dus na wat stappen en nog een keer proberen, ging hey weer mis.. zelf hout en kleine stenen wilde hij eten.. dus met gevaar voor eigen vingers, waarbij hij ze ree keer te pakken gaaf alles uit zijn mond gevist.. Uiteindelijk met graasmasker / muilkorf buiten gezet en hij was zo niet lekker en sloom dat hij het wel best vind.. verder veel krampen / buik optrekken en erg sloom..
vervolgens einde van de middag naar binnen en ja hoor.. hij begon meteen aan zijn vlas.. kortom; enorme honger.. helaas ben ik (en arts met mij) ontzettend bang dat hij weer verstopt, dus hij moet hey echt nog even metheel weinig doen en voorzichtig opbouwen.. hij krijgt elke 2 uur een klein beetje ruwvoermix (seniores priores met luzerne en zemelen) met veel water gewerkt.. en 's ochtends en 's avonds een beetje slobber met olie en vitamines.. en 2 handjes hooi in een slowfeeder voor de nacht om wat te.doen te hebben..
ik heb vanmiddag maar eens goed staan janken van alle frustratie en gewoon niet weten wat ik met de situatie aan moet.. bij elke nieuwe koliekaanval komt er minimaal 2 à 3 keer een arts aan te pas en duurt het dagen, zo niet weten voor ik hem weer enigszins op de rit heb.. niemand schijnt te weten wat het is, regulier of alternatief.. en mijn vechtlust en het zijne raakt een beetje op, om maar te zwijgen over de financiën..
ik heb van en stalgenoot de top gekregen van een belgische arts, dus dat wil ik na het weekend nog proberen omdat hij de reputatie heeft redelijk bijzondere gevallen toch en diagnose te kunnen geven.. al net al weet ik het niet zo goed meer..
Wat een tegenslag iedere keer en nog steeds geen duidelijkheid. Huil jij maar even lekker, daar heb je alle recht toe
ik wil je veel sterkte wensen met je paardje !