Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:tea tree olie heb ik staan,maar onverdund krijgt appie daar hele rare plekken van en verder doet het eigenlijk helemaal niks
Zammie schreef:@Breghje, ik heb Zam ook een paar x die kuur gegeven en de laatste keer reageerde hij ook zo heftig. Ben toen meteen gestopt. Nu hoeft het niet meer ivm het anders voeren wat ik nu doe.. Zam loopt nog steeds alle dagen zonder pyama aan. Heb alleen bij erg veel knutjes 's avonds wel de vliegendeken er een paar keer opgedaan, maar tot nu toe geen heftige reacties meer bij hem...Heb de proefflesjes derfen klaar liggen voor weer een echte aanval. Kijk ik of hij dan ook zonder pyama kan blijven lopen..
[***] schreef:Van vandaag:
Vandaag vielen ze ook echt op, vandaar de vraag ..
Ze zitten vooral op de hals, heel erg veel op de hals ... En hier en daar ook wat op de rest van z'n lichaam.
Hij heeft er trouwens niet specifiek jeuk aan, maar is wel erg geïrriteerd in het algemeen .. Heeft vandaag tijdens het werk bv. vrij veel staan krabben (bijten in z'n buik/rug, met z'n hoef achter z'n oren, dat soort dingen), heb echt het idee dat het meer is dan het ooit geweest is .. En die bulten kan ik me ook niet herinneren van andere jaren ...
Dus wortel is niet goed?
Deze worden bv. als gezonde snoepjes aangeraden: http://www.equihappy.nl/equiherbs.html
(ik moet ergens iets hebben, moet hem af en toe iets in z'n mond kunnen stoppen, anders blijft ie het niet doen![]()
).
Citaat:Elke rups heeft er honderdduizenden tot een miljoen van. Het zijn pijlvormige haren, die bij een bedreiging worden afgeschoten. De haren kunnen dan makkelijk de huid, de ogen en de luchtwegen binnendringen. De stoffen die van de haren afkomen veroorzaken een op allergie lijkende huiduitslag, zwellingen, rode ogen en jeuk. In de meeste gevallen verdwijnen de klachten vanzelf. Niet alle personen zijn even gevoelig voor de brandharen.