Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus ik kijk het even aan hoe dat blijft gaan en anders gaat de deken weer af.ellepel schreef:tea tree olie heb ik staan,maar onverdund krijgt appie daar hele rare plekken van en verder doet het eigenlijk helemaal niks

Zammie schreef:@Breghje, ik heb Zam ook een paar x die kuur gegeven en de laatste keer reageerde hij ook zo heftig. Ben toen meteen gestopt. Nu hoeft het niet meer ivm het anders voeren wat ik nu doe.. Zam loopt nog steeds alle dagen zonder pyama aan. Heb alleen bij erg veel knutjes 's avonds wel de vliegendeken er een paar keer opgedaan, maar tot nu toe geen heftige reacties meer bij hem...Heb de proefflesjes derfen klaar liggen voor weer een echte aanval. Kijk ik of hij dan ook zonder pyama kan blijven lopen..
) maar sindsdien is het weer rustig. Hij heeft nu wel een ander deken op omdat deken 1 gespoeld is ... 

).
[***] schreef:Van vandaag:
Vandaag vielen ze ook echt op, vandaar de vraag ..
Ze zitten vooral op de hals, heel erg veel op de hals ... En hier en daar ook wat op de rest van z'n lichaam.
Hij heeft er trouwens niet specifiek jeuk aan, maar is wel erg geïrriteerd in het algemeen .. Heeft vandaag tijdens het werk bv. vrij veel staan krabben (bijten in z'n buik/rug, met z'n hoef achter z'n oren, dat soort dingen), heb echt het idee dat het meer is dan het ooit geweest is .. En die bulten kan ik me ook niet herinneren van andere jaren ...
Dus wortel is niet goed?
Deze worden bv. als gezonde snoepjes aangeraden: http://www.equihappy.nl/equiherbs.html
(ik moet ergens iets hebben, moet hem af en toe iets in z'n mond kunnen stoppen, anders blijft ie het niet doen![]()
).
), net zoals anders ... Hij is zeker flink
maar daar werken we aan
Hij heeft een dik jaar eigenlijk niks moeten doen, dus dat duurt even .. Maar we zijn er wel mee bezig 
Citaat:Elke rups heeft er honderdduizenden tot een miljoen van. Het zijn pijlvormige haren, die bij een bedreiging worden afgeschoten. De haren kunnen dan makkelijk de huid, de ogen en de luchtwegen binnendringen. De stoffen die van de haren afkomen veroorzaken een op allergie lijkende huiduitslag, zwellingen, rode ogen en jeuk. In de meeste gevallen verdwijnen de klachten vanzelf. Niet alle personen zijn even gevoelig voor de brandharen.
met schuilstal, en eczeemdeken...
probeer een verklaring te vinden..)
(ik ben zelf allergisch aan alles wat steekt, en dus ook aan de rupsen .. ook teken bv. zorgen bij mij voor jeuk heb ik laatst ontdekt .. Dus ik zit momenteel constant met jeuk, het is het seizoen
).
Denk toch dat het aan de rupsen ligt, voer is verder in orde en er zijn geen grote veranderingen geweest (zelfde weide, zelfde hooi, wel ander krachtvoer maar daar krijgt hij echt maar een handje van en er zit geen schimmel in
).
). Er zitten ook geen korstjes op, of toch niet zo dat ik het heb gemerkt en je ze er gewoon vanaf kan krabben ...