[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:24

Biologisch wil niet zeggen dat het geen kwaad kan en testen op zware eczeempaarden waarom zware eczeempaarden, wat is zwaar en hoe weet je zeker of het eczeem is en geen andere allergische reactie?

Paard als proefkonijn, ben jij DA of heb je enige kennis wat het middel aan kan richten?

Ik meld die van mij dus niet aan dat is duidelijk.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:49

No_No schreef:
Welke vitamines voer jij?

Ik voer de synovium Prefit bij. Is een poeder, maar ze krijgen dus niks waar het overheen kan.
Ik meng het met water in een grote spuit en dat gaat er bij allemaal heel makkelijk in gelukkig :)

YvonneV

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:04

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:30

HeroMy schreef:
Biologisch wil niet zeggen dat het geen kwaad kan en testen op zware eczeempaarden waarom zware eczeempaarden, wat is zwaar en hoe weet je zeker of het eczeem is en geen andere allergische reactie?

Paard als proefkonijn, ben jij DA of heb je enige kennis wat het middel aan kan richten?

Ik meld die van mij dus niet aan dat is duidelijk.

Waarom zware eczemers,
Omdat de lichtere gevallen reeds met positieve resultaten getest zijn..
En wat betreft mijn kennis.... Zie www.equiprotecta.nl en www.ecoprotecta.nl
De paarden worden goed gevolgd,en zonodig worden de gebruikte middelen onmiddellijk bijgestuurd.
De veiligheid van het paard staat voorop.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:09

Even wat anders: wij gaan vanaf februari beginnen met
Hippo-Ex-Cema, is hier iemand die hier ervaring mee heeft? Hier in de omgeving hoor ik er zulke positieve verhalen over
dat ik heb besloten om het een kans te geven.
Ben heel benieuwd wie het kent!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:16

No_No schreef:
Welke vitamines voer jij?

ik geef appie veteranensupplement en een scheutje zwartekummel olie
maar hij krijgt het maar 3x per week (1 schep),dus geen volledige dosis zoals die op de verpakking staat aangegeven

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:39

@Papagroom dat zijn sites waar niet uit blijkt dat er deskundigheid is mbt het testen van of op dieren of dat er een link is met bijv Utrecht of een diergeneeskundig instituut. Daarbij is het zo dat als het bepaalde gevolgend heeft (extern op de huid of wat dan ook) die je kunt waarnemen en je stopt met een bepaald middel je niet weet wat het intern heeft aangericht.
Ik weet niet of het iemand anders in het topic interesseert of of iemand in wil gaan op testen van materiaal op paarden zonder diergeneeskundige ondersteuning, maar dan heb ik het in ieder geval gezegd.

Een dier kan niet zeggen of het iets wil of niet dat zal de eigenaar moeten bepalen dus ik hoop dat mensen goed nadenken voordat ze zomaar iets gaan proberen bij zomaar een aanbieder.

@Ellepel wat is zwartekummelolie? Nooit van gehoord :o?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:56

@ HeroMy er is voldoende deskundigheid in huis.
De werkzaaheid en de effecten van de gebruikte stoffen zijn reeds bekend,en deze worden reeds in andere producten gebruikt.
We zijn slechts op zoek naar de meest gebruiks,en paardvriendelijke manier van aanbrengen,en gebruiksfrequentie.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Er worden overigens geen stoffen gebruikt die in de bloedbaan terecht kunnen komen,al onze producten zijm dan ook doping vrij.
Het leek ons juisleuk om de gewone paatdenman,vrouw ook eens in de gelegenheid te stellen aan zo n project deel te nemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:05

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:08

papagroom,het gaat dus over een uitwendig middel?
ik ga mijn stalgenootjes wel vragen,maar ik denk dat ik bij appie wel weet dat het niks zal uithalen.
hij kan namelijk niet zonder deken lopen anders krijgt hij binnen 2 dagen wel jeuk..dan zou ik hem al helemaal vol moeten smeren dat dat word wel erg kliederig denk ik haha :P

appie heeft een gecombineerd eczeem he..niet alleen vliegjes,maar ook pollen die hem jeuk geven.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:27

