Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miirthe schreef:Ik ben inmiddels druk aan de smeer geweest met Zink Zwavelpasta en Silkoot. De Zink Zwavelpasta heb ik gebruikt op de plekken bij der achterbenen waar ze zo'n jeuk had (had ze weer allemaal wondjes door), ze staat beduidend minder te stampen en de plekken genezen goed! Voor der kootholtes masseer ik Silkoot in, ben ook erg tevreden met het gebruik. Gezien het een olie is is het ook goed te doen met der sokken/flinke vetlokken.
Ik had een pot Mud Guard besteld maar dit krijg ik er werkelijk onder geen enkele mogelijkheid in, je moet namelijk een behoorlijke hoeveelheid erin doen en of ik nou kruiden erbij doe of slobber, het wil niet lukken.
Volgende keer een kuur proberen op basis van kruiden.. Als ik daar nou eerder aan had gedacht
Bonny4life schreef:Miirthe schreef:Ik ben inmiddels druk aan de smeer geweest met Zink Zwavelpasta en Silkoot. De Zink Zwavelpasta heb ik gebruikt op de plekken bij der achterbenen waar ze zo'n jeuk had (had ze weer allemaal wondjes door), ze staat beduidend minder te stampen en de plekken genezen goed! Voor der kootholtes masseer ik Silkoot in, ben ook erg tevreden met het gebruik. Gezien het een olie is is het ook goed te doen met der sokken/flinke vetlokken.
Ik had een pot Mud Guard besteld maar dit krijg ik er werkelijk onder geen enkele mogelijkheid in, je moet namelijk een behoorlijke hoeveelheid erin doen en of ik nou kruiden erbij doe of slobber, het wil niet lukken.
Volgende keer een kuur proberen op basis van kruiden.. Als ik daar nou eerder aan had gedacht
welk middel via voer helpt nou echt goed? anders wil ik zo iets proberen..
megaspan schreef:ik smeer er altijd gewoon tandpasta op.
dat droogt de mok uit werkt echt super bij mijn beestjes
Citaat:Efrata mokzalf
De Mokzalf is een zalf met een grote reinigende werking en uiterst geschikt voor de problematische aandoening, zoals de mok.
De basis is: modder en zouten van de Dode Zee met een hoge concentratie aan mineralen. De mineralen bestaan uit o.a. chloride, magnesium, natrium, kalium en daarnaast uit sporenelementen als broom, sulfer, betummen en goud. Broom bijv. heeft een ontspannende werking op het hoef-weefsel en het onderliggende zenuwstelsel, waardoor (in combinatie met Dode Zee zout) de poriën zich kunnen openen en magnesium door de huid in de bloedsomloop kan worden opgenomen. Het herstel van de Mok zal op natuurlijke en snelle wijze plaatsvinden.
Rukaro schreef:Mijn paard heeft een klein beetje mok maar een gigantisch dik been, vanaf de kroonrand t/m het spronggewricht. Komt dit vaker voor? Hij heeft ook wat kleine korstjes op z'n boven been (binnenkant, boven het spronggewricht) is dat normaal?
De korstjes zitten erg dicht op de huid je het valt haast niet op. Het is dat z'n been dik werd anders had ik het niet zo maar ontdekt.
Het vreemde is dat onze hele stal in eens plekjes heeft. Er is geen enkel paard dat geen korstje heeft. Is mok besmettelijk?
Niek123 schreef:Ja had ik ook bij mijn merrie een gigantisch dik been! De veearts heeft een antibiotica-kuur gegeven en werd het weer minder, trouwens oppassen dat het geen bloedvergiftiging is!