Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:29

Op het moment dat jij ( ts) afwezig bent, zullen de paarden het onderling moeten uitzoeken. Suc6 met alles.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 21:41

[ITP] Van een hoop ellende naar een dag vol hoop

Het nieuws deze week tegenover het zicht daarstraks
Afbeelding
Afbeelding

Zelf de wonde eindelijk nog eens zelf kunnen doen na een week werken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even zien wat ik met dat kleintje op het achterbeen ga doen, deze blijft me niet oké lijken. Geneest niet verder als dit.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:15

Op meerdere plekken voermogelijkheden maken. de koning van de wei kan niet overal zijn.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 14:06

We zijn momenteel aan het kijken naar een permanente oplossing (wat eventueel wel betekent deze fijne stal achterlaten) :j
Er zijn al meer voer mogelijkheden, maar nog is dit niet voldoende. Kleine wondje (of de originele wonde) op het achterbeen gaat ook terug achteruit heb ik het idee.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:14

Paarden kunnen je het leven erg moeilijk maken, door hun gedrag en het feit dat je er niet 24 uur per dag kan bij zijn. Dan nog bepalen ze zelf de rangorde in een groep. Suc 6.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:37

Ts, wat doe je momenteel met dat kleine wondje qua behandelen?

Misschien dat een lymfe drainage therapeut hem eens kan behandelen met alles wat die heeft gehad. Dat wil vaak ook wel iets doen om het wondherstel te triggeren/bespoedigen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:58

Het wondje wordt door welke oorzaak dan ook, niet beter helaas eerder slechter. Eerlijk gezegd, had ik deze ontwikkeling niet verwacht.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 21:09

Op dit moment is het probleem vooral dat First gericht trapt de momenten dat hij trapt (dus ook datgene wat hij thuis deed en waarom ik ze uit elkaar gehaald heb toen ik die mogelijkheid had).

Echter heb ik niet meer de mogelijkheid om hem naar huis te halen. Tussen onze wei en onze stallen mochten we een stuk gebruiken, maar daar word midden deze maand ergens op gebouwd. En van de stallen naar de wei moeten we via dat stuk.
Tevens is op stal deze paarden splitsen ook geen optie meer.

Korte termijn oplossing: Harley weer verplaatsen naar discutabele stallen, of km’s rijden en mijn paarden op 3 locaties hebben staan. Waardoor er nog minder tijd voor ze is. Maar Harley wel de zorg krijgt wat hij verdient

Lange termijn optie:
Of de paarden toch weg doen, ookal heb ik er twee van mijn mama geërfd. Wat gevoelsmatig niet lukt. Ik zit al weken te Wenen sinds de keuze gemaakt is Max naar mijn collega te doen in bruikleen, terwijl die van mij blijft.
En de andere twee ik ooit heb willen weg doen en dit geëindigd is in ouders die me niet meer aan keken en een vriend die me voor de keuze gesteld heeft: paarden weg, relatie weg of 1 van de paarden aan hem verkopen (Harley dus). En die keuze is een breekpunt voor onze relatie. Daar valt niet over te discussiëren, Harley gaat niet weg, staat op zijn naam, en als ik First verkoop zoekt hij we een manier dat iemand hem koopt van mij voor hem. En om een verloving naar de vaantjes te helpen hiervoor ?
- Of kijken naar stuk grond te huren in eigen beheer met degelijke (schuil)stallen . Dit wilt meer werk zeggen, veel meer werk en ook kosten, maar dan kan ik alles naar eigen behoefte, naar paarden hun behoefte aanpassen. Zoals ik ook van kind af aan geleerd heb.

We zijn dus druk bezig in overleg met alle mensen om mij, om ons heen. Vandaar ook de stilte afgelopen dagen. Aangezien ik hierover pas wou updaten eer de keuze gemaakt was. Keuze is echter nog niet 100% gemaakt, echter hebben we een aanbod gehad van 5 stallen, 1 hectare, 2 schuilstallen maar enorm veel (opknap) werk aan. En mogelijkheid in toekomst om meer weide bij aan te huren.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:10

Ik wens je veel succes met het maken van een beslissing. Jullie werken allebei full time, waar wil je de tijd vandaan halen om alles te verzorgen etc.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:05

nikkel schreef:
Ik wens je veel succes met het maken van een beslissing. Jullie werken allebei full time, waar wil je de tijd vandaan halen om alles te verzorgen etc.

Idd, uiteindelijk zit er maar 24 uur in een dag...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:39

nikkel schreef:

Inderdaad. Het laatste klinkt wel goed maar wanneer ga je dat allemaal doen dan?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 11:19

Het stuk grond wat ons is aangeboden ligt langs de wei van mijn collega. Het is zijn aanbod geweest naar onze situatie kijkend. Waarbij hij de dagen dat ik of mijn vriend niet kunnen zou overnemen. Hij (met vrouw, zoontje en andere familie leden) wonen ook echt tussen de wei in (wei loopt om hun huis heen).
Officieel is dat stuk ook dus niet te huur; maar hun huisbaas is bereid dit aan ons te verhuren zodat ook alle paarden terug samen staan.

Nu zoals ik zei: we zijn alle con’s en pro’s aan optellen, aan overwegen en alle opties aan het bekijken, zeker kijkende naar mijn werkdruk en de weinige uren in een dag. Hiermee gaan we zeker niet over 1 nacht ijs. Want het moet allemaal realistisch blijven.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:40

Je moet voorkomen dat de paarden een obsessie worden. Er zijn nog meer dingen in het leven.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:00

GUSTIxBILL schreef:
Het stuk grond wat ons is aangeboden ligt langs de wei van mijn collega. Het is zijn aanbod geweest naar onze situatie kijkend. Waarbij hij de dagen dat ik of mijn vriend niet kunnen zou overnemen. Hij (met vrouw, zoontje en andere familie leden) wonen ook echt tussen de wei in (wei loopt om hun huis heen).
Officieel is dat stuk ook dus niet te huur; maar hun huisbaas is bereid dit aan ons te verhuren zodat ook alle paarden terug samen staan.

