Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik had een filmpje van Appie van ellepel gezien dat aan het 'shaken' was en schrok toch wel, mijn paard doet dat ook maar vele malen erger
Is er iemand bekend met het samen gaan van COPD en headshaking? Tis voor mij een compleet nieuw onderwerp... De situatie: paard op pensioen, ong 22-23 jaar oud, COPD. Ik heb hem nu 2,5 jaar, daarvoor altijd op stal in de manege gestaan. Ik dacht altijd dat hij gewoon overgevoelig was aan vliegjes en daarom bij het minste vliegje zo loopt te schudden. Hij schudt zowel bij een stapritje onder het zadel als bij een wandeling aan de hand.
Ik kan eventueel wel een filmpje maken? Hoe zien jullie het verschil tussen headshaken en overgevoeligheid aan stof, vliegjes,... of is er geen verschil?
Ga ondertussen het topic even teruglezen
mirgino schreef:ik meld me ook weer ff![]()
Gringo begon ong 2 weken geleden weer flink te briessen onderweg
maar de natuur loopt ook voor dit jaar en er zijn al pollen![]()
uit bloed onderzoek kwam dat hij op alles positief testte
bomen, grassen,insecten .....
hij heeft het vorig jaar super gedaan op injecties Voreen
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -suspensie
heb de DA gister gebeld en aankomende week komt hij weer een spuit zetten.
hij krijgt deze na 6 a 7 weken weer tot het seizoen over is
vorig jaar heeft hij dacht ik 3x een spuit gehad
gelukkig werkt dit bij hem, het was of pretnisolon capsules of deze spuit
op pretnisolon reageert hij niet goed,maar gelukkig hierop wel.
ik hoop zo weer een jaar verder te komen zonder Gringo erge jeuk klachten krijgt.
misschien is dit ook DE oplossing voor sommige hier in het topic
Solleke_Noah schreef:Wat teruggelezen, mijn paard stopt met schudden als hij in de donkere schuilstal in een hoekje gaat staan. Zo ver mogelijk weg van de vliegjes dus. Dat lijkt dan toch eerder overgevoeligheid op vliegjes.. Nog maar even doorlezenIn de winter schudt hij trouwens niet, enkel voorjaar en zomer en begin van de herfst.
singasong schreef:Solleke_Noah schreef:Wat teruggelezen, mijn paard stopt met schudden als hij in de donkere schuilstal in een hoekje gaat staan. Zo ver mogelijk weg van de vliegjes dus. Dat lijkt dan toch eerder overgevoeligheid op vliegjes.. Nog maar even doorlezenIn de winter schudt hij trouwens niet, enkel voorjaar en zomer en begin van de herfst.
Dat deed die van mij ook het liefst toen hij nog schudde! Heel herkenbaar.
mirgino schreef:singasong
het is geen schudden maar briesen
de pollen komen los in de buurt
vorig jaar heeft hij ook Voreen gehad en is super gegaan
daarom kies ik ook nu hier weer voor, is een stuk makkelijker dan dan paar keer per dag pilletjes geven
maar mocht hij ooit weer zo gaan schudden als als ruim 2 jr geleden dan ga ik wel weer terug daarnaar