Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:18

En al die verschillende energieen/trillingen wordt mee gewerkt met o.a. bachbloesem therapie..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:32

@nombrado
Citaat:
Dit soort ervaringen heb ik met homeopathie of andere holistische dingen nog nooit gehad.

Dat is ook geen wonder.....schoon water kent in de regel niet zoveel bijwerkingen.......

Flora_horses

Re: Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:18

zweverig betekend dat je het niet kan onderbouwen. in dit geval is de theorie niet onderbouwd.
Het gaat over energie en sneller herstel van het paardenlichaam wat blijkbaar niemand kan onderbouwen met een onderzoek.

Op deze manier kan iedereen wel geld verdienen door 'energie' aan een paard te geven en beweren dat hij sneller geneesd.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:25

nombrado schreef:
Nou , mijn vertrouwen in de medische wereld van da is alweer compleet weg.
Dit soort ervaringen heb ik met homeopathie of andere holistische dingen nog nooit gehad.
er wordt vind ik errrrrrrrug laconiek over gedaan.

Mag je best vinden. Maar het blijft een product dat wetenschappelijk bewezen werkt, tegenover water met toegevoegde onmeetbare 'energie'.
Nu, we kunnen hier even goed over stoppen, want ik begin na de zoveelste verwijzing naar je eigen ervaringen versus de wetenschappelijke wereld toch het idee te krijgen dat jij niet begrijpt wat wetenschap eigenlijk is, en het verschil met 'geloven in want ik heb het zelf gezien' niet ziet.
En dan zijn we uitgediscussieerd, simpelweg omdat we geen gemeenschappelijke basis hebben.

Overigens is mijn lichaam geen energie. Het verbruikt en produceert wel energie, nl. warmte en elektriciteit. Beiden zijn meetbaar. Het spijt me heel erg voor je geloof, maar meer is er niet. Onmeetbare energie bestaat alleen als een product van je fantasie.
In paarden net zo goed als in mensen. Ben je het daar niet mee eens, wel ok, maar dan stel je alle kennis van fysica en wiskunde in vraag en verwerp je eigenlijk 21ste eeuwse wetenschap. Of beter, de stukjes die jou goed uitkomen om te verwerpen, en verder zal je vast gewoon een microgolfoven, draadloos internet en een televisie in huis hebben, toch ook allemaal mysterieuze energetische toepassingen.

Moonfish, je hebt ook kwakzalvers die mensen en dieren behandelen met de 'trillingen van kleuren'. Vervolgens volgt een hele uitleg die verklaart dat iedere kleur een specifieke trilling in het lichtspectrum veroorzaakt. Wel, dat is zo, anders zouden we ze niet als verschillend zien. Maar gezien je dagdagelijks niet onder een medische invloed staat (ik negeer psychologie even) van al de kleurtjes om je heen, mag je er rustig van uit gaan dat een bolletje gele wol je niet zal genezen van je longinfectie of iets dergelijks. En zo ook andere op 'trillingen' gebaseerde remedies niet. Leg mij maar eens uit waar in je lichaam de receptoren voor de trilling van bachbloesems zich bevinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:53

nombrado schreef:
maar wie heeft het over sneller? Het gaat erom dat het lichaam zelf (in dit geval paard) weer hersteld.
Door het geven van energie, kan die extra "boost" gegeven worden, waardoor het paard zelf dit kan helen.
Het lichaam is een enorm krachtige schepping. Die in staat is heel wat dingen zelf te 'genezen' /herstellen.
Er wordt geen tijd voor gegeven. Wat voor de 1 binnen 1 week hersteld is, duurt voor de ander misschien maanden.
wb een peesblessure, kijk ik naar het paard zelf, en wat die aangeeft.
daarbij ben ik altijd overtuigd dat beweging altijd beter werkt dan stilstand. (doorbloeding beter) in het geval van de peesblessures.
En vooral het vertrouwen hebben, dat het goed komt.

Dit is dus eigenlijk onzin omdat genezing altijd door het lichaam zelf wordt gedaan, soms met behulp van middelen als medicijnen, maar ook andere hulpmiddelen zoals verband en gips. Voor alle aandoeningen geldt dat ze ofwel worden genezen of niet. Maar in alle gevallen door het lichaam.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:16

Even topic vergeten, vandaar late reactie.

Natuurkundig gezien heeft alles een frequentie. Licht kun je zien, geluid kun je horen. Allemaal heeft dat te kamen met frequenties, trillingen, golffuncties of hoe je dat wilt noemen. Tot zover puur wetenschap (ja toch?)

Zo hebben ook mensen een frequentie. We zijn opgebouwd uit moleculen, die uit atomen. ook die hebben een trilling. Ook dat is allemaal wetenschappelijk getest, heeft niet specifiek te maken met wat ik doe.

