'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:19

ben het met bovenstaande eens, TS is denk ik zelf wel in staat om de juist keuze te maken en zeg nou zelf... Zou jij een paard in laten slapen als het nog vecht/levenslust uitstraalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:25

Anoniem schreef:
Mindim schreef:
Objectief is het niet als je al een mening hebt over de behandelaar ;) Dan ben je namelijk al bevooroordeeld.

Beter lezen Mindin.
Objectief kun je pas zijn als je de feiten hebt. Dus als je met niets beters gaat komen dan laat ik de discussie met jou graag aan mij voor bij gaan.

Objectief: zich bepalend tot de feiten; zakelijk, onbevangen, onbevooroordeeld ;)
Ten eerste heb jij de feiten niet, ten tweede ben jij niet onbevooroordeeld over een betrokken partij en verder ben je al helemaal niet onbevangen, zakelijk dan wel weer.

Door TS naief te noemen vind ik dan weer jammer, ze heeft je het tegendeel met Fay toch alweer bewezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:25

Ieder mag zijn mening hebben natuurlijk :j

Ik ben blij voor Fay en Cassis dat zij iemand hebben getroffen die niet mee gaat in dat wel hip lijkende denkbeeld op Bokt dat alles maar afgemaakt moet worden als er een kuiltje in de weg zit :=

Een dier met levenslust verdient gewoon een kans, als iemand daarvoor de tijd, kosten en zorg op zich wil nemen en daarbij eerlijk blijft, dan is er niks aan de hand.

TS heeft het hele topic al heel duidelijk laten zien dat ze echt het beste met de dieren voor heeft en zeker een genoeg is genoeg grens zal hanteren, maar haar dieren wel een eerlijke kans gunt :j

Een paard dat in vrijheid zelf beslist om even lekker door de wei te gaan rennen en bokken, gewoon omdat het kan...dergelijke levensvreugde kan je natuurlijk niet met goed fatsoen vergelijken met een zebra met een gebroken been die door overlevingsinstinct nog probeert te vluchten voor een tijger....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:26

Helemaal mee eens. Het is een 6 jarig jong paard, laat een hoop levenslust zien en gaat een sprint en een bok niet uit de weg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:27

pmarena@ Mindim@ _/-\o_

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:36

Sluit ik me ook bij aan. Daarbij heb ik een groot vertrouwen in Antoon en Rob. Ze hebben mijn shet er ook bovenop gekregen. Ze zijn eerlijk en direct. De discussie over te ver gaan is een ethische waarbij de eigenaar een grote rol speelt. Daarbij wil 1,5 tot 2 jaar herstelperiode niet zeggen dat ze al die tijd pijn heben. Rob kennende heeft hij het dan over het herstel van de hoef. Bij mijn shetter heeft het herstel van de hoef ruim een jaar geduurd, maar ze liep 2 weken na het bekappen alweer beter dan ze ooit gedaan heeft toen ze bevangen was. In dat jaar heb ik ook steeds iets meer met haar gedaan. In het begin alleen wandelen. Na een paar maanden lange lijnen en voorzichtig aan de longe. 8 maanden later liep ze weer voor de kar (op zachte bodem).

Ts echt bewondering heb ik voor je. Geweldig dat jullie dit over hebben voor een toen nog vreemd paard. Ik wens jullie al het goeds toe voor een voorspoedig herstel van je twee kanjers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:43

Mindim schreef:
Objectief is het niet als je al een mening hebt over de behandelaar ;) Dan ben je namelijk al bevooroordeeld.

Ten eerste heb jij de feiten niet, ten tweede ben jij niet onbevooroordeeld over een betrokken partij en verder ben je al helemaal niet onbevangen, zakelijk dan wel weer.

Door TS naief te noemen vind ik dan weer jammer, ze heeft je het tegendeel met Fay toch alweer be wezen.
Is Fay al helemaal hersteld dan? Als zij een aantal jaren verder is dan weet je dat pas. Dus nu al roepen dat Fay het tegendeel al bewezen heeft is m.i. nog niet aan de orde.

Dan de feiten hieronder.
Een herstel van anderhalf tot 2 jaar.
De reactie van de dierenarts.
En de resultaten van de X-ray.

En dan verder nog mijn eigen medische kennis daarbij opgeteld en mijn ervaring bij Visdonk en van Nassau.
_Inge schreef:
Even tussendoor thuis en een update van Cassis.

