Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:Uberhaubt,kunnen we stellen dat energie meetbaar is,ook al is het een microvolt,het is meetbaar,en daar zit hem nou juist mijn probleem....al die merideanen ,energiebanen etc zijn niet volgens de normaal geldende methodes waarneembaar.
Dat brengt mij op de volgende vraag:hebben de alternatieven een andere definietie voor energie dan ik,en de huidige wetenschap?
irmaz schreef:Wil je de wet van behoud van energie ergens op toepassen zal je eerst moeten weten om welke energieën het gaat en in welk afgebakend systeem, de juiste systeemgrenzen vinden is moeilijk maar cruciaal voor de validiteit van de conclusie.
Het bestaan van meridianen ontkennen omdat ze op dit moment niet meetbaar zijn is dus tamelijk voorbarig m.i.
Jannepauli schreef:russel schreef:
Gosh.... als ze dat allemaal kunnen meten.. dan is het eerste waar ik aan denk dat je met die methode wellicht ook homeopatische middelen zou kunnen meten ( de genezende energie in de verdunning)..
Sofy schreef:Dit vind ik een super omschrijving en voor mij dus precies de reden waarom ik eventueel best alternatieve methoden het voordeel van de twijfel zou kunnen geven.
Maar: tegelijk ook weer lastig, bijvoorbeeld met het schudden van oplossingen. Want daar geeft de wet van behoud van energie volgens mij al een kloppend antwoord: de energie vanuit je arm (geleverd door voedsel), wordt overgedragen op hetgeen wat je schudt, wat daar omgezet wordt in bewegingsenergie en warmte. Bij mijn weten is deze som gelijk aan elkaar en is er geen 'rest-term' die dan de opslag van energie in het water zou kunnen verklaren.
Ten minste, bij lichamelijk schudden zou dat theoretisch nog kunnen (het is moeilijk precies te meten/aanwijzen hoe veel energie het lichaam levert), maar bij een mechanisch schudsysteem kun je het systeem wel gemakkelijk afbakenen en is alle energie 'accounted for' volgens mij. Of zie ik dit nu verkeerd?
Het enige wat dan eventueel nog weer zou kunnen is dat er méér energie in het systeem wordt gestopt dan alleen de mechanische energie, die dan ook weer in andere componenten verdwijnt zoals het geheugen-effect van water, dat kan ik natuurlijk niet uitsluiten.
Janneke2 schreef:Bo_Cassey schreef:Ik hoor gedurende het topic 2 verschillende dingen:
1.Homeopathie is niet uitvoerig getest, werking kan dus niet uitgesloten worden.
2.Homeopathie is uitvoerig getest, testte niet beter dan placebo.
Wat is het nu?
Volgens mij: optie 3: oneigenlijk getest.
Focussed schreef:Zo vertelde iemand mij die zelf is opgeleid voor het gebruik dat alle cursisten wat anders meetten bij de opleiding. De een meette constant bij elk paard kanker en de ander had overal hartproblemen.
Focussed schreef:Zo vertelde iemand mij die zelf is opgeleid voor het gebruik dat alle cursisten wat anders meetten bij de opleiding. De een meette constant bij elk paard kanker en de ander had overal hartproblemen.
Janneke2 schreef:Bo_Cassey schreef:Ik hoor gedurende het topic 2 verschillende dingen:
1.Homeopathie is niet uitvoerig getest, werking kan dus niet uitgesloten worden.
2.Homeopathie is uitvoerig getest, testte niet beter dan placebo.
Wat is het nu?
Volgens mij: optie 3: oneigenlijk getest.
Focussed schreef:Janneke2 schreef:Volgens mij: optie 3: oneigenlijk getest.
En dan rest mij de vraag: Hoe moet het dan getest worden? (En dan bedoel ik niet "zoals het bedoelt is etc." nee, specifieke onderzoeksopzet a.u.b., alsof je een methodologie hoofdstuk schrijft).