[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:20

JP een arts probeert ook wel eens met de moed der wanhoop iets, weet ik van mijn vader. En blij als het werkt en je dus "geluk" hebt gehad. Zie je zelfs nu met het Ebola verhaal waar ongeregistreerde medicijnen met de moed der wanhoop voorgeschreven mogen worden. Onethisch wellicht. Verstandig wellicht, want niets doen dan is het verhaal sowieso erg somber. Soms is niets doen opgeven en einde oefening. Dat is dan zo goed als zeker. Zo klinkt het mij ook in Leetjes verhaal dat er gewoon weinig of geen hoop was nog op beterschap.
Leetje bedankt. Ik ga het paar keer nalezen en als ik vragen heb weet ik dat ik welkom ben. In ieder geval al heel erg bedankt voor de moeite van het reageren op mijn vragen.

Jannepauli

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:22

Als arts loop je een protocol door en als dat geen soelaas biedt, dan is het 'gokje' pas aan de orde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:23

JP ik ga er geen welles/ nietes spelletje van maken. In mijn ogen heeft Leetje niet zomaar iets gedaan en heeft ze met succes haar hond gered.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:27

En dit zal dan wel zijn waar Kuggur zich zo aan ergert - tegen argumenten kunnen jullie alleen maar met dooddoeners reageren.
Bovendien: mijn reactie was naar Leetje - wat heb jij dan te reageren? Omgekeerde projectie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:29

Nee hoor JP gewoon andere mening als jij en dat mag. Is niets mis mee. Daarnaast is het een openbaar forum waar iedereen op iedereen mag reageren.

Zo weer au travail in de tuin.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:52

Wat betreft arsenicum en niet zomaar inzetten: sommige dingen zijn ernstig genoeg om het een kans te geven. Zoals lyme dus, ik ga het met ca 6 anderen proberen, allemaal lyme. Maar wij weten allemaal hoe heftig het kan zijn, een reactie op het doodgaan vd bacterie. Plus dat er heel veel support en ook kennis is onder elkaar. Verder ben ik al vrij fit inmiddels, die borrelia nosode had ik vorig jaar niet eens overwogen in die sterkte.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:15

Jannepauli schreef:
Hmm.. wat een verhaal. Maar wat mij toch het meest 'steekt': je bent je hond dit gaan geven, zonder dat je enige notie had wat er aan de hand was, Leetje. De symptomen zijn verdwenen zeg je.. kun je een verklaring geven waarom? Ik vind deze handelswijze toch onverantwoord en lijkt het erop dat je geluk hebt gehad.

Ik ben absoluut niet onverantwoord bezig! Ik had veel eerder arsenicum aan mijn hond moeten geven toen! Nou heeft t maar een dag geduurd, dus zo erg is dat niet. Maar door mijn ervaring nu, zou ik het in zo'n geval veel eerder doen! Wat mij het meest "steekt" in het verhaal van mijn hond is dat de dierenarts mij wegstuurt met pillen bij een hond die ALLES uitspuugt en bloed poept. Wie is hier onverantwoord bezig om een hond die ZO ziek is, naar huis te sturen met een paar pillen? Ik denk dat ik juist een homeopaat, maar ook een diereigenaar, ben die ook weet wanneer een dierenarts noodzakelijk is. Of wanneer ik advies/ diagnose moet vragen van een dierenarts. En al heel veel ervaring heb met verkeerde diagnoses en verkeerde handelswijze en grenzen aan de reguliere geneeskunde, waar met homeopathie nog zoveel meer kan! Hoeveel voorbeelden wil je hebben?

Ik wist heel goed wat er aan de hand was. De symptomen waren overduidelijk. Dat ik ze toen door gebrek aan ervaring niet direct 's ochtends al herkende in het juiste homeopathische middel, dat is wat anders. Gelukkig mag ik me als homeopaat ook ontwikkelen, ik ben niet iemand die zegt de wijsheid in pacht te hebben, ik ben alleen serieus met mijn vak bezig. Feit blijft wel dat hij heel ziek was. Niet reageerde op reguliere injecties. En DIRECT na toedienen van een homeopathisch middel enorm opknapt. Dat is geen geluk hebben. Dat is een kwestie van het juiste middel inzetten.
Jij mag dat "geluk" noemen. Dan ben ik een gelukkig mens, gezien ik zoveel van die "geluk" dingetjes heb in mijn leven! Maar zeg niet dat ik onverantwoord bezig ben... :( !