Nu zoals ik zei: we zijn alle con’s en pro’s aan optellen, aan overwegen en alle opties aan het bekijken, zeker kijkende naar mijn werkdruk en de weinige uren in een dag. Hiermee gaan we zeker niet over 1 nacht ijs. Want het moet allemaal realistisch blijven.

klinkt wel als een optie die te realiseren is voor iedereen, ook voor de paarden zelf

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:49

nikkel schreef:
Je moet voorkomen dat de paarden een obsessie worden. Er zijn nog meer dingen in het leven.

Sorry maar dit raakt kant noch wal. :) voor sommige mensen zijn paarden het belangrijkst. Dat jij je dat niet kan voorstellen is helemaal prima maar als ik in Gustxbill haar schoenen zou staan zou ik dus helemaal niks kunnen hiermee.

Als ze er zo over dacht zou ze niet al zo ver gegaan zijn voor haar dieren. Dan vind ik dit een beetje een dooddoener van een reactie en zelfs wat denigrerend om liefde en passie te herleiden tot een obsessie.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:29

Ayasha, ik ben zelf ook in omstandigheden geweest, waarin ik alleen maar dacht aan paarden omdat er niet te verenigen beslissingen genomen moesten, terwijl er ook nog zoiets was als werk etc.

Misschien niet helemaal handig omschreven door mij, daar heb je helemaal gelijk in. Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. Heeft niets van doen met denigrerend of wat dan ook.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:40

Jouw situatie is niet ts situatie. Zij moet hier zelf haar weg in zoeken. En soms kan de boel in eigen beheer hebben nog wel eens tijd schelen op je paarden op een pensionstal hebben. Tot nu toe is ze heel ver gekomen met dit paard, is hij zo goed als in orde op een klein wondje na en de hoefbeenkanteling heeft zn tijd nodig. De smid heeft er vertrouwen in. Ik begrijp wat Ayasha bedoeld met 'denigrerend' want van begin af aan ben je erg sceptisch en niet heel positief richting Ts.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 15:57

Ik snap jullie reactie, echter moet ik ook wel toegeven dat Nikkel geregeld interessante info gegeven heeft en elke reactie waardeer, ookal reageer ik niet altijd even correct omdat ik soms ook dingen zelf verkeerd op pak.

Het is en blijft geschreven taal. Stom voorbeeld; ik heb door geschreven taal maanden schrik gehad van iemand op bokt, terwijl het een schat van een vrouw is toen ik haar leerde kennen. Puur doordat ik haar berichten verkeerd/anders interpreteerde.

Ik had ook volledig kunnen blijven zwijgen over de keuze’s en opties die ik heb lopen. Echter vind ik soms de andere inzichten juist waardevol. De persoon met wie ik altijd sparde en discussieerde, maar vooral die haar ongezouten mening gaf heb ik niet meer, en dan zijn de meningen en inzichten van andere wel welkom. Ookal is het niet wat ik wil horen. Uiteindelijk onder aan de lijn, hoe beïnvloedbaar ik soms ook ben, zijn het mijn acties en beslissingen, ongeacht de 7 sloten waar ik al heel mijn leven inzit :j

geluksmomentje
Max is vandaag officieel bij het tinkerveulen van mijn collega gezet na de tijd te nemen om elkaar te leren kennen

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:00

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:59

<3

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:55

Laura_ schreef:
Ts, wat doe je momenteel met dat kleine wondje qua behandelen?

Misschien dat een lymfe drainage therapeut hem eens kan behandelen met alles wat die heeft gehad. Dat wil vaak ook wel iets doen om het wondherstel te triggeren/bespoedigen.

Op dit moment alle dagen insmeren met een goede vettige zalf, wisselend tussen mesitran en copperhawk of toch de dagen dat ik kan.
Ik was aan het overwegen om hem in het weekend eens een nacht terug een verband aan te leggen zoals op de kliniek. Dat de zalf echt terug de wonde in kan trekken.
Want op dit moment met het weer, ik smeer, draai mijn gat en is er weer afgeregend.

Afbeelding
Afbeelding

We dachten dat Max de schuilstal niet in zou gaan en we het van het weekend een paar stenen omhoog zouden moeten metselen…

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 18:21

Afbeelding

Dit weekend even bijscheren rond de wonde.
Aangezien ik niet meer zie wat wonde is en wat vacht en ik dus op gevoel moet smeren ipv op zicht.

Originele wonde (na heen en weer wrijven van de vacht zodat ik iets kon zien)

Afbeelding

De hak
Afbeelding

En dan het voorbeen, van kaal en schaaf plekken (waren heel duidelijk blauwe plekken en bloed plekjes) dankzij de copperhawk volledig dicht en haren groeien mooi terug

Afbeelding

Ivm foto’s van de hoef hebben we afspraak naar 8/12 moeten verzetten. Wat op zich ook beter is, aangezien zijn hoeven gewoon niet groeien.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:45

Ziet er goed uit toch?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:46

De bovenste is moeilijk te zien, maar die andere twee zien er toch super uit zo te zien?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 19:06

Ze zien er ook super uit
Behalve de originele
Die is langer geworden

Echter kan ik zelf door de vacht niet te goei kijken
Word dus dit weekend opscheren eromheen in hoop dat hij mij laat leven