Hij staat nog op de Visdonk :(:) , wel ff slikken weer een paard achter moeten laten in de kliniek, zeker omdat we dit niet ingecalculeerd hadden.

Maar het positieve, Rob ziet het zitten , wel gaat het herstel eerder tegen de 1,5 a 2 jaar aanlopen dan een half jaar..
Hij is een ernstig geval, verwaarloosde voeten en de hoefbevangenheid erbij natuurlijk.
Aan de hand van de foto en zicht op hoeven had de Dierenarts daar ook zoiets van poeh, moeilijk vooruitzicht, maar toen hij het loopje zag begreep hij wel wat we bedoelden met hij wil, hij heeft levenslust.

Mindin, ik heb nergens lelijk gedaan naar de TS.
Ik geef slechts mijn eigen mening en mijn ervaring. Ik wens nogmaals de TS haar paarden het allerbeste toe.
Mijn mening geef ik omdat ik ook de andere kant wil laten zien dan alleen maar dom haleluja te roepen.
Dus maak er geen discussie van omdat dat niet nodig is.
Ik respecteer de mening van de TS maar laat haar slechts mijn visie zien en wil haar laten nadenken.
Ik vind het jammer Mindin dat jij er een persoonlijke vete van gaat maken. Daar pas ik voor. Ik wil graag discussieren maar niet in dit topic en dan ook graag met mensen die de mening van een ander ook kunnen respecteren.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:14

Toch jammer deze draai.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:20

Fijn dat er nog hoop voor cassis is!

Herstel van twee jaar is niet meteen twee jaar pijn leiden. Even naar mezelf gezien. Ik heb na een zware rug operatie een herstel gehad van 1.5 jaar tot ik weer mijn oude ik was. In die anderhalf jaar geen pijn gehad maar wel herstel. Spieren sterk worden ed. Hiermee wil ik aangeven dat een herstelperiode niet meteen pijn en ongemak hebben betekend maar eerder opbouwen naar de nieuwe goede situatie

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:38

Als Rob er heil in ziet, dan komt het wel goed! daar ben ik van overtuigd. Ken Rob inmiddels al bijna 30jaar en die kweekt nooit valse hoop.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:40

Gast5428, in dit topic hopen we alleen maar op een halleluja en ik denk dat ts het al moeilijk genoeg heeft. Van jou reactie zal ze niet bepaald vrolijker worden lijkt mij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:41

Ik lees al het hele topic mee en ben echt blij dat Fay het zo ontzettend goed doet.
Dat ze een kans gekregen heeft en nu een kans heeft op een mooie toekomst.

Maar eerlijk is eerlijk Cassis is echt een ander verhaal.
Bij dit paard is het bot bijna door de zool heen en dat krijg je ook niet meer beter, met een beetje pech alleen maar slechter.
Dit paard heeft enorm veel pijn, ondanks wat hij toont in de wei.
De hoeven zelf krijg je wel herstelt en natuurlijk kun je met 2 componenten een heleboel fixen maar dat gekantelde hoefbeen blijft zo.
Vind het ook apart dat ze praten over herstel over 2 jaar want dan praat je puur over de hoeven, het echte probleem , het gekantelde hoefbeen, herstelt namelijk niet.

Oh, ik vind TS echt super en ik kan haar heel goed begrijpen hoor, weet ook niet wat ik zelf zou doen als ik er voorstond en zo'n schat zag staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:10

Maar met goed management kan het paard in veel gevallen nog een goed leven hebben. Die van mij had ook een redelijke kanteling aan beide hoeven. Daar heeft ze totaal geen last meer van. Aan haar hoeven vakt niets meer te zien. De verbinding komt idd nooit meer goed, maar als het paard het goed doet zie ik het toch wel als herstelt. De hoef wordt zo bekapt dat het hoefbeen weer in de juiste stand ten opzichte van de bodem komt te staan, dus het blijft niet gekanteld.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:48

TS ik vind je een kanjer, wauw! +:)+ +:)+

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 23:03

Poeh hele discussie gaande.

