Ben alleen nog een beetje aan het dubben over mijn onderzoeksvraag, had eerst 'Hoe kun je de jeuk ten gevolge van zomereczeem bij paarden het beste onder controle houden?' maar dat is wel heeul erg breed. Dan moet ik omgeving, voeding, conditie, beweging, weidegang etc en alle smeersels/shampoos/supplementen/behandelingen enzo allemaal behandelen. Word heel veel. Maar aan de andere kant wil ik de onderzoeksvraag ook niet specifieker maken, ik bedoel, als ik dan toch bezig ben met dit onderwerp, dan wil ik het wel goed en compleet doen.
Word vervolgd iig.
Pony staat er hier rustig bij, af en toe een plekje en wel erger dan begin van vorig seizoen maar het valt mee. Nu nog zo houden
Daar doe ik nu ook geen behandeling voor, het gaat namelijk gewoon goed onder een eczeemdeken en de kans dat hij met behandeling zónder deken zou kunnen was nagenoeg 0% zei mijn dierenarts, dus dat gelaten voor wat het is. Voor de andere 3 allergieën (2 soorten voermijt/voorraadmijt en 1 soort huisstofmijt) wordt mijn paard nu sinds eind december behandeld met een desensibilisatiekuur. Via een vast schema krijgt hij om de x-tijd een serum ingespoten waardoor hij resistentie op zou moeten gaan bouwen. In juli hebben we het evaluatie gesprek of we er mee doorgaan en of het nut heeft (gehad). Moet zeggen dat het een hele periode echt super goed gegaan is maar dat hij recent toch weer een behoorlijk terugval heeft met dus ook terugkeer/verergering van de klachten (onuitstaanbare jeuk over zijn hele lijf.)
althans.. Dat denk ik want ik ben panisch voor grote insecten die in eens op mij zitten
. Was vast een verdwaalde.