Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tobila schreef:Ik heb bijna 3 maanden terug een jaarling gekocht (hij is nu 1 1/2 jaar). Er staat in zijn paspoort dat hij ruin is.
Ik heb alleen het vermoeden dat hij nog hengst is. Wat hoor je bij een jaarlinghengst te zien, normaal gesproken? Zijn ze dan al ingedaald op die leeftijd?
Als ik namelijk voel aan de betreffende plek, lijkt't alsof er binnenin in elk geval 1 testikel zit (+ een kleintje daarboven???) Je ziet er aan de buitenkant niks van, er hangt zeg maar alleen een klein plooitje tussen zijn achterbenen. Hij reageert er ook niet op als ik daar voel.
daantje99 schreef:Vraagje:
Ik wil graag mijn 3 draverhengsten laten castreren. Ze zijn allemaal zo rond 1,5 jaar. Is het uberhaupt goed om ze op deze leeftijd te castreren. Heb ergens ook gelezen dat leeftijd niks uitmaakt. Maartoch even de vraag. Ohja,, mogen ze daarna gelijk weer het land op? of moeten ze een paar dagen op stal staan? ivm infecties enzo.
Ik laat ze trouwens castreren omdat ik bang ben dat ze straks onhandelbaar worden. 1 draver is al een 'echt' hengst. Hij begint al helemaal te mekkeren als hij een merrie ziet. De andere 2 zijn iets jonger, 1 a 2 maanden. Zij zijn nog geen echte hengsten. Maar omdat ze samen staan doe ik ze liever allemaal te gelijk.
Hebben jullie nog verdere tips als het gaat om castratie? Of hoef ik me nergens zorgen over te maken?
groetjes.