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:24

Eh ik wil me verder niet met deze discussie bemoeien maar ik stoor me er wel even mateloos aan dat elke kritische noot richting alternatief meteen gewist wordt, maar regulier mag wel met allerlei persoonlijke ervaringen worden ondergekotst. Het ging hier toch niet over regulier vs alternatief? Zullen we dat dan ook er helemaal buiten laten? Nu lijkt het er ernstig sterk op (vind ik al langer, maar kan er nu even rechtstreeks op reageren!) dat het wel mag als je regulier afkraakt en alternatief de geweldige oplossing had, maar andersom moet je je bek houden. Zullen we het beide kanten op eerlijk houden?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:05

moonfish13 schreef:
Wat betreft arsenicum en niet zomaar inzetten: sommige dingen zijn ernstig genoeg om het een kans te geven. Zoals lyme dus, ik ga het met ca 6 anderen proberen, allemaal lyme. Maar wij weten allemaal hoe heftig het kan zijn, een reactie op het doodgaan vd bacterie. Plus dat er heel veel support en ook kennis is onder elkaar. Verder ben ik al vrij fit inmiddels, die borrelia nosode had ik vorig jaar niet eens overwogen in die sterkte.

Zet je wel een goeie Detox in naast die nosode?! En het liefst ook nog een middel wat de thymus (spiritueel) beschermd. Nosodes zijn namelijk een aanslag op de thymus.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:27

Zwerte schreef:
Eh ik wil me verder niet met deze discussie bemoeien maar ik stoor me er wel even mateloos aan dat elke kritische noot richting alternatief meteen gewist wordt, maar regulier mag wel met allerlei persoonlijke ervaringen worden ondergekotst. Het ging hier toch niet over regulier vs alternatief? Zullen we dat dan ook er helemaal buiten laten? Nu lijkt het er ernstig sterk op (vind ik al langer, maar kan er nu even rechtstreeks op reageren!) dat het wel mag als je regulier afkraakt en alternatief de geweldige oplossing had, maar andersom moet je je bek houden. Zullen we het beide kanten op eerlijk houden?

Een korte reactie, omdat jou reactie gericht is na mijn reactie met ervaring met DA. Je hebt gelijk dat ik niet mijn ervaring zo negatief richting DA had moeten opschrijven. Ik vind het niet erg als er kritische vragen worden gesteld over de homeopathie. Ik probeer zo goed mogelijk antwoord te geven en begrijp dat het ingewikkeld is en bij sommige mensen niet past. Dat is prima. Ik probeer ook geen negatieve reactie te geven, maar de reactie van Jannepauli, vond ik niet eerlijk, dus reageerde ik een beetje fel.

Nu weer ontopic

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:17

SorpresaKyra: Had jou paard ook specifiek gedrag bij haar eczeem? Andere symptomen?

Hij schud veel met zijn hoofd maar dit paard is vroeger zwaar mishandeld en constant op zijn hoofd geslagen ,dus of ik dat kan linken naar de ZE? Het is nu wel minder gelukkig, maar goed hij is hier ook natuurlijk helemaal veranderd.

