Ze krijgt nu cbd druppels van t kruitvat, 2.75 % 2 X 7 druppels p/d en ik gebruik een zelfgemaakte vliegenspray, gaat heel goed met de jeuk, of eigenlijk niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xZiva_ schreef:Graasmasker helpt hier heel goed! Hij is mooi afgevallen, en zijn hals is een stuk minder hardook manen groeien weer aan (combi met derfen)
Iemand zei me dat ik moest testen op IR, omdat hij nu met minder suikers ook minder jeuk lijkt te hebben.. iemand advies?
IngridM schreef:welmoed__ schreef:Ingrid, mijn merrie reageert op de derfen alleen op haar hoofd en onder haar buik/uiers/binnenkant achterbenen. Haar manen en staart geven geen allergische reactie.
Ook bijzonder he. Lastig toch allemaal haha
ellepel schreef:xZiva_ schreef:Graasmasker helpt hier heel goed! Hij is mooi afgevallen, en zijn hals is een stuk minder hardook manen groeien weer aan (combi met derfen)
Iemand zei me dat ik moest testen op IR, omdat hij nu met minder suikers ook minder jeuk lijkt te hebben.. iemand advies?
ik zou het geld voor die test lekker aan wat anders besteden en gewoon gaan voeren alsof je dier wel IR is.
dus geen graan, weinig suikers.
goed bewegen, goed vitaminesupplement.
eventueel glucobalance geven.
maar eigenlijk alle eczemers reageren op suikers uit gras of ruwvoer/voer
ellepel schreef:jij vroeg het net ook in het andere topic he.
denk toch echt dat je voor de kosten en vraag wat er gespoten is je veearts moet vragen.
behalve de spuit betaal je ook voorrijkosten, onderzoekskosten.
maar in het andere topic zeg je dat het van de vliegen komt?
heb je eventueel een foto of wat meer uitleg wat je paard precies heeft?
casperzazoe schreef:Dat is iets waarvoor je super makkelijk de kliniek kan bellen en anders even je factuur afwachten![]()
Opletten met cortico's, die wil je er echt niet zo maar in spuiten, meerdere keren. Wat voer je? Staat er veel onkruid in de wei? Draagt ze een vliegenmasker, en als ze die draagt, zie die wel goed? Veel suikers in het gras?
Gizeppie schreef:ellepel schreef:jij vroeg het net ook in het andere topic he.
denk toch echt dat je voor de kosten en vraag wat er gespoten is je veearts moet vragen.
behalve de spuit betaal je ook voorrijkosten, onderzoekskosten.
maar in het andere topic zeg je dat het van de vliegen komt?
heb je eventueel een foto of wat meer uitleg wat je paard precies heeft?
De dierenarts zei dat het waarschijnlijk door iets van buiten af komt, dus vliegen, want het zijn volgens hem geen mijten..
Ik zal het consult even afwachten haha..
[ [url=m/sO5kKj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kBRdzo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard heeft dit al eerder gehad aan het begin toen ik net hier stond.. Maar nu is het weer terug. Dikke ogen (de kap is 2 dagen afgeweest).. De dierenarts zei dat het geen eczeem is, omdat dit begint in manen en staart en dit is bij mij alleen op het hoofd.. Ik heb hem wel ingepakt staan zonder deken gaat helaas niet.. Ze wisten niet zo goed wat het was..