booster schreef:Ja, mijn zeer ernstig eczeem paard heeft nog niet geschuurd! Ik weet niet wat me overkomt. Ze heeft haar eczeem deken nog niet aangehad. Ik voer wel een speciaal dieet ( bietenpulp, zemelen, biergist, witte thee, olie. En daarnaast appelazijn door het drinkwater ) Daarnaast was ik de manen en staart 1 keer in de week met teershampoo en smeer ik de manen en staart elke dag in met een zelf gemaakt mengsel van olijfolie met wat druppels eterische olie van knoflook, lavendel, patchouli, teatree en lemongrass. Toch heb ik het idee dat niet alleen dat smeersel werkt want ze had het ook altijd vreselijk op haar hoofd en buiknaad. Ik denk dat het dieet de grote succesfactor is.
dit heeft de mijn dus ook ieder jaar hoofd en onder de buik die lijn zeg maar en staart en manen exceem en begon bij vorige eigenaar iederjaar rond maart en hij heeft nog geen verschijnselen.
ik heb een eigen huismiddeltje dat ik ooit op een shetje heb gebruikt en een jaar later was shetje er van af en heb dit vorig jaar ook op me haflinger gespoten en gesmeert heb hem alleen nog maar met teer en trea thea shampoo gewassen. zolang die deken niet nodig is gaat ie ook nog niet om bij mij....hoop dat ie zijn lichaam in waarde laat[/quote]
dat speciale dieet he? doe je dan gewoon krachtvoer en hooi erbij of is wat je opnoemt het enige eten zeg maar wat die krijgt?