Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 23:05

Ik kreeg niks, alleen een poedersuiker opmerking van de chirurg en een dikke rekening die ik moest betalen. :')

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:43

Wat zei die dan? :o

Zal wel nieuw zijn dat ze die geven, maar zit natuurlijk al bij de prijs in :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 11:35

Even via pb hoor. :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:23

hmm Kaitlyn, nu maak je mij ook nieuwsgierig.... :o

Sanowa, Dat halster kreeg je van de kliniek? Leuk zeg! en stiekem vind ik zulke dingen ook een beetje schrijnend :o of ik ben gewoon jaloers :p haha!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:56

Linda, Ja die kreeg ik van de kliniek.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 21:31

linda2008 schreef:

Sanowa, Dat halster kreeg je van de kliniek? Leuk zeg! en stiekem vind ik zulke dingen ook een beetje schrijnend :o of ik ben gewoon jaloers :p haha!

Zal je morgen even pb doen!

Zullen we een aangetekende brief sturen? Voor de rekening die ik heb gehad hebben we ook wel een halster verdiend. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:35

Kaitlyn schreef:
linda2008 schreef:

Zal je morgen even pb doen!

Zullen we een aangetekende brief sturen? Voor de rekening die ik heb gehad hebben we ook wel een halster verdiend. :')

_O- ik stem voor! Haha

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:04

Wel bijzonder dat ze nu ineens zo'n halster sponsoren, dat is dan toch in betrekkelijk korte tijd ineens gebeurd. Misschien kunnen jullie de rekeningen vergelijken en wie weet, was de rekening van sanowa wel weer hoger dan die van jullie.

Ik heb geen halster gekregen destijds na de operatie van Lou, maar wel een dikke korting bij de eerste na-operatie ( breuk) en de tweede na-operatie ( zeg maar een buikwandcorrectie) was gratis. Dit was wel een andere kliniek dan waar jullie geweest zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 22:20

Jet schreef:
Wel bijzonder dat ze nu ineens zo'n halster sponsoren, dat is dan toch in betrekkelijk korte tijd ineens gebeurd. Misschien kunnen jullie de rekeningen vergelijken en wie weet, was de rekening van sanowa wel weer hoger dan die van jullie.

Ik heb geen halster gekregen destijds na de operatie van Lou, maar wel een dikke korting bij de eerste na-operatie ( breuk) en de tweede na-operatie ( zeg maar een buikwandcorrectie) was gratis. Dit was wel een andere kliniek dan waar jullie geweest zijn.

Ik heb contact met sanowa gehad, ik was 1,5 keer zo veel geld kwijt en Linda nog wel meer denk ik. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:23

Tja no offence, ik wil er absoluut geen wedstrijd van maken (en zo wel, had ik hem liever verloren dan gewonnen ;) ) maar ik durf inderdaad te zeggen dat mijn rekeningen hoger zijn opgelopen na de operatie en 8 bezoekjes daarna... :')
Misschien is het iets nieuws, of iets tijdelijks... stiekem vind ik het wel jammer dat ik zoiets niet heb gekregen. Toch een mooi aandenken aan een heftige, maar overwonnen periode :j

Edit; maar uiteraard is het leven van de pony’s veel belangrijker ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 22:26

linda2008 schreef:
Tja no offence, ik wil er absoluut geen wedstrijd van maken (en zo wel, had ik hem liever verloren dan gewonnen ;) ) maar ik durf inderdaad te zeggen dat mijn rekeningen hoger zijn opgelopen na de operatie en 8 bezoekjes daarna... :')
Misschien is het iets nieuws, of iets tijdelijks... stiekem vind ik het wel jammer dat ik zoiets niet heb gekregen. Toch een mooi aandenken aan een heftige, maar overwonnen periode :j

Edit; maar uiteraard is het leven van de pony’s veel belangrijker ;)

Ik vind het ook wel jammer inderdaad, was best een mooi aandenken aan zo’n heftige tijd geweest. :j
Maar het gelukkigste ben ik uiteraard dat mijn meisje weer helemaal opgeknapt is. <3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:21

Iedere operatie is natuurlijk weer anders, dus dat is ook eigenlijk niet te vergelijken hoor, gelukkig heeft iedereen zijn paard nog ( ik dan niet meer, maar Lou zou nu dan ook 26 zijn geweest), dat is toch echt het belangrijkste als je zo'n operatie laat doen!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:48

Dat is idd het belangrijkste dat we ze nog hebben <3

Noa heeft wel lang op de kliniek gestaan, maar dat was voornamelijk onder toezicht zonder medicijnen ( eerste dagen wel medicatie) omdat ze toen dat virus had en dat scheelt ook natuurlijk

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:07

Nou nu wordt ik stiekem toch wel nieuwsgierig hoor... wie durft er bedragen te noemen?
Laten we zeggen het type operatie, en dan totaal bedrag (ongeveer, komt niet op een euro) dus inclusief na-controle, echo's, reguliere DA, etc. Mag ook per PB. Vind het toch wel eens interessant om het naast elkaar te leggen :j

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:40

Ik ben een stille meelezen en wil mijn kosten wel met jullie delen.