Ik ga mijn eigen "test" doen met Hippo-Ex-Cema, overigens
een door Utrecht goedgekeurd produkt.... :-)
En Papagroom: ik hoop dat je veel vrijwilligers
vindt en dat je je bevindingen hier plaatst, ben
wel erg benieuwd naar de resultaten!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:45

ellepel schreef:
ik ga mijn stalgenootjes wel vragen,maar ik denk dat ik bij appie wel weet dat het niks zal uithalen.
hij kan namelijk niet zonder deken lopen anders krijgt hij binnen 2 dagen wel jeuk..dan zou ik hem al helemaal vol moeten smeren dat dat word wel erg kliederig denk ik haha :P

appie heeft een gecombineerd eczeem he..niet alleen vliegjes,maar ook pollen die hem jeuk geven.

Kan een pony ook gaan jeuken van pollen :oo

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:57

Iemand ervaringen met shetlanders & de Rambo Sweet Itch? Hoe deze valt qua maat? Ik wil graag zo'n deken voor mijn shetje, maar vraag mij af of die er ook in kleine maatjes is..... Waar je die eventueel zou kunnen kopen. Ze heeft nu de exzeemdeken van Pagony 135 cm - dat is stiekem 2 maten groter dan wat ze normaal aan vliegendekentje had (115 cm).

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:04

http://www.rambodeken.nl/
Heb net zitten kijken welke de goedkoopste was in Nederland, en dat is deze.. De kleinste maat is 130cm bovenlengte..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:01

MelissaV schreef:
ellepel schreef:

Kan een pony ook gaan jeuken van pollen :oo

yep,,ga maar eens zoeken op google,met pollen en jeuk..vind je zat info!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:59

MelissaV schreef:
http://www.rambodeken.nl/
Heb net zitten kijken welke de goedkoopste was in Nederland, en dat is deze.. De kleinste maat is 130cm bovenlengte..

Bij agradi nu 122 incl verzenden

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:43

Bij rambodeken is hij in ponymaat 99 euro..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:23

Sammyoo schreef:
Iemand een tip wat ik mijn cruzado van anderhalf zou kunnen voeren?
Ik heb haar met 8 maanden gespeend omdat ze tonnetje rond werd. Ze heeft toen eerst met onze andere paarden mee gegeten: bio-ron muesli en spelt (daar doet mijn eczemer het goed op, zit wel veel zetmeel maar geen suiker in). Daarvan liep ze erg terug in gewicht en begon te schuren. Nu krijgt ze al een tijdje pavo podo grow. Ze heeft een goede conditie maar blijft jeuken (overigens niet zo heftig als wanneer ik mijn eczemer niet zou beschermen). Ze heeft naast het hooi wel wat nodig om op gewicht te blijven. Haar vacht is ook een aandachtspunt, in oktober begon ze ernstig te verharen en kreeg daarvoor in de plaats een mooi glad zomervelletje. Met een flinke boost aan vitaminen en mineralen supplement van de dierenarts is het haar weer wat gaan groeien.. gelukkig hebben we een zachte winter.

Wie heeft de tip! Ik zat te denken aan dieetmix met een supplement voor jonge paarden in de groei..

Even een kleine update. Ik heb het advies van Jotoma gevolgd en ben een paar weken geleden subli ponybrok gaan voeren. Pepita stopte vrij snel met het schuren van haar manen. Ze bleef wel haar staartje jeuken. Zondag heb ik haar staartwortel met Kerato (teershampoo) gewassen, en ze heeft nu haar staartje twee dagen niet geschuurd. Misschien moet ik het wassen nog wel een paar keer herhalen, maar ik ben hoopvol.
Verder ziet haar vacht er heel mooi uit en ze lijkt ook wat rustiger (ze is nogal een heethoofd).

