[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:03

@ CS: nou ik nu echt in het bijzonder hoor :P heb net de DA rekening in de bus gehad van het bloedonderzoek en het bezoek van vorige maand toen hij koorts had. Ik ben me echt lam geschrokken, en daar komt nu nog wekelijks een verpakking metacam overheen, ik heb dat geld echt niet liggen.. pff.. en moeder de hele tijd zeggen dat ik er failliet van raak haha ze heeft nog gelijk ook.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:04

jeej ben heel tevreden, sophie heeft haar staart niet meer geschuurd, ze heeft een halsdeken op voor de veiligheid zodat haar weidemaatje haar niet molt.. eind van de week mag die ook af..
en dan zijn we dekenloos jeej

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:30

Vies zijn 'eczeem' speelt weer een beetje op lijkt het. Ik zie hem niet schuren, maar de manen zijn wat wild en de staart ook. Waar het aan ligt weet ik niet zeker, maar de eigenaresse van stal zei dat hij het toch wel warm had overdag (ik ben er meestal savonds) dus ik heb de dikkere deken toch maar eraf gehaald en de 0 grams weer opgelegd. Als hij gaat zweten krijgt hij natuurlijk ook jeuk.

Als het van de week wat minder vies weer is ga ik hem weer even goed in de anti-jeuk sop zetten. Hopelijk is de jeuk dat weer over en de schilfertjes weg.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:02

ik dacht voor het weekend om de deken even af te doen om te kijken hoe het zou gaan, maar aangezien ik 2 dagen niet kon komen heb ik het niet gedaan en besloten dat een andere keer te doen. Aangezien er toch nog een keer goed weer aan zit te komen wacht ik dat even af.
ik denk niet dat je na 1 nacht vriezen de deken af kunt doen, volgens mij moet het dan overdag ook echt onder de 10 graden komen en een aantal nachten achter elkaar vriezen... maar ja.. het is nederland, vooral nat en niet te warm :roll:
ik kijk het volgende week maar weer aan of het dan kan...

Paardje is nu wel supergevoelig voor alle vliegbeesten. Als ik de deken af heb om hem te poetsen, staat hij continu te stampen en te happen en te draaien voor alle vliegen en vliegjes die er dan op hem gaan zitten. Vrijdag hapte hij zelfs naar de deken op de grond met zo'n gezicht van: "doe hem weer eens op, ze irriteren me" :')
volgens mij weet hij heel goed waar die deken voor is en tegen helpt.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:07

:j Ik heb net May even gepoetst en uitgeplozen en die vervelende vliegjes irriteerden haar vreselijk. Dus heel herkenbaar.
Ik moet er even aan wennen dat iedereen hier zit te hopen op slecht weer. Het lijkt zo tegendraads :=

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:09

die vliegen zijn heel irritant nu! zelfs diegene zonder ME doen het

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:11

hier geen vlieg beesjes meer..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:13

Ik heb hier ook geen vliegjes meer gezien. Hopen dat Zilora het nog goed houd zonder haar deken.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:14

twee dagen geleden stond mijn paard wel te zwiepen met zijn staart omdat er veel vliegen zaten.
Maar nu is het al twee dagen rustig. Guus loopt toch maar weer in zijn dekentje!
Wacht deze week nog af.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:14

Ik zie weinig vliegen, maar zodra de deken af is, is ook Vies aan het stampen met de achterbenen en met zijn staart aan het zwiepen.

Ik hoop eigenlijk niet op koud weer voor mezelf. Ik heb het nu al berekoud en vind mijn paard zo heerlijk relaxed nu hij geen koude billen heeft zodra ik hem opzadel. Maar voor hem qua dekens en jeuk e.d. is het veel beter als het eens even lekker -5 zal worden vanacht :')

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:24

Ik heb gisteren de deken afgedaan, vandaag even naar het resultaat gekeken natuurlijk, en ze had niet geschuurd oid, ze had er ook geen last van! :D
dus nou blijft hij af :)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:48

Muds schreef:
:j Ik heb net May even gepoetst en uitgeplozen en die vervelende vliegjes irriteerden haar vreselijk. Dus heel herkenbaar.
Ik moet er even aan wennen dat iedereen hier zit te hopen op slecht weer. Het lijkt zo tegendraads :=

ja erg hè? :=
ik heb het liefst zon of vette winter, maar dit prutweer tussendoor is hélemaaaal niks :')
heb nu gewoon echt het gevoel dat de zomer afgelopen is, dus de winter mag van mij doorzetten, maar dan moet ie het wel goed doen :=

was trouwens maar 1 vliegje ofzo, maar vond het zo grappig dat hij zelf naar die deken begon te happen en te wijzen met zn neus :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:55

Hier komt het sinds gistermiddag echt met bakken uit de hemel..wat een ellendig weer en koud is het dus niet..maar de deken moest wel af, want die is doorweekt en dan krijgt ze het koud..en een regenjas is geen optie (ijslander die nog weinig bereden wordt, dus lekker dr vacht laten groeien).

