ohjajoh6 schreef:Zijn inderdaad geen grappen meer zeg , superroos. het enige dat ik je kan meegeven, is dat ik mijn paasei eigenlijk na een uur al waus zag worden bij de 1e x 1/4 tablet, ik geef het op advies van DA om de dag, omdat ik liever zo laag mogelijk begin, maar de 3 en 4e x werd dit al minder eigenlijk, ik geef ze idd rond het middaguur, zodat ik er bij ben en kan blijven...
Toch nog even een vraagje over het geven van monnikspeper? Daar ben ik nu eigenlijk mee gestopt, ik had wel eens gelezen, dacht ik, dat het geven van allebei, contraindicaties kon geven, of heb ik het nu helemaal mis en is het juist een aanvulling op elkaar?
Om de dag geven zou ik echt niet doen. Dan moet hij om de dag op nieuw wennen en dan weer een dag zonder steun en dan weer een dag met, dus elke keer moet zijn lichaam wennen en ontwennen. Het is belangrijk dat hij kan wennen aan de dosis per dag, dat lukt zo niet...
Zo heeft mijn man ons paard een tijdje de ene dag 1,5 en de andere dag 1 mg gegeven, hij was er super van slag van elke dag weer. Tot ik er achter kwam. Ik wist namelijk niet dat hij dit deed. Zo kan het paard niet stabiliseren en acclimatiseren en zijn lichaam niet wennen aan een dosis. In ons geval moesten we of naar bijvoorbeeld 1,25 of hoger of lager maar niet elke keer wat anders. Je bent dan continu aan het op én afbouwen, dat is spelen met de hormoonhuishouding van je paard helaas..