Verder plast hij veel ,ook wel kleine beetjes, maar onderzoeken wezen niets uit.
Nu hebben ze zijn mannelijkheid wel op een heel heftige manier weggehaald ,want hij plast naar achter omdat ze hem helemaal hebben opengesneden.
Echt bizar om te zien.
Dus ik dacht zelf ,dat hij dit zichzelf heeft aangeleerd ,doordat ze hem zo hebben gesneden dat hij steeds kleine beetjes plaste omdat het anders te pijnlijk was. Zijn achterhand is ook volledig van slag en loopt alsof hij Atactisch is..je begrijpt dus dat dit een apart geval is en ik je helaas geen duidelijk antw kan geven. :o Sorry.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:31

Sing: ik zit altijd aan detox middelen. Non stop, plus elke dag detox frequenties, lymfedrainage, leverdetox en weet ik wat meer. Daarbij supplementen en bijnierfrequenties en wat ik verder nodig acht. Vooral een beetje van veel zeg maar, dat werkt fijner voor mij als veel van 1 ding.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:57

@ Leetje: Vooropgesteld dat ik jou als één van de weinige alternatieve behandelaars serieus wil nemen, verbaast me deze uitspraak:
Citaat:
Ik wist heel goed wat er aan de hand was. De symptomen waren overduidelijk

in hoge mate. Want: wat was er dan aan de hand? Misselijkheid, diarree, bloed in de ontlasting.. dat kan vele oorzaken hebben, vanaf maagzweren, darmflora die door een foute bacteriegroei of virus opeens over de kop gaat, vergiftigingen, colitis, iets scherps wat is blijven steken..
Als jij 'wist' wat er aan de hand was, heb je dat dan ook met je DA gedeeld?

Ik kan me voorstellen dat je aanslaat op mijn opmerking 'onzorgvuldig'- misschien is dat wel een te sterke formulering, maar ik blijf er wel bij dat het er op lijkt dat je hier een gok genomen hebt, die goed uitgepakt heeft. Ik zie tenminste geen argumentering waarom je besloot, en op basis waarvan, juist dát specifieke middel te kiezen. Om misverstanden te voorkomen: in z'n algemeenheid gesproken denk ik dat juist jij helemaal niet onzorgvuldig bent - ik denk dat je serieus met je vak bezig bent en ik heb al vaker mijn waardering voor je schrijfsels uitgesproken. Maar bij het door jou aangedragen voorbeeld zet ik wel vraagtekens en ik neem aan dat je ook best wel wil begrijpen waarom ik dat deed. In ieder geval niet om je te kwetsen, of homeopathie in 't algemeen af te kraken!

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:13

Jannepauli schreef:
@ Leetje: Vooropgesteld dat ik jou als één van de weinige alternatieve behandelaars serieus wil nemen, verbaast me deze uitspraak:
Citaat:
Ik wist heel goed wat er aan de hand was. De symptomen waren overduidelijk

in hoge mate. Want: wat was er dan aan de hand? Misselijkheid, diarree, bloed in de ontlasting.. dat kan vele oorzaken hebben, vanaf maagzweren, darmflora die door een foute bacteriegroei of virus opeens over de kop gaat, vergiftigingen, colitis, iets scherps wat is blijven steken..
Als jij 'wist' wat er aan de hand was, heb je dat dan ook met je DA gedeeld?

Ik kan me voorstellen dat je aanslaat op mijn opmerking 'onzorgvuldig'- misschien is dat wel een te sterke formulering, maar ik blijf er wel bij dat het er op lijkt dat je hier een gok genomen hebt, die goed uitgepakt heeft. Ik zie tenminste geen argumentering waarom je besloot, en op basis waarvan, juist dát specifieke middel te kiezen. Om misverstanden te voorkomen: in z'n algemeenheid gesproken denk ik dat juist jij helemaal niet onzorgvuldig bent - ik denk dat je serieus met je vak bezig bent en ik heb al vaker mijn waardering voor je schrijfsels uitgesproken. Maar bij het door jou aangedragen voorbeeld zet ik wel vraagtekens en ik neem aan dat je ook best wel wil begrijpen waarom ik dat deed. In ieder geval niet om je te kwetsen, of homeopathie in 't algemeen af te kraken!

