Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:08

Ik wil graag een fleecedeken aanschaffen voor mijn paarden maar twijfel tussen BoT, Fedimax en Rambo Ionic. Iemand die mij kan helpen in de beslissing? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:28

Jotoma schreef:
Wanneer moet je een weekje pauze nemen? Wil ik ook niet.
Vind fedimax echt 10x beter werken dan bot en slik nu 8 vd 10 keer geen pijnstilling meer. Bevalt me dus wel goed :o

Na een week of drie gebruiken wordt er een stopweek aangeraden om gewenning te voorkomen.

Zilly

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:17

@ MoniekV: ik heb de BoT zweetdeken en ben er erg tevreden over. Fedimax schijnt beter te zijn?? Maar ik heb daar geen ervaring mee.
De zweetdeken van BoT is erg mooi afgewerkt en heeft ook een staartflap en afneembare kruissingels. Vind ik erg fijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:19

Ik vind de BoT fleece ook erg fijn, mooie pasvorm en stevige stof!

Afbeelding

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:38

Nouvel schreef:

[ [url=m/jdYK7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk ras is jou paardje?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:01

Ok, dan plan ik voor oven een week een stopweek in.

Ik heb nu de fedimax waterdichte uitrijddeken en BOT dekje. Die heb ik gelijktijdig voornhet eerst gebruikt en ik vind het heel fijn. Onder het dekje kon ik niet echt voelen, maar de warmte onder de deken was goed merkbaar. Zeker met dit weer vind ik het ideaal.
Enige minpunt is dat ik een enkel zweetblad heb en dan gaan de puntjes vd deken in mn zweetblad staan omdat mn been daarover valt. Dat vind ik erg zonde van mn zadel, dus daar moet ik nog wat op bedenken.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:08

Jotoma dat is wel super nieuws dat je zoveel minder pijnstilling kan slikken! +:)+

Nouvel de stoere deken past geweldig bij de stoere uitstraling van je paard, ziet er fijn uit zo!

Ik heb twee fedimax onderlappen, één voor mijn moeder om op haar artrose knie te proberen, maar die kreeg alleen maar meer last helaas.. misschien als het weer tot rust is gekomen nog eens proberen, kan ook net toeval geweest zijn natuurlijk.
We gebruiken ze nu wel allebei enthousiast om op te slapen bij pijnlijke spieren en hebben beiden het idee dat het echt verschil maakt. :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:07

Mijn paard gaf op de Fedemax zweetdeken een veel duidelijkere reactie dan op de BoT rugwarmer. Het is nogal een koele kikker die eigenlijk nergens echt op reageert (als 2,5 jarige voor het eerst deken op, gooi ding erop, kijkt me even aan "ben je nu blij?" en eet weer verder :') ). Op de BoT rugwarmer ook 0 reactie. Bij de Fedimax werd ze gelijk even onrustig. Na een paar minuten besloot ze gelukkig dat het toch wel prettig was.

Qua afwerking vind ik de BoT dekens persoonlijk wel veel mooier (één van mijn stalgenoten is reseller dus heb ze meerdere keren in handen gehad en zie ze op haar paard). Voor het prijsverschil vind ik Fedimax echter helemaal prima. In het echt ziet het er ook een stuk mooier uit en zwaarder van kwaliteit dan het op de foto's overkomt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:45

Fjordengek93 schreef:
Nouvel schreef:

[ [url=m/jdYK7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk ras is jou paardje?

Lusitano

Sparklingapp, Thanx!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:17

Zou zo deken ook effect hebben als je maar half uur van te voren, en half uur erna om te doen? anders moet me paard hem 24/7 om hebben.

Ik ga niet 2x per dag na stal namelijk. En ik twijfel over de maat ik zal en 125 moeten hebben. Maar wil de fleece deken ook gebruiken om in/uit te stappen.

Gebruiken jullie de dekens/dekjes enz ook zomers?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:49

Ik heb de deken pas sinds de kerst, dus ik weet niet of ik het ga gebruiken in de zomer, ik heb het dan over de BoT fleecedeken.
Ik zal de Rambo Iconic wel gebruiken als zomerdeken....

Dekjes zal ik gewoon het jaar rond gebruiken.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:50

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:19

Ik vind hem net wat kort en zou een maat groter bestellen.

