[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:41

Ik smeer helemaal niks meer omdat ik het idee heb dat het daar alleen maar erger van wordt.

Ze krijgt nu cbd druppels van t kruitvat, 2.75 % 2 X 7 druppels p/d en ik gebruik een zelfgemaakte vliegenspray, gaat heel goed met de jeuk, of eigenlijk niet :+ , want ze heeft geen jeuk 8-) .

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:01

*\o/*
assebassie schreef:
Ik smeer helemaal niks meer omdat ik het idee heb dat het daar alleen maar erger van wordt.

Ze krijgt nu cbd druppels van t kruitvat, 2.75 % 2 X 7 druppels p/d en ik gebruik een zelfgemaakte vliegenspray, gaat heel goed met de jeuk, of eigenlijk niet :+ , want ze heeft geen jeuk 8-) .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:08

xZiva_ schreef:
Graasmasker helpt hier heel goed! Hij is mooi afgevallen, en zijn hals is een stuk minder hard *\o/* ook manen groeien weer aan (combi met derfen)

Iemand zei me dat ik moest testen op IR, omdat hij nu met minder suikers ook minder jeuk lijkt te hebben.. iemand advies? :=

ik zou het geld voor die test lekker aan wat anders besteden en gewoon gaan voeren alsof je dier wel IR is.
dus geen graan, weinig suikers.
goed bewegen, goed vitaminesupplement.
eventueel glucobalance geven.

maar eigenlijk alle eczemers reageren op suikers uit gras of ruwvoer/voer

bol

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:10

:j

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:06

IngridM schreef:
welmoed__ schreef:
Ingrid, mijn merrie reageert op de derfen alleen op haar hoofd en onder haar buik/uiers/binnenkant achterbenen. Haar manen en staart geven geen allergische reactie.

Ook bijzonder he. Lastig toch allemaal haha :D

Grappig dat het bij elk paard altijd anders is! Bij Shenna smeer ik het alleen maar op haar hoofd, onder haar buik, uiers en binnenkant achterbenen haha. En daarvan groeit het haar juist snel terug en gaan de plekken weg. Jammer dat het geen ‘wondermiddel’ is voor alle paarden! Zou geweldig zijn als ze iets uitvinden wat overal tegen werkt. Maar alle zomereczeem klachten komen ook door allerlei verschillende factoren natuurlijk.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:13

Ik heb Dama van het gras gehaald (ging maar 2 uurtjes pd maar toch jeuk) en jeuk is weg, manenkam mooi zacht. Helaas voor haar geen gras meer maar hooi, vitamine brokjes en cbd olie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:13

Hier gaat die oude sok door de Derfen heen laatste dagen.
Maar ik heb het idee dat de trigger weer een prikkebeestje is geweest, hij had een plekje opengeschuurd specifiek.
Moet wel zeggen 2x honingzalf erop en jeetje wat is dat snel genezen zeg.
Derfen op een plek zonder huid vond ik niet ok.
Enige wat ik sneu vind is dat hij zo’n gruwelijke hekel heeft aan de derfen.
Hij komt nu bijna omhoog zodra hij het ruikt zo boos, pijn is het niet maar ik denk dat hij de stank vreselijk vind. :(:)
Nu moet ik zeggen het is wel een pony met een kop erop, wil niet is wil niet en ik maak dat duidelijk ook zeg maar.
Daarom smeer ik ook nog, en streng toespreken dat hij zich niet aan moet stellen en je ziet hem omslaan. :+
Dan is t net of hij zegt ok ok snel dan.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:23

ellepel schreef:
xZiva_ schreef:
Graasmasker helpt hier heel goed! Hij is mooi afgevallen, en zijn hals is een stuk minder hard *\o/* ook manen groeien weer aan (combi met derfen)

Iemand zei me dat ik moest testen op IR, omdat hij nu met minder suikers ook minder jeuk lijkt te hebben.. iemand advies? :=

ik zou het geld voor die test lekker aan wat anders besteden en gewoon gaan voeren alsof je dier wel IR is.
dus geen graan, weinig suikers.
goed bewegen, goed vitaminesupplement.
eventueel glucobalance geven.

maar eigenlijk alle eczemers reageren op suikers uit gras of ruwvoer/voer

Hij krijgt alleen fibra anti itch (dus lage suikers en zetmeel en als het goed is veel vitamine en mineralen)). Maar daar eet hij amper de helft van :=
Verder krijgt hij niks qua snoepjes, brok etc.

Glucobalance lust meneer ook niet :Y)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:26

Om 18:00 start de sale op ooteman, waaronder ook de rambo sweet itch hoody voor €99,95

Voor de mensen die hem nodig hebben :))

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:31

Dank je wel

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:16

Ik plaats een berichtje in dit topic na aanleiding van een dierenarts bezoek.

