Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Hmm.. wat een verhaal. Maar wat mij toch het meest 'steekt': je bent je hond dit gaan geven, zonder dat je enige notie had wat er aan de hand was, Leetje. De symptomen zijn verdwenen zeg je.. kun je een verklaring geven waarom? Ik vind deze handelswijze toch onverantwoord en lijkt het erop dat je geluk hebt gehad.
moonfish13 schreef:Wat betreft arsenicum en niet zomaar inzetten: sommige dingen zijn ernstig genoeg om het een kans te geven. Zoals lyme dus, ik ga het met ca 6 anderen proberen, allemaal lyme. Maar wij weten allemaal hoe heftig het kan zijn, een reactie op het doodgaan vd bacterie. Plus dat er heel veel support en ook kennis is onder elkaar. Verder ben ik al vrij fit inmiddels, die borrelia nosode had ik vorig jaar niet eens overwogen in die sterkte.
Zwerte schreef:Eh ik wil me verder niet met deze discussie bemoeien maar ik stoor me er wel even mateloos aan dat elke kritische noot richting alternatief meteen gewist wordt, maar regulier mag wel met allerlei persoonlijke ervaringen worden ondergekotst. Het ging hier toch niet over regulier vs alternatief? Zullen we dat dan ook er helemaal buiten laten? Nu lijkt het er ernstig sterk op (vind ik al langer, maar kan er nu even rechtstreeks op reageren!) dat het wel mag als je regulier afkraakt en alternatief de geweldige oplossing had, maar andersom moet je je bek houden. Zullen we het beide kanten op eerlijk houden?
Citaat:Ik wist heel goed wat er aan de hand was. De symptomen waren overduidelijk
Jannepauli schreef:@ Leetje: Vooropgesteld dat ik jou als één van de weinige alternatieve behandelaars serieus wil nemen, verbaast me deze uitspraak:Citaat:Ik wist heel goed wat er aan de hand was. De symptomen waren overduidelijk
in hoge mate. Want: wat was er dan aan de hand? Misselijkheid, diarree, bloed in de ontlasting.. dat kan vele oorzaken hebben, vanaf maagzweren, darmflora die door een foute bacteriegroei of virus opeens over de kop gaat, vergiftigingen, colitis, iets scherps wat is blijven steken..
Als jij 'wist' wat er aan de hand was, heb je dat dan ook met je DA gedeeld?
Ik kan me voorstellen dat je aanslaat op mijn opmerking 'onzorgvuldig'- misschien is dat wel een te sterke formulering, maar ik blijf er wel bij dat het er op lijkt dat je hier een gok genomen hebt, die goed uitgepakt heeft. Ik zie tenminste geen argumentering waarom je besloot, en op basis waarvan, juist dát specifieke middel te kiezen. Om misverstanden te voorkomen: in z'n algemeenheid gesproken denk ik dat juist jij helemaal niet onzorgvuldig bent - ik denk dat je serieus met je vak bezig bent en ik heb al vaker mijn waardering voor je schrijfsels uitgesproken. Maar bij het door jou aangedragen voorbeeld zet ik wel vraagtekens en ik neem aan dat je ook best wel wil begrijpen waarom ik dat deed. In ieder geval niet om je te kwetsen, of homeopathie in 't algemeen af te kraken!
Citaat:Maar ik snap niet dat je je vraagtekens stelt. Om homeopathie toe te passen hoef je niet altijd te weten waar iets vandaan komt. Het beeld dat is in eerste instantie het belangrijkste, hoe iets geuit wordt.
Jannepauli schreef:Citaat:Maar ik snap niet dat je je vraagtekens stelt. Om homeopathie toe te passen hoef je niet altijd te weten waar iets vandaan komt. Het beeld dat is in eerste instantie het belangrijkste, hoe iets geuit wordt.
Leetje, met bovenstaande quote geef je in feite in een notendop weer wat de verschillen tussen ons zijn: ik wil namelijk in eerste instantie wél weten waar iets vandaan komt. We gaan uit van verschillende vertrekpunten, en dat is dan wellicht ook een basis voor misverstand tussen ons
Focussed schreef:Kruipt uit meelees stand:
Demolove: De buik en rug optrekken door met iets hards eronder de buik te krabben is gewoon en reflex. Dus dit zegt absoluut niet iets over de darmwerking.
Dit trucje gebruiken veel therapeuten ook door druk te zetten met twee vingers ter hoogte van het kruis. Veel paarden kantelen dan in reflex de bekken. Volgens veel peuten heeft je paard dan rugproblemen.
*Kruipt terug onder steen*