emma_evg schreef:Ik ga waarschijnlijk mijn profielwerkstuk over zomereczeem doen
Ben alleen nog een beetje aan het dubben over mijn onderzoeksvraag, had eerst 'Hoe kun je de jeuk ten gevolge van zomereczeem bij paarden het beste onder controle houden?' maar dat is wel heeul erg breed. Dan moet ik omgeving, voeding, conditie, beweging, weidegang etc en alle smeersels/shampoos/supplementen/behandelingen enzo allemaal behandelen. Word heel veel. Maar aan de andere kant wil ik de onderzoeksvraag ook niet specifieker maken, ik bedoel, als ik dan toch bezig ben met dit onderwerp, dan wil ik het wel goed en compleet doen.
Word vervolgd iig.
Pony staat er hier rustig bij, af en toe een plekje en wel erger dan begin van vorig seizoen maar het valt mee. Nu nog zo houden

En iets als 'hoe kan voer een bijdrage leveren aan zomereczeem bij paarden '
* wat is zomereczeem
* wat is ruwvoer
* wat is krachtvoer
* wat is de relatie tussen zomereczeem en voer (gebruik hiervoor bestaande onderzoeken ik heb nog een heel onderzoek van iemand die het over ZE Deed bij diergeneeskunde )
* wat heeft een paard met zomereczeem nodig als het gaat om voer
Dan kUn je zelfs nog een praktijk onderzoekje doen door een enquête in te laten vullen door eigenaren van paarden met ZE om te kijken wat ze voeren en of het werkt voor de ZE
Dit zou vast en zeker nog niet aan alle eisen voldoen maar inderdaad wat je had was erg breed en je moet het jezelf niet te moeilijk maken en denk ik bijna iedereen het er hier wel mee eens is dat voer een hoop doet met een paard met eczeem is het misschien wel interessant om je daarop te richten...
Als je het nog kleiner wil maken dan kun je een bepaald voer kiezen om het daar over te doen 'hoe draagt metazoa voer bij aan paarden met zomereczeem? '
Wat is zomereczeem
Wat is metazoa
Welke voedingsstoffen zitten in metazoa
Welke stoffen hebben wel/ geen positieve werking op ZE
Werkt metazoa voor paarden met eczeem (enquête in laten vullen en dan '..zoveel van de zoveel ingevulde enquêtes geeft aan dat metazoa een bijdrage levert aan ZE ..'
En je zou contact op kunnen nemen met de maker van metazoa om hem te vragen wat volgens hem de reden is dat het wel/ niet werkt
Hoe kleiner en specifieker je het onderwerp maakt hoe overzichtelijker en makkelijker je het voor jezelf maakt!
Succes!