Mijn paard vergaat van de jeuk, maar het is geen eczeem. Ze weten alleen niet wat het precies is.. het zit voornamelijk op zn hoofd (geen manen/staart, dus geen eczeem).. ze hebben hem een spuit gegeven (vermoed cortisone).. Hoe lang werkt dit? En wat zijn de kosten hiervan? Mocht hij er ooit nog veel meer last van hebben..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:05

jij vroeg het net ook in het andere topic he.
denk toch echt dat je voor de kosten en vraag wat er gespoten is je veearts moet vragen.
behalve de spuit betaal je ook voorrijkosten, onderzoekskosten.

maar in het andere topic zeg je dat het van de vliegen komt?
heb je eventueel een foto of wat meer uitleg wat je paard precies heeft?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:36

Dat is iets waarvoor je super makkelijk de kliniek kan bellen en anders even je factuur afwachten :)
Opletten met cortico's, die wil je er echt niet zo maar in spuiten, meerdere keren. Wat voer je? Staat er veel onkruid in de wei? Draagt ze een vliegenmasker, en als ze die draagt, zie die wel goed? Veel suikers in het gras?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:06

Mijne heeft ook alleen op t hoofd momenteel. Niet in manen of staart zichtbaar. Is toch echt eczeem hoor..
Op dit moment geen duidelijke foto van want t zit precies onder haar neusriem dus niet op mijn laatste foto's van t weekend zichtbaar haha

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:17

Die van mij heeft het ook alleen op haar hoofd.. En op haar buik. Maar niet de manen en staart.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:35

ellepel schreef:
denk toch echt dat je voor de kosten en vraag wat er gespoten is je veearts moet vragen.

De dierenarts zei dat het waarschijnlijk door iets van buiten af komt, dus vliegen, want het zijn volgens hem geen mijten..

Ik zal het consult even afwachten haha..
Afbeelding

Afbeelding

Paard heeft dit al eerder gehad aan het begin toen ik net hier stond.. Maar nu is het weer terug. Dikke ogen (de kap is 2 dagen afgeweest).. De dierenarts zei dat het geen eczeem is, omdat dit begint in manen en staart en dit is bij mij alleen op het hoofd.. Ik heb hem wel ingepakt staan zonder deken gaat helaas niet.. Ze wisten niet zo goed wat het was..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:37

casperzazoe schreef:
Dat is iets waarvoor je super makkelijk de kliniek kan bellen en anders even je factuur afwachten :)
Opletten met cortico's, die wil je er echt niet zo maar in spuiten, meerdere keren. Wat voer je? Staat er veel onkruid in de wei? Draagt ze een vliegenmasker, en als ze die draagt, zie die wel goed? Veel suikers in het gras?

Paard staat ingepakt inclusief kap.. Dit helpt wel moet ik zeggen.. Er staat niet veel onkruid in de weide. Maar is ook niet super hoog gras, maar ook niet kaal.. Beetje tussenin. Ze voeren hem ook hooi bij.. Dit doet hem goed.. Ik voer Mijten Quattro 1 schep per dag, handje bodybuilder en 1 schep fibra.. En nog een vitamine korrel..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:19

Gizeppie schreef:
ellepel schreef:

De dierenarts zei dat het waarschijnlijk door iets van buiten af komt, dus vliegen, want het zijn volgens hem geen mijten..

Ik zal het consult even afwachten haha..
[ [url=m/sO5kKj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kBRdzo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paard heeft dit al eerder gehad aan het begin toen ik net hier stond.. Maar nu is het weer terug. Dikke ogen (de kap is 2 dagen afgeweest).. De dierenarts zei dat het geen eczeem is, omdat dit begint in manen en staart en dit is bij mij alleen op het hoofd.. Ik heb hem wel ingepakt staan zonder deken gaat helaas niet.. Ze wisten niet zo goed wat het was..

Hoeft dus niet te beginnen in de staart en manen hoor :) Was bij mijne ook niet zo.
Al vind ik het er bij je paardje inderdaad niet echt uitzien als zomereczeem. Hopelijk niet! Ik hoop voor je dat je een oplossing gaat vinden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:21

Welke lotion, crème of zalf helpt tegen de jeuk behalve Derfen? Daar lijkt pony echt allergisch voor te zijn.

Ik gebruik nu skincalmin lotion (+ shampoo) maar heb niet het idee dat hij daar minder jeuk door heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:30

sweet itch van sectolin.
maar moet je liefst wel elke dag smeren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:36

ellepel schreef:
sweet itch van sectolin.
maar moet je liefst wel elke dag smeren.

Die zag ik ook. Wel redelijk zacht spulletje denk ik? Niet bijtend bedoel ik?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:57

heel,zacht,is meer een gel.
en verkoelend absoluut niet bijtend
het plakt alleen wel een heel klein beetje als het opgedroogt is.
als ik geprikt ben door een dikke daas,dan smeer ik dat er op en is de jeuk zo weg.
ook met brandnetel plekjes.

is ook een van de weinige zalven waarvan appie het goed vind dat ik het op hem smeer :j

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:58

Een poosje geleden schreef henny over uiermint voor koeien, ik heb dat eens bekeken bij de welkoop, ruikt echt heel erg lekker, lijkt me fijn spul, ik zag dat dit wel meer voor paarden met jeuk wordt gebruikt.
Dus als ik iets nodig zou hebben zou ik dat gaan gebruiken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:14

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:44

Ellepel, volgens mij hebben ze die bij divoza, rijd ik morgen even langs maar de skincalmin is toch bijna op.

Interessant assebassie!

Edit: hmmmm er kan droge en gevoelige huid ontstaan na gebruik van sweet itch...... aangezien ik zo'n monstertje heb wat overal gevoelig op reageert....

Ervaringen met de crème van fibra?

En vraagje over de tube van derfen; is dat hetzelfde spul als in de flacon?