Fijn dat je me wel serieus neemt :)
Maar ik snap niet dat je je vraagtekens stelt. Om homeopathie toe te passen hoef je niet altijd te weten waar iets vandaan komt. Het beeld dat is in eerste instantie het belangrijkste, hoe iets geuit wordt. Daar kies je namelijk een middel op. Soms is het wel handig om te weten waar iets vandaan komt. Als dit een vergiftiging zou zijn geweest, als ik dat had geweten, dan was dat een bevestiging geweest voor het gekozen middel. Het kenmerk diarree daarvoor zijn er heel veel middelen. Symptomen als zit er bloed uit, kan het opgehouden worden, gaat het samen met andere symptomen, zoals braken, uitdroging, futloosheid. Of is het een combi met totaal andere symptomen, dat geeft allemaal indicaties van bepaalde middelen.
Ik schreef volgens mij dat mijn hond toen, niets binnen hield, zelfs geen water. Diarree was met bloed en heel heftig, niet op te houden. Hond was totaal van de kaart. DAT zijn allemaal symptomen waarop ik dit middel heb gekozen. Dus lijkt het me verre van maar IETS doen. Het is een weloverwogen keuze!

Ik ga juist naar een DA om van hem/ haar te horen wat hun diagnose is. Toen was het mijn gebrek aan ervaring dat ik niet eerder Arsenicum heb gegeven. Maar het komt best wel is voor dat ik juist een DA vraag om een diagnose, juist omdat een reguliere arts daar wat mee kan en ik niet. In theorie heb ik, afhankelijk van de klacht, geen diagnose nodig. Maar, zeker tegenwoordig met de vele chronische ziekten, is het soms wel fijn, omdat je dan gerichter kan voorschrijven. Dat geld met name voor bv stofwisselingsziekten. Een bloedonderzoek welke aan kan geven welke organen of klieren minder goed werken kan bijvoorbeeld helpen.
Bij zo'n acute klacht als dit maakt het in wezen niet uit, er zijn namelijk genoeg symptomen om een middel uit te kiezen, wat in zo'n situatie werkt.

Homeopathie toepassen bij zulke acute klachten, zeker als ze nog niet onderdrukt zijn, is vaak veel makkelijker en sneller dan de vele chronische ziekten die er zijn...

Als ik zeg dat ik heel goed wist wat er aan de hand was, door de symptomen, zeg ik dus niet dat ik weet of t een maagzweer, darmontsteking of vergiftiging is. Wat ik zeg, wat er aan de hand is, is dat deze symptomen wijzen naar het betreffende middel. En dat is er dus, weloverwogen, aan de hand! En kun je door daar middel te geven dus oplossen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 14:20

Leetje maak je op zo'n acuut moment adhv symptomen het besluit naar een middel en neem je dan de rest zoals wat voor typ het dier is, constitutie temperament ook mee of doe je dat laatste dan niet?
Ik weet dat je in een eerder stuk daar namelijk over hebt geschreven, dat het voor een homeopaat erg belangrijk is te weten voor type het dier is etc omdat daar ook de keuze van medicatie op wordt aangepast.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:48

Citaat:
Maar ik snap niet dat je je vraagtekens stelt. Om homeopathie toe te passen hoef je niet altijd te weten waar iets vandaan komt. Het beeld dat is in eerste instantie het belangrijkste, hoe iets geuit wordt.

Leetje, met bovenstaande quote geef je in feite in een notendop weer wat de verschillen tussen ons zijn: ik wil namelijk in eerste instantie wél weten waar iets vandaan komt. We gaan uit van verschillende vertrekpunten, en dat is dan wellicht ook een basis voor misverstand tussen ons :)
Daarmee is overigens niet gezegd dat de ene methode beter is dan de andere, voordat je dat zou denken. Maar we gaan wel uit van eigen waarheden en het is nu eenmaal zo dat - niets menselijks is ons vreemd - je niet altijd meteen het standpunt van een ander in je overwegingen betrekt.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:36

Jannepauli schreef:
Citaat:
Maar ik snap niet dat je je vraagtekens stelt. Om homeopathie toe te passen hoef je niet altijd te weten waar iets vandaan komt. Het beeld dat is in eerste instantie het belangrijkste, hoe iets geuit wordt.

