Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diesel83

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:39

ongelovelijk, ik heb dit verhaal met tranen in mijn ogen gelezen. Wat heb ik een respect voor jou en canjer!!!

Als dit paard het overleeft zou het paard je eeuwig dankbaar zijn, zou hij door het vuur gaan voor je en ik denk dat wanneer hij ooit de kans zou krijgen om jou te redden ook zijn leven voor je wagen!!

mocht het paard het toch niet halen zou hij denk ik met een knipoog naar je inslapen.

Ik hoop en wens zo voor je dat hij het gaat halen.
Wil je wel ook fotos plaatsen wanneer hij er beter uit gaat zien?
Ik blijf dit topic volgen

heel heel heel veel succes en sterkte met dit paard

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:40

Geweldig dat je dit doet en hopen dat ze de vorige eigenaar goed aangepakt gaat worden.Kan wel wat bedenken, maar zal me maar inhouden.
Heel veel sterkte met Canjer en geef hem maar een hele dikke knuffel.
Laatst bijgewerkt door Coco_Calan op 13-07-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:40

Pfff... ik ben ook weer bijgelezen na een dag niet op Bokt geweest te zijn Haha!

Maar wat een geweldig nieuws! En heerlijk om die foto's te zien! En natuurlijk de vooruitgangen die jullie boeken in alle opzichten! Haha!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:42

Petje af Eenmalig,dat je Canjer een beter leven geeft en hem de kans geeft om beter te worden.
Ik hoop heel hard dat we mooie foto`s van Canjer te zien krijgen waar hij een prachtige enter hengst is,trots dat hij nog leeft.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:48

Wat super zeg die foto's Haha!
Lekkere smeerboel.
Hij gaat het vast wel redden! Lachen

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:52

enige wat ik kan zeggen is dat jij ook een kanjer bent, net als canjer zelf! heel veel sterkte hiermee! en ben benieuwd hoe die er over een tijdje uitziet!

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:13

Fijn dat hij weer een stuk sterker is, nu kan hij zeker ook wel naar de kliniek?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:15

wat kunnen ze op de kliniek meer doen dan thuis,scubadoo?
voorlopig is er van een operatie nog geen sprake..

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:22

Gisteren moest hij nog dringend naar de kliniek, maar was hij niet sterk genoeg. Dus ik dacht dat hij dan nu misschien wel naar de kliniek kon aangezien hij ook sterk genoeg was om even naar buiten te gaan.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:23

timilon schreef:

Dit gaat om de echo voor de kaak. Die kunnen ze alleen in het kliniek doen.

Eenmalig Even een vraagje en ik geloof dat dat bij meerdere mensen speelt.
Je hebt het over dat Canjer voor de 2e keer de dood in de ogen heeft gezien, mogen wij misschien ook weten wat de 1e keer dan voor iets is. Als dat niet het geval is dan is het ook prima maar ben wel erg nieuwsgierig

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:33

ik denk dat het idd wel lekkr is geweest voor hem dat tie vandaag ff naar buiten is geweest! frisse lucht kan natuurlijk nooit geen kwaad!

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:34

Nog een stille meelezer meldt zich Bloos .
Petje af voor TS, ik ben blij om te lezen dat het naar omstandigheden al wat beter met hem gaat.
Ik blijf het topic met interesse en spanning volgen, en ik kan verder alleen nog maar zeggen, Ga zo door !!!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:39

OK dan! Petje af voor je inzet _Eenmalig_!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:42

Lees dit topic vanaf het begin af aan al mee. Echt fijn dat het beter gaat. Keep up the good work!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:44

Zilion schreef:
timilon schreef:

? Echo apperatuur is toch mobiel? Scanner voor bv tweelingdracht is toch ook echo?

Naar de kliniek zou ik vermijden als mogelijk. Paard is zwak en afgezien van de zware reis staat hij daar dan ook bloot aan veel meer verschillende bacteriën en virussen van andere zieke paarden die daar komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:48

jemig, ongeloofelijk dit.En dat mensen je nog laten betalen voor dit dier vind ik schande. Ze moeten je geld toegeven voor alles wat je doet om dit beestje te redden. Heel veel sterkte verder.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:50

Wat fijn dat hij nu zelf een beetje kan eten, maakt niet uit dat hij kliedert, het betekend toch vooruitgang.
Ik heb bijna alles gelezen en ik vind het heel erg knap dat je het doet. Ik hoop ook echt dat al je moeite en inspanningen niet tevergeefs zijn en dat deze mooie knul mag uitgroeien tot een stoere grote hengst (ruin misschien tegen die tijd)
Ik blijf het zeker volgen.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:53

