Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 21:31

nou vandaag ging het veel minder als gisteren.. vanmorgen werd het zand al vroeg geleverd dus de paddock was na wat gespit en hulp van de trekker heel goed, paard eindelijk naar buiten... begint meneer zand te eten.. :( dus na wat stappen en nog een keer proberen, ging hey weer mis.. zelf hout en kleine stenen wilde hij eten.. dus met gevaar voor eigen vingers, waarbij hij ze ree keer te pakken gaaf alles uit zijn mond gevist.. Uiteindelijk met graasmasker / muilkorf buiten gezet en hij was zo niet lekker en sloom dat hij het wel best vind.. verder veel krampen / buik optrekken en erg sloom.
.
vervolgens einde van de middag naar binnen en ja hoor.. hij begon meteen aan zijn vlas.. kortom; enorme honger.. helaas ben ik (en arts met mij) ontzettend bang dat hij weer verstopt, dus hij moet hey echt nog even metheel weinig doen en voorzichtig opbouwen.. hij krijgt elke 2 uur een klein beetje ruwvoermix (seniores priores met luzerne en zemelen) met veel water gewerkt.. en 's ochtends en 's avonds een beetje slobber met olie en vitamines.. en 2 handjes hooi in een slowfeeder voor de nacht om wat te.doen te hebben..

ik heb vanmiddag maar eens goed staan janken van alle frustratie en gewoon niet weten wat ik met de situatie aan moet.. bij elke nieuwe koliekaanval komt er minimaal 2 à 3 keer een arts aan te pas en duurt het dagen, zo niet weten voor ik hem weer enigszins op de rit heb.. niemand schijnt te weten wat het is, regulier of alternatief.. en mijn vechtlust en het zijne raakt een beetje op, om maar te zwijgen over de financiën..
ik heb van en stalgenoot de top gekregen van een belgische arts, dus dat wil ik na het weekend nog proberen omdat hij de reputatie heeft redelijk bijzondere gevallen toch en diagnose te kunnen geven.. al net al weet ik het niet zo goed meer..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:35

En dit kan ik me allemaal goed voorstellen TS :(:) Wat een tegenslag iedere keer en nog steeds geen duidelijkheid. Huil jij maar even lekker, daar heb je alle recht toe :(:) We zullen zien of de Belgische arts iets duidelijk kan krijgen.

Sterkte meis.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:39

Wat ontzettend naar dat je maatje steeds terugkerende koliekverschijnselen heeft.
Je mag jezelf absoluut niet schuldig voelen, je hebt enorm veel voor hem gedaan!
Ik snap je frustratie's en verminderde vechtlust heel goed, helaas, en ik zou ook(wederom helaas) niet weten wat je nog meer kunt doen.
Hoe heb je het nu opgelost met het vlas eten? Alles uit stal gehaald, vast gezet of wat anders?

Al met al wil ik je een hele dikke virtuele knuffel geven! Huil eens lekker uit, en ik duim voor je dat de belgische arts nog wat voor jullie kan betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:45

Arme meid, wateen uitputtingsslag voor jullie allebei. Ik kan me zo voorstellen dat je het gewoon niet meer weet. Dat opgeven het beste alternatief lijkt te worden.
Ik duim heel hard dat het morgen weer beter gaat of dat de Belgische arts een idee heeft.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 21:50

ik heb de stal helemaal leeg gehaald en hem een lekkere jas aangetrokken.. niet te warm naar wel dat als hij wil liggen hij niet direct op de grond ligt. het is gewoon helaas niet anders.. hopelijk dat, zodra hij meer kan eten er weer vlas in kan.
ik heb voor ik de Stal leeghaalde eerst het vlas vermengt met extra mest om het zo vies mogelijk te krijgen dat hij het niet zou eten, maar hij at het alsnog en ook een gieter met water met citronella erover had geen effect, dus durfde het risico niet te nemen, dus nu een lege stal helaas.. :(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:56

Ach jee, het houdt ook gewoon niet op... :(:)
Ik kan helaas niets anders dan jullie heel veel sterkte wensen...
Enne... wat jij allemaal voor je paard doet... respect!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:12

Ik vind een lege stal nu inderdaad de beste optie, allang beter dan hem vastzetten of iets dergelijks.
Het is helaas even niet anders.