Jotoma, thanx voor de tip! Ik kijk het nog een paar weken aan. Als het goed blijft gaan, gaan al onze ponies over op de ponybrok!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:44

Sammyoo schreef:
Sammyoo schreef:
Ik heb haar met 8 maanden gespeend omdat ze tonnetje rond werd. Ze heeft toen eerst met onze andere paarden mee gegeten: bio-ron muesli en spelt (daar doet mijn eczemer het goed op, zit wel veel zetmeel maar geen suiker in). Daarvan liep ze erg terug in gewicht en begon te schuren. Nu krijgt ze al een tijdje pavo podo grow. Ze heeft een goede conditie maar blijft jeuken (overigens niet zo heftig als wanneer ik mijn eczemer niet zou beschermen). Ze heeft naast het hooi wel wat nodig om op gewicht te blijven. Haar vacht is ook een aandachtspunt, in oktober begon ze ernstig te verharen en kreeg daarvoor in de plaats een mooi glad zomervelletje. Met een flinke boost aan vitaminen en mineralen supplement van de dierenarts is het haar weer wat gaan groeien.. gelukkig hebben we een zachte winter.

Wie heeft de tip! Ik zat te denken aan dieetmix met een supplement voor jonge paarden in de groei..

Even een kleine update. Ik heb het advies van Jotoma gevolgd en ben een paar weken geleden subli ponybrok gaan voeren. Pepita stopte vrij snel met het schuren van haar manen. Ze bleef wel haar staartje jeuken. Zondag heb ik haar staartwortel met Kerato (teershampoo) gewassen, en ze heeft nu haar staartje twee dagen niet geschuurd. Misschien moet ik het wassen nog wel een paar keer herhalen, maar ik ben hoopvol.
Verder ziet haar vacht er heel mooi uit en ze lijkt ook wat rustiger (ze is nogal een heethoofd).

Jotoma, thanx voor de tip! Ik kijk het nog een paar weken aan. Als het goed blijft gaan, gaan al onze ponies over op de ponybrok!

Wat fijn dat het beter gaat!

Ik ga eens even kijken of ik bij de Paardendrogist een regenliner kan bestellen. Volgens mij hebben ze daar nu 15% korting op alles. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:18

Sammyoo schreef:
Sammyoo schreef:

Wat goed te horen! Het duurt nog wel 3 weken bij mij voordat er gestopt werd met schuren na het wisselen van voer. Keratoshampoo ondersteunde bij ons niet zo, bij mij werkt derfen fantastisch.
Ik zag overigens dat mijn paard maandag zn staart ook wat geschuurd had :? Terwijl het alweer even aan eht vriezen is..

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:10

Fijn dat het beter gaat met Pepita!

Geven jullie je eczeempaard ook 's winters een ontgiftingskuur?
Ik ben er deze week mee begonnen.
Vorig jaar heb ik het ook gegeven en afgelopen zomer had Fenna weinig jeuk. Nu ben ik benieuwd of het komend seizoen weer zo goed gaat.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:18

Ik heb het overwogen, maar doordat het met deken vaak al wel goed gaat, heb ik het nog niet gedaan. Eens kijken hoe het deze zomer gaat..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:37

Johooo johoo -O-

Jeuk.. Verharingsjeuk is er weer :( hij staat weer te knagen! Iemand de gouden tip?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:26

No_No schreef:
Johooo johoo -O-

Jeuk.. Verharingsjeuk is er weer :( hij staat weer te knagen! Iemand de gouden tip?

Mijn pony heft het altijd pas met voorjaar. Ik heb de oplossing. En dat is kaal scheren. Klinkt wat cru. Maar ze vind het top. Geen gejeuk en gedoe. Daarna met shampoo erover en flink wat water voor alle losse haren

Natuurlijk wel pas van voorjaat

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:05

Helaas, het ging zo goed met femke. We zijn weer terug bij af. Jeuk, open plekken, korsten en etter. De huid onder de korst en etter is gewoon mooi dicht.. ik liep in bodegraven met d'r, geen gehoor al 4 dagen.. Nee ze belt je terug. Nu komt er iemand van de kliniek uit de buurt. Ik wil biopten, bloedonderzoek etc. Word er moe van van het kastje naar de muur te worden gestuurd.