Leetje, met bovenstaande quote geef je in feite in een notendop weer wat de verschillen tussen ons zijn: ik wil namelijk in eerste instantie wél weten waar iets vandaan komt. We gaan uit van verschillende vertrekpunten, en dat is dan wellicht ook een basis voor misverstand tussen ons :)

Ik geloof inderdaad in dat regulier en alternatief/ homeopathie van verschillende vertrekpunten gaat. Maar ik vraag me af of dat aan het punt ligt dat je moet weten wat er aan de hand is voor je gaat behandelen. Ik denk wel dat de homeopathie de oorzaak in een andere laag zoekt, namelijk in het energetisch, in het zelfherstellend vermogen, de levenskracht. Dat is het andere uitgangspunt.

Echter aan de andere kant zijn de verschillen wellicht niet zo groot:
Om even bij mijn voorbeeld te blijven: ik ben met mijn hond toen naar de dierenarts geweest. Deze voelde een pijnlijke buik (wat ook een symptoom is) en een hond die vreselijk overgeeft en diarree heeft. Conclusie was mogelijk een virus, behandeling is symptoomgericht, namelijk injectie tegen de misselijkheid en verder niks, want voor een virus is geen medicijn.
In principe doet regulier dan hetzelfde als homeopathie: kijken naar symptomen en daar op behandelen. In weze had ik na de reguliere arts geen diagnose. Want hoe kan je uitsluiten of hij niet iets giftigs heeft gegeten? Wist ze zeker dat het een virus was? In acute situaties, waar dit een voorbeeld van is, is t denk ik belangrijk om direct te behandelen. Of je dat nu regulier doet of op een andere manier. Het belangrijkste is op dat moment dat het beter gaat met het dier. Dat de symptomen beter worden.

Het is natuurlijk anders als t een chronische diarree geweest zou zijn. Of als de klachten blijven. Dan kan ik me voorstellen dat je zegt laat bloedgeprikken om verder te kijken naar een diagnose. En soms is dat inderdaad fijn, om te zoeken naar waar komt dit vandaan. En soms is dat niet nodig omdat de symptomen genoeg zeggen en je de weg wijzen. Echter dan is de acuutheid er vaak af. Er hoeft niet direct een oplossing te zijn.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:19

Hee, weer eens wat activiteit!

Gisteren is er een osteopaat bij m'n paard geweest. Gelukkig kwam hij niet voor niets, je zag bij een aantal bewegingen duidelijke pijnreacties van m'n paard. Toen hij een nagel onder de buik doorhaalde, trok ze meteen haar rug op, wat duidde op problemen met de darmen.

Wat wat minder was: hij trok de tanden van m'n paard over elkaar en je hoorde meteen dat de tanden niet goed op elkaar pasten. Laat het paard nou net een maand geleden bij de tandarts zijn geweest! En een maand daarvoor ook al, omdat ik steeds het gevoel had dat er iets niet goed zat. |o

Hij heeft met een hamertje en een blokje allerlei spieren beklopt en daarna reageerde ze niet meer *\o/*
Over twee weken komt hij weer kijken.

Ik heb nu Lavapoeder en olie met lijnzaad etc. om de darmen te verbeteren en maandag kan ik tandarts nummer drie gaan bellen. #)

Ik noem het wel een osteopaat, maar de werkwijze van een blokje op de achterhand houden om energiebanen te herstellen en met een blokje timmeren om spieren los te maken is geen 'normale' osteopathie toch?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 10:34

Op je vraag demo_love kan ik geen antwoord geven. Wel weet ik uit eigen ervaring vanuit mezelf dat "mensen" osteopathie zeer maar dan ook zeer zacht behandelingswijze is. Ik werd amper aangeraakt en de behandeling had een giga effect. Onbegrijpelijk vond en vind ik het dat iets dat zo zacht is zo'n goede werking kan hebben. Ik heb me laten vertellen door de arts die me naar die osteopaat door had verwezen dat osteopathie als kenmerk heeft dat het juist heel zacht is. Ik wilde namelijk absoluut niet naar een giropraktijk. Dus ik neem aan dat de behandeling bij jouw paard heel zachtjes en fijntjes is gegaan, klopt dat?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:20

Kruipt uit meelees stand:

Demolove: De buik en rug optrekken door met iets hards eronder de buik te krabben is gewoon en reflex. Dus dit zegt absoluut niet iets over de darmwerking.
Dit trucje gebruiken veel therapeuten ook door druk te zetten met twee vingers ter hoogte van het kruis. Veel paarden kantelen dan in reflex de bekken. Volgens veel peuten heeft je paard dan rugproblemen.

