Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Gebruikte deel: vrucht
De vruchten worden gebruikt bij aandoeningen aan de ademhalingswegen, te weten hoest, bronchitis, astma, heesheid, neuscatarre etc. Ook worden de vruchten gebruikt als pijnstiller, als een algemeen versterkend middel en voor het bevorderen van de bloedsomloop. Tevens staat het bekend als windverdrijvend. Het is een aromatisch, heet, stimulerend kruid, dat de spijsvertering verbetert en een ontstoppende, antibiotische en pijnstillende werking heeft.
Gebruikt in de Ayurvedische geneeskunde voor:
● verkoudheid
● spit
● astma
● ischias
● bronchitis
● epilepsie
● artritis
● indigestie
● reumatiek
● winderigheid
Citaat:Gebruikte deel: vrucht
De peperplant groeit inheems in het zuiden van India en heeft witte bloemen. Het wordt vaak gebruikt als opwekkend middel bij zwakheid ten gevolge van koorts en andere ziekteprocessen; het bevat veel energie. Het is een goed maagmiddel bij een slechte spijsvertering, flatulentie, indigestie, diarree en bij verschillende andere maagdarm - kwalen. Het heeft ook antibacteriële, antischimmel, ontstekingsremmende en huidprikkelende eigenschappen. Het is een scherp, geurend, verwarmend kruid, dat koorts verlaagt en de spijsvertering bevordert. In de Westerse en Ayurvedische geneeskunde wordt Piper nigrum als stimulerend en als slijmoplossend beschouwd.
Te gebruiken bij:
indigestie en bijwinderigheid
Citaat:Gebruikte deel: wortelstokken
Zingiber is zoet, scherp, aromatisch, verwarmend, slijmoplossend, transpiratie bevorderend, spijsvertering en leverfunctie verbeterend; stopt misselijkheid, braken en hoest, stimuleert bloedcirculatie, ontspant krampen en verlicht pijn. Zingiber, gember, wordt gewaardeerd in de geneeskunde als zijnde windverdrijvend en stimulerend voor het maagdarmkanaal. Het is erg in zwang als een huismiddel voor indigestie, om een slechte spijsvertering te verbeteren, bij flatulentie en bij kolieken.
Het is verzachtend bij hoest, verkoudheid, griep en ademhalingsproblemen.
Inwendig bij: Uitwendig bij:
● wagenziekte
● kramp
● misselijkheid, overgeven
● reuma
● indigestie
● spit
● koliek
● menstruatiekrampen
● kou op de maag
● verstuikingen
● verkoudheid
● hoest
● griep
● doorbloedingsstoornissen
● hoofdpijn, migraine
Citaat:Uses
An important use of psoralen is in PUVA treatment for skin problems such as psoriasis and (to a lesser extent) eczema and vitiligo. This takes advantage of the high UV absorbance of psoralen. The psoralen is applied first to sensitise the skin, then UVA light is applied to clean up the skin problem. Psoralen has also been recommended for treating alopecia.
Psoralea corylifolia is an important plant in the Indian Ayurveda system of medicine, and also Chinese medicine. The seeds of this plant contain a variety of coumarins including psoralen, and they have a variety of medicinal uses, but the specific role (if any) of psoralen in this unknown.
Lielle schreef:dit staat er letterlijkCitaat:Eczit wordt geproduceerd binnen de ISO-9001 norm met wereldwijde acceptatie en volgens de geldende normen voor erkende laboratoria overeenkomstig de regelgeving binnen de Europese Unie.
zoals ik het lees, vindt dus de productie conform iso norm plaats, en mogelijk is dus het betreffende lab gecertificeerd.
Lielle schreef:maar ik denk dat dus ook de productie in een iso gecertificeerd lab plaats vindt.
Lielle schreef:Je kunt een algemeen kwaliteitscertificaat aanvragen dat voor alle organisatie gelijk is (ISO9000:200), of er voederspecifieke normen zijn weet ik niet zeker, maar ik denk eigenlijk van niet.
Die supplementen (en bv die pasta's) zullen toch wel degelijk ergens gefabriceerd moeten worden.
ravel schreef:Ik ben erg benieuwd wie mijn naam en woonplaats gegevens bekend heeft gemaakt op de lezing van LT in St. Michels Gestel jl.
Ben gebeld door iemand die mijn advies wilde over de kuren van LT maar wist mij niet meer te vertellen van wie hij mijn naam, adres en tel. nr had gekregen op de lezing daar.
Citaat:>Ik heb begrepen dat er oa Spilanthol in zit en ik dacht dat dit bacterie-dodend was,
NEE HET IS NATUURLIJK NIET ALLEEN DE SPILANTOL OOK NOG EEN SPECIALE SYNERGETISCHE BINDING DIE ALLE WAT KUODBLOEDIG ISCDOOD MAAKT EN ALLES WAT WARMBLOEDIG IS IN TACT LAAT EN SCHAADT JUIST NIET DE GOEDE DARMFLORA
Citaat:NEE HET IS NATUURLIJK NIET ALLEEN DE SPILANTOL OOK NOG EEN SPECIALE SYNERGETISCHE BINDING DIE ALLE WAT KUODBLOEDIG ISCDOOD MAAKT EN ALLES WAT WARMBLOEDIG IS IN TACT LAAT EN SCHAADT JUIST NIET DE GOEDE DARMFLORA
ellepel schreef:in dit geval zou een alkaloide dus dan niet schadelijk zijn denk ik?
zou hij misschien deze plant daarvoor dan gebruiken?
en neeeeeee. ik neem t niet voor hem op hoor, ammehoela!
ellepel schreef:daar heb ik nou dus echt totaal geen verstand van, maar meende uit het paardnatuurlijk stukje op te maken dat alle alkaloiden dus niet goed waren voor paarden.
heb ik dus dan verkeerd gelezen..sorry