Zilion schreef:
timilon schreef:

Je hebt het over dat Canjer voor de 2e keer de dood in de ogen heeft gezien, mogen wij misschien ook weten wat de 1e keer dan voor iets is. Als dat niet het geval is dan is het ook prima maar ben wel erg nieuwsgierig

Een ECHO kan ook op locatie worden gemaakt. Dan moeten ze wel de juiste app. hebben natuurlijk. Het lijkt toch redelijk dringend meer te weten wat betreft de zachte weefsels.
Misschien een andere dierenarts benaderen? Zodat het paard ook niet een trailer op hoeft en er sneller duidelijkheid is?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:54

ik dacht te hebben gelezen dat er geen mobiel apparaat aanwezig was, en dat ie daarom naar de kliniek moet.

Tss, al de 2de keer dat dit paard aan de dood moet ontsnappen ?! Man, ik hoop echt dat de daders gestraft worden.

Succes verder. Dat van zijn velletje, klinkt niet echt goed... Scheve mond

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:21

Hoi wat goed wat je doet . Is dit niks voor hem ? Natural glo .
Dit is voeding waar een mager paard snel van aankomt en ze hebben er maar een paar ons van nodig per dag misschien kun je er een papje van maken en in de spuit doen . ze hebben dan geen krachtvoer meer bij nodig .
toets het maar eens in op de google en er staat nu ook iets van bij voeding op bokt .

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:23

Pensionnetje schreef:
Zilion schreef:

Een ECHO kan ook op locatie worden gemaakt. Dan moeten ze wel de juiste app. hebben natuurlijk. Het lijkt toch redelijk dringend meer te weten wat betreft de zachte weefsels.
Misschien een andere dierenarts benaderen? Zodat het paard ook niet een trailer op hoeft en er sneller duidelijkheid is?

Deze week komen ze voor echo zoals TS al gezegd heeft..

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:24

Arm dier dat hij het al voor de tweede keer van de dood moet ophalen.. Hoop echt dat hem verder leed bespaard blijft. Eenmalig denk je ook wel een beetje aan jezelf!!!!!!!! Straks ben jij helemaal aan het einde van je latijn.......

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:25

jeetje wat een verhaal! Verdrietig
echt heel veel respect voor Eenmalig en alle andere mensen die hem proberen te helpen!
heb verder niet echt tips ofzo, degene die ik had zijn al geven Lachen
hou ons op de hoogte!

Groetjes

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:28

Lekker hoor dat ie van de zon heeft kunnen genieten !
Misschien dat als ie nog iets sterker is dat je dan een kleine uitloop aan de stal kan doen dat ie zelf naar buiten kan als ie zich goed voelt.

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:41

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Marielle en ben de therapeut die bij Canjer is geweest .
Ik heb begrepen dat er mensen waren die wat vraagjes hadden en of meer wilde weten over het en hoe en wat bij Canjer.

We hebben hem tot nu toe behandeld met magneetveld therapie(op zijn kaak) , acupunctuur, leem , eterische olieën en homepathie.Als ik een paard behandel dan is dit altijd nadat een dierenarts een diagnose heeft gesteld.
Ik heb diverse opleidingen gevolgd om op een natuurlijke manier dieren te kunnen helpen met zeer uiteenlopende klachten. Ik denk dan ook dat natuurgeneeskunde een hele goede aanvulling is op de reguliere geneeskunde.

De eerste keer dat ik hem zag stonden de tranen in mijn ogen en kreeg ik kippenvel. Hoe kon iemand een paard zoiets aandoen? Ik kreeg te horen dat ie al wat opgeknapt was en ben blij dat ik hem niet twee dagen eerder had gezien.Ik kan niet anders zeggen dan mij complimenten voor de nieuwe eigenaar die een hele moeilijke en ook kostbare taak op zich heeft genomen om voor Canjer te gaan zorgen en dat dan ook vol overgave doet!!!

Vandaag was ik heel blij om te horen dat ie zelf zijn slobber had opgegeten en dat de meeste wonden er wat beter uitzagen .Maar er is nog een lange weg te gaan voor deze vechter Canjer en ik hoop echt dat ie er weer helemaal boven op komt.

Mochten jullie vragen hebben dan wil ik die best beantwoorden voor zover als ik dat kan natuurlijk.