En ze hadden vorige week nog wel mooi weer beloofd voor deze week, nou ik zie t..zo dit weer maar trotseren..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:58

ja, maar ondanks het regenachtige weer zie ik nog verdomd veel van die rotbeesten... gister ook even laten grazen aan de hand zonder deken. en maar trappen en jeuken. maar mij irriteren ze ook hoor! ze hebben t niet alleen op paarden gemunt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:00

ja erg he, regen prima, dat overleven we nog wel..maar die enorm ellendige rotmugjes...volop nu juist..en dat zonder deken.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:04

Hoi iedereen ik post ik weer een keertje :D

Mn merrie blijkt toch wel echt ZE te hebben, had afgelopen maand de deken al een weekje af gelaten en toen was het opeens een warme dag en ik had niet meer aan de deken gedacht. Resultaat, ernorme jeuk en de halve manenkam weg :( Volgend jaar weet ik dus wat me te doen staat. Vroeg de deken op en pas laat af!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:53

Myour schreef:
@ CS: nou ik nu echt in het bijzonder hoor :P heb net de DA rekening in de bus gehad van het bloedonderzoek en het bezoek van vorige maand toen hij koorts had. Ik ben me echt lam geschrokken, en daar komt nu nog wekelijks een verpakking metacam overheen, ik heb dat geld echt niet liggen.. pff.. en moeder de hele tijd zeggen dat ik er failliet van raak haha ze heeft nog gelijk ook.

Nou en ik denken dat ik klaar was... vanmorgen mag ie weer komen, de ontsteking is enorm komen opzetten )= gisteren zat er een enorme bult op z'n hals, zeker twee manenribbels breed en 10 cm lang. Pff.. ik word er wel moe van.. zoveel zorgen maken om je paard..

@ Whinnylando: balen zeg.. dan weet je idd wat je te doen staat volgend jaar.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:42

jeetje myour, het is wel goed mis hé.
Maar bij veel DA kun je toch betalingsregeling maken, zal enorm schelen denk ik in jouw geval.

Ik moet ook morgen maar afwachten wat die van m'n meissie zegt. Dadelijk heeft ze toch wat in haar longen zitten.
Nou ja, aan de andere kant is het hopen dat er een duidelijk oorzaak is, beter dan vage klachten, maja.

Gelukkig heb ik een freelance baan, dat mocht shadow ineens allerlei rare kuren krijgen, waardoor ik m'n salaris moet opkrikken, ik maar 1 belletje hoef te plegen en tijdelijk meer kan werken. Dat is wel ideaal hóór.

A.s. dinsdag krijgt ze een 'sportmassage', via happy athlete.
Die werkt echt heel diep op de spieren enzo in, ben erg benieuwd.

Ga zo even naar stal toe, het is hier zo vies benauwd.
Ben erg benieuwd hoe ze zich onder dit weer houdt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:48

myour:
heeft hij nou dan steatitis?( vet ontsteking ook wel genoemd)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:32

@ ellepel: als het goed is wel. DA is geweest, hij moet regelmatig nagekeken worden, ondertussen twee maal per dag antibiotica en een maal per dag metacam, ondertussen door blijven gaan met de selenium en vitamine E bijvoeren (de vitamine E was trouwens nog binnen de normale range, wel aan de lage kant). Ze heeft met een naald geprobeerd er wat uit te krijgen maar er kwam alleen lucht uit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:34

ik zit inmiddels in te voeren voor statistiekjes..
maar kom in de knoei met de kolom ''eczeem sinds'' veel gegeven antwoorden zijn ''4e jaar'' enz..
bedoelen jullie dan; sinds hij 4 jaar was, of, dit jaar is het 4e jaar dat hij last heeft? :)

even algemeen interpretatie vraagje ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:37

myour:
he nou bah,dat is best een vervelende aandoening!
staat op internet wel veel info over deze aandoening.
balen zeg, weet je ook of het komt door verkeerde voeding?
of heb je het daar niet over gehad met je veearts?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:38

Daar heb ik het niet over gehad. Maar het rare was, dat er dus geen pus of bloed uit kwam, en de DA tot de conclusie kwam dat het oedeem moet zijn. Maar dat het hem zoveel pijn doet begreep ze dan weer niet. Nja het moet snel opknappen en regelmatig nagekeken worden (vrijdag alweer).

GuusHinnik

Ik heb ingevuld sinds 3e jaar, bij mij betekent het dat hij sinds dat hij 3 was last heeft van eczeem.
Ik heb het opgevat als sinds zijn 3e levensjaar, en niet als sinds 3 jaar (bij mij zou het in dit geval op hetzelfde uitkomen ;) )

ellepel

naaltje,als ik delijst er bij pak denk ik dat de meesten bedoelen dat het paard het dan vanaf het 3e jaar heeft als er staat 3e.
als je naar de leeftijden gaat kijken van de dieren zelf dan kan dat ook wel kloppen