Zelf denk ik dat het weinig nut heeft om de spullen zomers te gebruiken, volgens mij geeft het in de winter juist het gevoel alsof ze lekker in het zonnetje hebben gestaan.
Bij mijn paarden en mijzelf merk ik daarin wel echt verschil, ik wil ook een dekje bestellen, maar deze ga ik dan echt in de zomer niet gebruiken, maar aangezien het maar heel kort zomer is zal ik 'm evengoed veel gebruiken. :brr:

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:47

Ik heb gelukkig met Agradi de afspraak kunnen maken dat ik mag wachten met retourneren tot ik ze beide binnen heb, dan kan ik de maat goed bepalen...

Ik denk ook niet dat ik dekens zal gebruiken in de zomer hoor :n Dan gebruik ik geen fleece meer. Maar zoals ik al eerder zei, mijn Rambo Ionic staldeken zal ik wellicht wel gebruiken....

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:17

Welke raden jullie aan 3 in 1 of de Mesh beschermers?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:27

SparklingApp schreef:
Ik vind hem net wat kort en zou een maat groter bestellen.

Zelf denk ik dat het weinig nut heeft om de spullen zomers te gebruiken, volgens mij geeft het in de winter juist het gevoel alsof ze lekker in het zonnetje hebben gestaan.
Bij mijn paarden en mijzelf merk ik daarin wel echt verschil, ik wil ook een dekje bestellen, maar deze ga ik dan echt in de zomer niet gebruiken, maar aangezien het maar heel kort zomer is zal ik 'm evengoed veel gebruiken. :brr:

De straling heeft in de zomer ook zeker nut.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:41

Fjordengek93 schreef:

Ik raad je de mesh aan...

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:46

PanamaD schreef:
Fjordengek93 schreef:

Ik raad je de mesh aan...

Mag ik vragen waarom? En welke maat voor een fjord s of m?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:46

_San87_ schreef:
Jotoma schreef:
Wanneer moet je een weekje pauze nemen? Wil ik ook niet.
Vind fedimax echt 10x beter werken dan bot en slik nu 8 vd 10 keer geen pijnstilling meer. Bevalt me dus wel goed :o

Na een week of drie gebruiken wordt er een stopweek aangeraden om gewenning te voorkomen.

Dat geldt alleen als je het 24/7 gebruikt. Heb het nagevraagd bij BoT zelf en als je het niet de hele tijd gebruikt dan is stoppen niet nodig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:18

Wat een fijn nieuws Talida :D thanks for sharing!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:43

Fjordengek93 schreef:

Ze vallen heel groot hoor. Ik gebruik de M bij mijn paard (geen groot paard) voor achter dus ik zou zeker de S nemen als je ze voor voor gaat gebruiken.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:34

Roos_M schreef:
Fjordengek93 schreef:

Ze vallen heel groot hoor. Ik gebruik de M bij mijn paard (geen groot paard) voor achter dus ik zou zeker de S nemen als je ze voor voor gaat gebruiken.

Dankjewel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:44

Talida schreef:
_San87_ schreef:

Dat geldt alleen als je het 24/7 gebruikt. Heb het nagevraagd bij BoT zelf en als je het niet de hele tijd gebruikt dan is stoppen niet nodig.
Ah oke. Zo staat t niet in de gebruiksaanwijzing.

Maar, goed nieuws. Vanavond m'n deken weer om :+:.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:13

Fjordengek93 schreef:

Ik heb zelf de mesh, want die waren in de korting toen ik ze kocht, maar wil zelf ook nog wel de 3 in 1. Ze zouden iets warmer worden als de mesh, maar ik ben niet van plan de BOT in de zomer te gebruiken. Dan ga ik sowieso voor iets luchtigere beschermers (of geen). Als ik bedenk aan de gemiddelde grootte van een fjord, dan zou ik zeker voor S gaan voor de voorbenen, achter kan je misschien nog M nemen, maar dat hangt misschien van je paard af (mijn is 1m56 en heeft S voor, M achter)

Ik ben in ieder geval echt helemaal om. Paard is echt super sinds hij 'terug' (back on track haha) is na ziek geweest te zijn. Vlotte galop, weinig losrijtijd (hiermee bedoel ik, dat ik veel minder als vroeger moet rijden om hem los te krijgen, dat gaat nu vele beter/sneller). Ook niets meer te voelen dat hij momenteel last heeft van artrose. Ik ga denk ik nog of de rugwarmer bestellen of anders de fleece. Ben er nog niet helemaal uit.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:13

Ik kom ook even onder mijn mee lees steen vandaan. Ik heb vandaag de rambo ionic liner besteld voor mijn Fjord. Ze heeft een gevoelige rug en ook last van spierknopen en bulten op haar lendenen. Ik ben benieuwd of het werkt