Nogmaals veel sterkte

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:04

Jeetje sterkte. Het houdt niet op.
Ik hoop dat die Belgische dokter nog wat kan betekenen.
Jullie verdienen het. Je doet zo je best.
Respect hoor.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:48

echt heel zielig voor jullie dat dit zo gaat..

Mijn paardje had ook terugkerende kolieken. (maar dan wel met een diagnose uiteindelijk, voor mij maakte zat zeker een verschil) hopelijk weet je snel wat er precies mis is zodat je verder beslissingen kunt nemen op basis van dingen die je weet en niet dingen die je niet zeker weet. (hopelijk begrijp je mijn punt)
Mijn paard heb ik uiteindelijk laten gaan maar ik heb er alles aan gedaan en dat was voor mij erg belangrijk.

Net zoals jij nu alles doet wat er in je macht ligt om je paard te helpen. en anderen met jou op stal, lees ik.

En hopelijk kunnen ze je paard alsnog helpen als ze zijn probleem begrijpen? Ik hoop snel een diagnose voor je paard. Sterkte

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:10

klinkt allemaal niet lekker , wat zul jij je beroerd voelen... :(:)
is er niet iemand die je aan zo een matras helpen kan ?
ik hoop met heel mn hart dat de belgische arts je helpen kan...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 06:37

dank jullie wel..
@ rakni: ik snap helemaal wat je bedoeld.. op basis van een diagnose en daaruit een prognose kan je iets.. dan weet je min of meer waar je aan toe bent en heb je keuzes. Op basis daarvan kan je dan een beslissing nemen.. en dat ligt precies voor mij de frustratie.. ik weet niet wat ik kan verwachten alleen dat het zeer waarschijnlijk binnenkort weer mis gaat en dat ik dan mag hopen en bidden dat ik hem weer in redelijke staat krijg en dat dat geen werken duurt.. maar als je hem dan ziet als hij goed gaat: volledig ontspannen met oortjes erop onder het zadel zijn best voelen doen voor me,dan ben je het woord 'inslapen' weer heel snel vergeten..
dus ja.. als iemand me kan vertellen wat ik moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 07:37

Ontzettend veel sterkte en geluk, TS, het had zo mooi geweest als er een onderzoek had bestaan, die de maag en alle darmen van een paard op de kaart had kunnen zetten, dit is wel zo gokken in de ruimte, echt heel frusterend om hulpeloos te moeten toekijken hoe je lieffie zo veel pijn heeft, ik gooi er een paar schietgebedjes tegen aan voor jullie, goodluck!!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 08:35

Nou TS ik hoop voor je dat de belgische da iets voor je kan betekenen.
Zodat je weet waar je aan toe bent en welke beslissingen er moeten worden genomen voor jou mannetje.

Het moet zo frustrerend voor je zijn op dit moment, die onzekerheid.

Ik hoop zo dat de oorzaak word gevonden.
Veel sterkte en succes.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:18

Jeetje , ik heb een groot deel van het topic gelezen en wat erg dat je na 3 volle maanden tobben nog steeds niet weet waar je echt aan toe bent |( ik wil je veel sterkte wensen met je paardje !

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:22

Wat een zorgen en verdriet. En het duurt al zo lang, vanaf begin december vorig jaar....
Kan me voorstellen dat je het af en toe niet meer ziet zitten.
Hoop voor je dat die Belgische arts nog wat voor je paard kan betekenen. Zo doorgaan is voor zowel jou als je paard bijna ondoenlijk....
Wederom heel veel sterkte gewenst.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:02

tja, rchell, hoe moeilijk ook jij bent degene die een x de beslissing maken moet.. en daar bedoel ik mee : tot waar hoe jij het vol? emotioneel, maar ook met voorzieningen treffen zodat je paard niet weer verstopt raakt,maar ook financieel.. kunnen een hoop mensen wel begrijpen dat dit een slijtage slag is, voor jou net zo goed als het paard.
en degene zijn die de beslissingen maken moet is niet altijd prettig, er is altijd de vraag : wat als.. ? en daar is niemand die je een antwoord op geven kan. ik weet t zelf, ik heb ook zo een paard staan, niet met buikproblemen ,anders ,maar wb de artsen is ze allang afgeschreven en ik herken dat wat je zegt over je gevoel als het wel een poosje goed gaat , sterkte hoor hiermee. wanneer komt die belgische arts?

Dianebekkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:11

Hier ook een stille meelezer..
Waarom zet je 'm niet op zaagsel ipv vlas? Ik heb zelf ook een verschrikkelijk koliekgevoelig paard welke alleen maar op seniores priores staat en mij is toen verteld in Utrecht dat zaagsel, mocht het opgegeten worden,er in het zelfde formaat uitkomt en dus niet uitzet. Ik mocht absoluut geen vlas gebruiken als bodembedekker. Misschien heb ik over de reden heen gelezen hoor waarom je paardje op vlas staat.
Heel veel sterkte toegewenst iig!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:38

wat vreselijk dat het nu weer slecht gaat!
Wat ik niet begrijp....(van de behandelende dierenartsen,klinieken en alternatieve dierenartsen)
Er is in december of januari een lichte bloedworm infectie geconstateerd....daar is nooit iets aan gedaan.
Ook omdat de gezondheid van het paard niet stabiel was,dat begrijp ik.
Een lichte infectie word toch nooit beter of gaat uit zich zelf over?(We zijn nu drie maanden verder....)
Die word toch alleen maar erger?
Ben ik nu de enige die zich dat afvraagt?

TS dit is geen persoonlijke aanval op jou,ik hoop dat je dat begrijpt.
Ik vind het gewoon vreselijk dat je prachtige paard er niet boven op komt en volgens mij is de oplossing niet zo heel ingewikkeld.Een wormkuur.Je hebt niet veel te verliezen lijkt mij.Alle remedies van heel vaak kleine beetjes voer,geen bodembedekking helpen niet als de oorzaak inderdaad door bloedwormen komt.
Iets wat ik dus niet zeker weet maar wel erg waarschijnlijk lijkt.
Heel veel sterkte in iedergeval!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:35

Pff wat een situatie zeg en wat verschrikkelijk dat het weer de slechte kant op gaat..
Veel sterkte gewenst en hoop echt dat je paard weer snel hersteld of dat ze eindelijk eens de oorzaak kunnen achterhalen..

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:46

geerke schreef:
wat vreselijk dat het nu weer slecht gaat!
Wat ik niet begrijp....(van de behandelende dierenartsen,klinieken en alternatieve dierenartsen)
Er is in december of januari een lichte bloedworm infectie geconstateerd....daar is nooit iets aan gedaan.
Ook omdat de gezondheid van het paard niet stabiel was,dat begrijp ik.
Een lichte infectie word toch nooit beter of gaat uit zich zelf over?(We zijn nu drie maanden verder....)
Die word toch alleen maar erger?
Ben ik nu de enige die zich dat afvraagt?

TS dit is geen persoonlijke aanval op jou,ik hoop dat je dat begrijpt.
Ik vind het gewoon vreselijk dat je prachtige paard er niet boven op komt en volgens mij is de oplossing niet zo heel ingewikkeld.Een wormkuur.Je hebt niet veel te verliezen lijkt mij.Alle remedies van heel vaak kleine beetjes voer,geen bodembedekking helpen niet als de oorzaak inderdaad door bloedwormen komt.
Iets wat ik dus niet zeker weet maar wel erg waarschijnlijk lijkt.
Heel veel sterkte in iedergeval!

Je bent niet de enige, ik vind dat ook vreemd. Zou hem al lang een Equest gegeven hebben.
Heel veel sterkte met je paard.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:21

:(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:59

Ts, kwam het volgende topic net tegen en dacht meteen aan jouw paard, heb de titel gekopieerd, ben niet zo handig in die verwijzingen.

Ruby en haar gevecht tegen CAET

115298

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:02

Ik zou sowieso iemand met verstand er bij halen... evt een vriendin die dierenarts assistent is oid?
iK heb alleen je eerste post gelezen en ik hop dat t nu beter gaat met je paardje! Beterschap!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:04

bigone schreef:
Ts, kwam het volgende topic net tegen en dacht meteen aan jouw paard, heb de titel gekopieerd, ben niet zo handig in die verwijzingen.

Ruby en haar gevecht tegen CAET

Ik las dat topic ook net en dacht ook direct aan dit topic. Symptomen zijn erg gelijkend toch?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:08

ik dacht het ook!!