Mijn paard, 20, heeft 16 nov 2019 een koliek operatie gehad. Dunne darm was gedraaid. 1½ meter darm verwijderd. Operatie was goed geslaagd.
Volgende ochtend extreem spierbevangen geraakt. Artsen hebben alle gedaan met medicatie om haar te helpen. Heel veel spierverslappers, pijnstilling, bloedonderzoeken en slaapmiddel gehad. Helaas de volgende dag toch afscheid moeten nemen. Ging helaas niet meer goed komen en kon zo geen waardig leven meer hebben....
Rekening van €5,270,32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 20-08-20 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:41

Ninne, dat is het allerergste ;( zo ver gaan en dan toch nog afscheid moeten nemen, vreselijk :(:)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:49

linda2008 schreef:
Ninne, dat is het allerergste ;( zo ver gaan en dan toch nog afscheid moeten nemen, vreselijk :(:)

Ja was echt een hel.... en de slapeloze nachten of ze het gaat halen of niet....
Wat mij veel rust geeft is dat we alles gedaan hebben wat kon, de artsen hebben gevochten.
Toen ik de laatste dag haar ogen zag wist ik dat het klaar was, zat geen leven meer in, was al leeg...
En de beste keuze die ik voor haar kon maken was om haar te laten gaan.

Heb hierdoor wel besloten om deze operatie niet meer aan te gaan. Als mijn nieuwe paard het ooit krijgt laat ik ze gaan, hoe moeilijk het ook is....

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:57

Wat vreselijk ninne :(

Het nadeel is gewoon dat je niet weet waar je aan begint met zo.n operatie, bij ons was er risico dat ze nog een x geopereerd moest worden als de darm niet werkte dus dan zou er nog een stuk uitgehaald moeten worden, gelukkig was dat niet nodig

Maar na de operatie vond ik haar eigenlijk al heel erg fit, dat viel mij echt mee, de stukjes die we mochten stappen moest ik hard wandelen om haar bij te kunnen houden :+ later toen ze een virus kreeg werd ze wel minder fit.

Maar het verschilt natuurlijk erg per paard en omstandigheden.

Operatie was 3890 euro, maar inmiddels zitten we daar ruim over met echo en de andere DA rekeningen en supplementen, geloof op 4300

Bij de Lingehoeve waren ze daar ook heel duidelijk in vooraf voor de operatie heb ik dat ook gevraagd, ze zei ook meestal begin je bij 4 en met wat complicaties of nog een operatie ga je zo richting de 6/7 duizend euro.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 20:06

Jeetje Ninne wat verdrietig. :(:)
Ik zou het juist 100% weer doen, zonder twijfel. Ja het was zwaar, maar de uiteindelijke weg naar volledig herstel is mij volledig meegevallen. Maar dan is die van mij er ook weer helemaal bovenop gekomen, als ze was overleden had ik er misschien anders in gestaan.

Ik wil mijn factuur ook wel delen. Bijna €6.000 op de kliniek. Op de 16e kreeg ze een complicatie, daar zie je ook ineens meer staan dan op de 15e. Heb nog facturen van de avond dat ze naar de kliniek ging met spoed en avondtarief, hechtingen verwijderen, 2x echo. Een paar weken voor de koliek was ze heel erg snotterig en niet fit, daar is ook een paar keer een dierenarts bij geweest en medicatie gehad. Dat kan dus met die zandkoliek te maken hebben gehad bleek achteraf.

Vervolgens met de supplementen en extra voer, kwam ik alles bij elkaar op een totaal van circa €9.000,-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:20

Hele facturen worden gedeeld... nou die heb ik niet meer :P gauw weggepleurd hihi ;)
Ik moet zeggen dat bij ons de operatie zelf nog relatief goedkoop uit viel. Bij Raika is dan ook geen darm verwijderd, dat zal wel schelen. Die eerste rekening was ongeveer 4000 euro. Daar kwam 600 euro van mijn reguliere DA bij (die haar de nacht voor de operatie heeft behandeld). Maar daarna liep het wel enorm op. Aan DA kosten kwamen wij ongeveer op 9000/9500 euro. En dan nog alle extra’s zoals revalidatiestalling, supplementen, voer, zaagsel, hooinetten, dat soort zaken. Daar heb ik geen bedragen van bijgehouden.

