor Naomi zeg, echt balen. Scheren is dan inderdaad een goede optie als ze nog zo dik in haar vacht zit.
Zou het voor jou een optie zijn om een soort van sprinklersysteem in de wei aan te leggen? *Probeert ook iets te bedenken* Zoekt ze die verkoeling wel zelf op dan, als dat beschikbaar is?

Ik vind Ilo er goed uitzien trouwens en keurig geschoren hoor +:)+
Trouwens, die opmerking over de onderhals snap ik wel, maar mijn kijk op de zaken: hij heeft de halsbespiering onderop gehouden maar de bovenlijn is er ook bij Ilo uit. Dat zie je gewoon, bovenste deel hals, schouderpartij net onder de schoft bezien etc. En daardoor líjkt die onderhals erger (maar ik vind het nog wel meevallen hoor).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:04

Ze heeft wel een schuilstal die zo staat dat ik hem in de zomer helemaal open kan zetten (2 deuren) en dan waait er een lekker briesje in. Het is een zeecontainer maar blijft dus door dat briesje heerlijk koel. Echter gaat ze liever in de schaduw ervoor staan. Maar soms is ze eigenwijs en gaat ze in de zon het land op om gras te eten (en daar is geen schaduw).

Zat ook al wat te denken met water maar ben bang dat ze er niet vrijwillig onder gaat :P

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:13

Heb je wel al een UV-blokkerende vliegendeken bv.? Die dingen helpen vaak ook om te verkoelen; niet als het 30 graden is, maar ja, dan helpt in mijn ogen weinig meer. Vorige zomer heb ik Imago een paar keer op de hele hete dagen tussen 1 en 4 binnen gehaald, lekker gedoucht en daarna pas weer op het land.

(Imago is geen benauwd paard, maar heeft het op die hele hete dagen ook al best zwaar hoor en zie ik hem ook verzwaard ademen. Maar vandaag bv. nog niet, wel als de wind in de zomer echt warm wordt of als er geen wind is en die bloedhitte de hele tijd...)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:32

Klopt wat je zegt Imago, bij Illo is op de gehele bovenlijn bespiering verdwenen. In mijn profiel staan oude foto's, daar kun je het verschil goed zien. Terwijl hij toen ook al Cushing had.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:41

cynthiar schreef:
Klopt wat je zegt Imago, bij Illo is op de gehele bovenlijn bespiering verdwenen. In mijn profiel staan oude foto's, daar kun je het verschil goed zien. Terwijl hij toen ook al Cushing had.

Ja precies, Imago precies hetzelfde verhaal hoor, nu al en ik weet natuurlijk nog niet zo lang dat hij Cushing heeft. Vandaar dat ik het zo herkende bij Illo. Imago lijkt ook wel iets onderhals te hebben als hij in een bepaalde houding staat namelijk maar komt gewoon puur omdat er bovenop nagenoeg niets meer zit...
Moet daar trouwens wel aan wennen hoor...doet soms best auw dat het zo achteruit is gegaan en als ik dan soms eens naar die mooie ronde, goed verdeelde vormen van jongere, gezonde paarden, om me heen kijk, dan voelt het soms als een steek door mijn hart t.o.v. mijn eigen paard...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:01

Ja dat heb ik ook Imago. Zeker ook als je foto's van een aantal jaren terug ziet. Illo wordt volgende maand 25, dus eigenlijk mag ik niet klagen. Een hoop paarden om mij heen die die leeftijd niet eens halen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:17

Owh ja, dat denk ik op mij beurt dan ook weer, heb je helemaal gelijk in hoor :j .

Als ik Imago dan soms zo zie bewegen of tijdens het rijden, het gevoel dat hij nog geeft aan de ruiter, tsja, dat is power, dat is goud.
Denk denk ik vaak: kan menig (veel jonger) paard nog een puntje aan zuigen en er zijn paarden die nooit zo gaaf zullen kunnen bewegen als de mijne.
Dan zie ik weleens een ander jonger paard en denk ik: nou, geef mij dan maar mijn oudje, die aan alle kanten los en gummi is. En natuurlijk wordt het al minder maar nog steeds, nee, mag echt niet klagen zoals die van mij nog werkt en beweegt. Maar ja, zo kan die van mij leuke series wissels springen maar kun je niet veilig het pad af :+ :D . Zo heeft elk paard wel weer íets, jong én oud!
En ja, soms ben ik er best trots op :j . Paardlief heeft toch best pittig niveau gelopen, goed getraind geweest (maar ook goed verzorgd) en ondanks al zijn gevaarlijke rotgeintjes, heeft hij toch maar mooi dit punt bereikt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:51

Is Illo al 25?Dan mag je zeker niet klagen hoor!Dan ziet hij er helemaal prima uit!

Gelukkig hier geen benauwd paard,die bejaarde staat gewoon in het zonnetje ieniminie grasjes te eten.
(eigelijk mag het de naam gras niet hebben)
Het was hier gisteren in de schaduw 28 graden,hij heeft ook nog best wel zijn wintervacht maar zweet dus niet.

Imago is een prachtpaard!Ik ken er zat die zonder cushing en 20 jaar jonger veel minder soepel zijn!