Allereerst thnx voor de feedback, zowel negatief als positief.
Heb er totaal geen problemen mee als mensen ook de andere kant zien , althans vooral de negatieve kant.
Over Fay, in de toekomst kunnen we inderdaad niet kijken, maar dat kan je bij een gezond paard ook niet, die kan ook morgen een zware peesblessure krijgen bv.
Dus dat argument heeft voor mij geen waarde, wat voor ons belangrijk was , is of ze een kwalitatief leven kan leiden, dus dat wil zeggen, zoals ons andere veulen, kan spelen enz.
Zoals het er nu voorstaat kan ze dit, dus is het voor ons zeker al succesvol.
Mocht ze later een terugval krijgen en het paardwaardige bestaan is nihil dan kunnen we op dat moment nog steeds tot euthanasie over gaan.

Dan Cassis, hierin snap ik het pessimisme , de visdonk kenden we niet hiervoor dus kunnen er geen oordeel over vellen, Van Nassau precies zo, ik ga af op ervaringen van anderen, en daarin gelezen dat hun echt goed zijn.
Rob en de dierenarts vroegen ons wat we willen, wij hebben gezegd hem een kans geven mits het mogelijk is, dat hij pijnvrij kan leven.
Herstel van 2 jaar is voordat de hoeven weer terug in goede conditie zijn, eerder gaat hij echt wel steeds beter kunnen lopen erop.
Wat ik me vooral afvraag, als je paard een blessure krijgt waar een lang herstel aan vast zit maar er een goed uitzicht is op een pijnvrij leven, wie doet dit?
Ik persoonlijk dus wel, enige eis bij ons is, of nee 2 eisen, het dier moet het herstel aankunnen, en het moet niet teveel pijn lijden, dus eigenlijk niet teveel eronder lijden.
Als we tijdens het verloop van de behandeling merken dat er de stijgende lijn niet voldoende is of hij verslechterd nemen we ook hij hem het terug onder de loep wat eerlijk is.
Maar zowel bij Fay als Cassis, allemaal vrij om eens langs te komen, om te zien wat wij zien,
Want sowieso is het erg 'makkelijk' te oordelen vanaf de zijlijn.

Wat ik me ook afvraag, waarom moet ik een gezond paard erbij halen?
We hebben er 3 die rijdbaar zijn nu al, die gezond zijn, dan mijn andere veulen nog die ook erg gezond is tot nu toe.
Ik haal zelf veel plezier uit de verzorging van de paarden, meer dan rijden zelfs.
Ja het is erg wereldverbeteraar achtig om elk zielug paard te willen redden, helaas kan ik dat niet , maar kan en wil wel mijn steentje bijdragen, en zo een paard helpen wat op ons pad terecht komt.
En wees niet bang, ze onnodig laten lijden ga ik niet toestaan, bij de geringste twijfel laat ik een second opinion doen , het welzijn van het dier staat voorop...

Nog even wat anders nu.

Ik heb een mailtje gehad van de oude eigenaresse van Cassis,de dochter denk ik,zo onverwacht.
In het gebroken nederlands, ze zijn franstalig namelijk :)
Ze hebben hem zelf ook gefokt dus ik krijg baby foto's van hem als het goed is.
Ze is wel benieuwd hoe het met hem gaat en toch wel triestig nu.

En we hebben contact gehad met de Visdonk, ze zijn klaar, Rob zijn broer is ook nog komen helpen ermee.
Morgen kijken ze even hoe hij erop loopt en dan kunnen we hem als het goed is ophalen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:09

nou ik ga volop duimen voor een herstel!!

echt top zoveel moeite dat je doet voor deze 2 dieren :j

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:20

Wat ik nog het beste van alles vind, is de manier hoe er op de ''feedback'' wordt gereageerd. Nouja, je kan het niet altijd correcte feedback noemen maar ben even het andere woord kwijt :+. Hier kunnen gruwelijk veel bokkers, en ook gewone mensen van leren! Echt petje af daarvoor!

Hier zullen de duimen ook weer rustig verder draaien! En wat fijn dat Cassis al behandeld is!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:21

TS@ mijn opmerking was ook niet op jou gericht. Met Fay hebben we al kunnen zien dat je goed kijkt naar wat voor het beestje eerlijk is.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat je ook voor Cassis de juiste keuzes zult maken.

Om even terug te komen op de reactie op mijn post: imo is tussen geen pijn laten zien en levenslust tonen geen verschil, een paard zonder levenslust geeft het namelijk op. Als ze geen pijn willen laten zien tonen ze inderdaad levenslust. Dat vind ik persoonlijk daardoor een loos argument en als ik daarvan uit was gegaan liep mijn merrie nu ook nog met pijn door (die ik dus heb laten opereren).