Zaagsel en de voerporties uit netten is ze overigens nooit meer van af gekomen. Ik heb geprobeerd haar terug te zetten naar stro (in samenspraak met de kliniek) maar ze kreeg gelijk weer lichte koliek. Dus gauw terug op zaagsel en nu nooit meer iets anders := ook haar krachtvoer is eigenlijk nog niks veranderd als tijdens haar revalidatie. Ze wordt nu wel weer bereden maar blijkbaar doet ze het (nu nog) prima op de vitaminekorrel met muesli :j

Ik ben trouwens blij dat deze, toch vaak wel gevoelige info, gedeeld wordt. Mensen die mogelijk in een soortgelijke situatie komen, kunnen zo toch een kleine indruk opdoen van de mogelijke kosten....
en heel eerlijk, ik weet ook niet of ik deze operatie ooit opnieuw zou laten uitvoeren hoor, ook al heeft mijn pony het gered, het is onwijs kostbaar en stressvol voor de eigenaar, en ook enorm pijnlijk en stressvol voor de paarden :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 23:10

Ik ga er geen geheim van maken hoe duur dit is geweest en heb ook geen spijt van het geld dat ik erin heb gestopt.
Heb zelf wel ongelofelijk veel stress en verdriet gehad de eerste periode, maar als ik haar dan nu zo zie ben ik zo blij dat ik het heb gedaan. Maar ik realiseer ook dat het niet vanzelfsprekend is dat ze er zo doorheen komen, het maakt mij wel nóg dankbaarder dat zij in mijn leven is. :j

Dat vind ik zo fijn aan dit topic, iedereen kan haar ervaringen delen en met zoveel respect naar elkaar. Het geeft vanuit meerdere eigenaren en paarden een heel duidelijk beeld wat er allemaal bij komt kijken. En dat voor een topic die ik ‘s ochtends heel vroeg opende omdat ik zo wanhopig en verdrietig was en zo ontzettend bang om haar te verliezen.

Nu moet zo nog gewoon 20 jaar mee hoor. Heb mijn jongste neefje (is 4 :') ) beloofd dat als hij 12 is hij ook met haar mag gaan springen. Geen idee of hij het dan nog leuk vindt, maar hij is zo idolaat van haar en wilt zo graag een keer springen. Vind hem daar toch nog een beetje te klein voor hoor. _O-
Afbeelding
Maar zeg nou zelf, hij kan er nog een mooi stuk op groeien en tot dan kruipt hij er maar af en toe op. :))

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:15

Ik als Stille meelezers vind het inderdaad fijn dat er open gezegd word. Hoeveel je ongeveer kwijt bent.

Het zal vele over de streep trekken, en vele de moeilijke beslissing laten nemen

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:48

Leuk te zien dat het goed gaat met iedereen.
Bij mij is de operatie langer geleden, ongeveer 3,5 jaar. Zonder complicaties en een week Lingehoeve was ik tussen 3000 en 4000 euro kwijt. Het exacte bedrag weet ik niet meer, ik heb een gezond en vrolijk paard terug en dat telt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 17:26

Hoe gaat het hier met de paarden?

Gibbie doet het echt fantastisch! Afgelopen weekend voor het eerst op springwedstrijd geweest. 1e rondje foutloos en een 2e prijs, 2e rondje was ik zelf een beetje aan het kloten met mijn ritme zoeken. Te veel naar voren, teveel terug, teugels te lang etc. en hadden we 2 balken. |o
Was zo chagrijnig op mezelf, Gibbie was echt top en die was aan. Eigenlijk had ze op 1 sprong moeten gaan staan, want daar reed ik zo onmogelijk op af. Maar daar redde ze ons toch, hetzij met een balk en een hele kwade bok erachteraan van “HÉ! Waar ben je mee bezig?!” :') Wel het rondje fijn afgesloten en heeeeeel erg trots op mijn meisje. <3
Volgende week mag ze weer mee. :D

Mijn springinstructeur wilde een foto met een lintje, dus die kreeg een (hele kinderachtige :') ) foto met lintje. Gibbie dacht er het hare van. :))

Afbeelding

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:16

Wat moet dat een super gevoel geven zeg!! Gefeliciteerd *\o/*
Zo fijn voor jullie dat het echt helemaal weer goed gaat.

Hier gaat het ook goed, we zijn wat aan het opbouwen en zitten op 20 min ligt werk in de bak, veel stappen met wat drafjes tussen door, lekker laag en rond. Meestal 2 x per week, verder wandel ik wat in het bos.
Ze voelt zich iig topfit, kan niet merken dat ze eerder vermoeid is.
Wil graag bokken en rennen maar dat mag nog steeds niet, dus ze krijgt nog niet veel ruimte in haar paddock of stukje wei.
Vanaf oktober mag dat weer, dus kan niet wachten :D