*Kruipt terug onder steen*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:26

demo-love...als ik een nagel onder mijn paard hun buik haal teggen ze ook hun rug op...vergeet niet sceptisch te blijven..

Mijn chiropractor is ook heel zacht.Duwt op de geblokkeerde spieren,stopt even de bloedsomloop daar,en laat dan weer los.Ze kraakt niet.En het helpt mij enorm.Ze heeft trouwens een 8 jarige studie in amerika gevolgt.Alleen op de rug...
Ik ben altijd een beetje huiverig voor de kolonie osteopaten die opgestaan is de laatste jaren in paardenland :7
Je kunt namelijk redelijk veel vernielen.Als de osteopaat ook dierenarts is groeit mijn vertrouwen wel.

Hier in Frankrijk heb je ook osteopaten,jonge meiden die ''goed'' zijn.Lopen om het paard heen met een bedenkelijk blik....praten de eigenaar aan dat het paard bijna terminaal is.(ja,ik heb dit recentelijk nog meegemaakt,bij mijn vriendin)Eigenaar,wanhopig en onder de indruk van zoveel ''kennis'' en stelligheid.
(mijn vriendin dus....na een berg geld en verschillende bloedproeven bleek het paard toch niet terminaal te zijn :+ )

Begrijp mij niet verkeerd,ik geloof absoluut in osteopatie en chiropractie.Maar dan wel graag een studie achter de rug. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:27

Focussed schreef:
Kruipt uit meelees stand:

Demolove: De buik en rug optrekken door met iets hards eronder de buik te krabben is gewoon en reflex. Dus dit zegt absoluut niet iets over de darmwerking.
Dit trucje gebruiken veel therapeuten ook door druk te zetten met twee vingers ter hoogte van het kruis. Veel paarden kantelen dan in reflex de bekken. Volgens veel peuten heeft je paard dan rugproblemen.

*Kruipt terug onder steen*

schreef ik ook....inderdaad de truc op de bekken is er ook nog..... :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:28

@demolove dat optrekken van de buik en bollen van de rug als je onder de buik met iets hards een lijn trekt, is helemaal normaal en zo hoort het ook ( zoals Focussed zegt is een reflex ). Net zoals met een potlood van de rug naar de staartwortel gaan, een reflex van het ondertrekken van de achterhand moet veroorzaken. Doet paardlief dit niet en blijft hij gewoon onbewogen staan, dan pas is er een probleem ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:32

Demo love, ik heb juist de ervaring met osteopatie voor paarden en voor mensen dat het op zich wel een 'zachte' manier van behandelen is maar als er iets zit wat echt niet goed zit dat dit toch wel gemanipuleerd moet worden. Dit manipuleren is niet zo zeer pijnlijk maar veroorzaakt wel een schrikmoment.
Persoonlijk houd ik meer van osteo's die ook echt 'doorpakken'. Naar mijn mening verhelp je dan het probleem echt.
Dat wat jij beschrijft herken ik niet in de behandeling die mijn paarden krijgen.
Staat jouw osteo ook op de ICREO site vermeld?

Als je wilt zou ik aan je paard kunnen vragen wat hij van de behandeling vond en of het echt heeft geholpen. Ik kan dit via een foto doen. Laat maar weten of je dit wilt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:38

Ja klopt, Singasong :j Heb hier paar maanden geleden voor de 1e keer in my horselife de osteo laten komen voor de PRE en dat ging allemaal rustig en fijn, maar om nou te zeggen de very soft way, nee, dat echt niet. Vooral niet op bepaalde punten waar de probleempjes zaten...anyway, het heeft hier in elk geval goed geholpen want ik heb nog steeds het resultaat dat ik moest hebben :j