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:21

Wat fijn dat ze het al gedaan hebben! Hopelijk mag ie morgen weer mee naar huis dan! En hoe je het stelt over pijnvrij/kansen geven.......daar denk ik exact hetzelfde over. Petje af.
En wat schattig dat je foto's krijgt. Ik ben heel benieuwd!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:24

Kan er niet een Gouden Bokker verkiezing komen? :D

Ik vind het zo goed wat je doet, en ook zoals Jikkeee zegt, je reageert echt netjes en uitgebreid op iedereen, wauw! Echt respect voor jou en je paardjes *\o/*

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:25

@TS ik heb respect voor je, ik denk dat je best wel juist kunt beslissen als het teveel wordt voor Cassis. Als ik dat filmpje zo zie zit hij vol met levenslust. Een ander heeft het geld/ruimte/geduld misschien niet maar als jij dit wel hebt ga er dan gewoon voor, zolang Cassis zo levenslustig is.
Heel veel succes met de grote man, ik duim voor hem!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:32

Rubber_Duck schreef:
Kan er niet een Gouden Bokker verkiezing komen? :D

Hier sluit ik me helemaal bij aan :j

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 23:41

smurffie schreef:
TS@ mijn opmerking was ook niet op jou gericht. Met Fay hebben we al kunnen zien dat je goed kijkt naar wat voor het beestje eerlijk is.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat je ook voor Cassis de juiste keuzes zult maken.

Om even terug te komen op de reactie op mijn post: imo is tussen geen pijn laten zien en levenslust tonen geen verschil, een paard zonder levenslust geeft het namelijk op. Als ze geen pijn willen laten zien tonen ze inderdaad levenslust. Dat vind ik persoonlijk daardoor een loos argument en als ik daarvan uit was gegaan liep mijn merrie nu ook nog met pijn door (die ik dus heb laten opereren).

Mijn reactie was dan ook niet compleet tegen jou :) , vooral tegen alle negatieve reacties, al noem ik het niet eens negatief, gewoon realistisch zijn , enkel heeft ieder andere standaarden als het over paarden houden gaat.
We kennen Cassis ook nog niet goed genoeg om te weten hoeveel hij eronder lijdt, voor wat we nu zien lijkt het lijden echt nihil, je merkt nagenoeg niks aan hem, maar we gaan de komende tijd moeten bekijken hoe hij evolueert.
Hij krijgt ook totaal geen pijnstilling overigens.

Maar nogmaals, ik kan echt wel tegen negatieve feedback, zeker als het goed onderbouwd is, het houdt je soms ook even met beide voeten op de grond, want zo speciaal zijn we niet, al vind ik echt alle comments erg lief natuurlijk :) er zijn genoeg mensen zoals ons , toevallige is nu alleen dat het Fay verhaal een zeldzaam en dus interessant geval is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:49

Anoniem schreef:
Mindim schreef:

Beter lezen Mindin.
Objectief kun je pas zijn als je de feiten hebt. Dus als je met niets beters gaat komen dan laat ik de discussie met jou graag aan mij voor bij gaan.

Boute uitspraak. De enige feiten die jij hebt komen van TS zelf. Maar jij was er niet bij op de visdonk vandaag. Of wel?

Daarbij, met wat ik allemaal gelezen heb, denk ik dat TS heel goed zelf kan inschatten mbv van nassau en de kliniek of dit een haalbare zaak is of niet. De beslissing ligt bij haar, blijkbaar heeft zij haar beslissing gebaseerd op hetgeen de medici haar hebben verteld. En wil ze het een kans geven. Top!

Verder vind ik dat je wel heel heftig reageert op Mindim, waar komt dat vandaan? Ik vind het jammer van dit topic.
Jouw mening telt ook, TS neemt alles mee wat hier geschreven is en ik denk dat je het daarbij moet laten. Ik vind het niet netjes om op die manier twijfel te zaaien bij TS aangezien zij deze weg al is ingeslagen. Dat voegt niks meer toe behalve onrust. Dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:02

Maikeltje, ik heb de X-ray's gezien. Dus dat lijkt mij een heel duidelijk feit.

Tof Inge dat je zo reageer. Ik hoop dat ongelijk krijg en wens jou het allerbeste.
Op naar een snel, pijnvrij en volledig herstel.