Wat ik wel doe, is die trilling bewust vergroten. Ga maar eens heel diep in en uitademen. Of naast een heel druk persoon staan. Of in een ruimte komen waar een feestje is. Of wanneer je je verheugt op iets leuks de volgende dag. Vaak wordt je daar blij/druk/hyper van. kun je niet slapen. Zo doe ik dat ook, maar dan gecontroleerd.

Die energie, want zo noem ik de frequentie/trillingen zelf graag, biedt ik aan. Door resonantie (weer een natuurkundige term) kan de ander die trilling overnemen. Resonantie is meetrillen. Weleens muziek opgezet waarbij de kopjes in de kast gingen meetrillen? Dat is hetzelfde. Ook bij MRI maken ze gebruik van precies dit principe.

De ander wordt niet moe van QT of ander energetisch werk. Wel ontspannen. Waarom? Omdat alle energie nu even niet naar je hoofd gaat, maar naar je lijf.

iemand zei: 'Dan zit het tussen je oren'. Klopt, dat is vaak het hele probleem ;)

Mijn gedachte: placebo-effect is het ultieme bewijs van de kracht van positief denken. Benieuwd wat jullie daarvan vinden :))

Ik behandel trouwens mensen, paarden, honden, etc. Voor wie blijft denken dat wat ik en anderen doen niet klopt (mag hoor, ik ben dol op skeptici): waarom werkt QT bij paarden? Waarom ontspannen paarden die niet kunnen ontspannen? Waarom mag ik paarden aanraken of plekken waar niemand aan mag komen en -sterker nog- genieten ze daarvan? Of deze: een paardje kon al 2 jaar niet aan zijn hoofd worden aangeraakt. Met een collega met dit paardje bezig geweest, na een half uurtje steekt het paard zijn hoofd zelf in zijn hoofdstel.

En dan nog even een hele grote stap verder. Ik heb een hekel aan de term 'zweverig' (zo beschouw ik mezelf niet, al zal ik bezig zijn met veel dingen die velen wel onder die noemer scharen). Wat kunnen jullie hiermee: wanneer ik mijn handen op iemands schouders leg, of zelfs alleen maar met mijn vingertoppen aanraak, en er van overtuigd ben dat deze persoon naar achteren zal gaan hellen, dan gebeurt dit ook. Zelfde geldt voor vooruit, links en rechts. Let op: dit werkt ook met vingertoppen. Ik kan die persoon niet bewegen. persoon weet van te voren niet dat ik dit doe. En toch gebeurt er, zonder uitzondering, steeds hetzelfde. (nogmaals: demonstraties mogen altijd!)

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:18

Lovely schreef:
(...) genezing altijd door het lichaam zelf wordt gedaan, soms met behulp van middelen als medicijnen, maar ook andere hulpmiddelen zoals verband en gips. Voor alle aandoeningen geldt dat ze ofwel worden genezen of niet. Maar in alle gevallen door het lichaam.

Helemaal mee eens! Maar daarbij ben ik van mening dat een blij iemand sneller geneest dan een boos iemand.

}>

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:22

Ik ga nog een knuppel in het hoenderhok gooien (leuk vind ik dat) :)

Wanneer ik iemand aanraak en aan bijv. geel denk, gaat diegene bijv. van voor naar achter bewegen. Ik verander niets, denk alleen aan bijv. rood. Gaat die persoon ineens van links naar rechst bewegen. Vervolgde denk ik groen. Maakt die persoon cirkels.

Let op: beweging veroorzaak ik niet, komt uit die persoon. Ik raak nauwelijks aan, gebruik alleen vingertoppen (alle sketische personen die ik heb aangeraakt zullen dit beamen).

Hoe kan dit?

(mijn verklaring gaat, inderdaad, over de verschillende frequenties van kleuren)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:33

Wilrieke schreef:
(mijn verklaring gaat, inderdaad, over de verschillende frequenties van kleuren)

De mijne over autosuggestie..

Ik zie dat je aan Quantum Touch genezen doet voor paarden, kan je dat eens uitleggen?
Of beter, dit deel:
Citaat:
Als Quantum Touch-therapeut zorg ik er voor dat mijn eigen frequentie heel hoog is

De dag dat je dat kan meten geloof ik je.

Tot zo ver ben je een kwakzalver, want het spijt me zeer, ik geloof zelfs niet dat jij zelf gelooft wat daar op die site allemaal staat als 'theorie'.
Beetje beginnen over quantummechanica, en er duidelijk geen kaas van gegeten hebben..
Sorry hoor, dit is zoooo ver er over.
Wat jij doet is geld verdienen over de rug van mensen en dieren met een probleem door te doen alsof je iets doet. Oplichterij.. want echt, ik geloof niet dat je hier zelf in gelooft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:41

Na 2017 zul jij je geen therapeut meer kunnen noemen, dan gaat alles veranderen....een paar clinics van een paar dagen totaal ben je therapeut en jij vraagt een behoorlijk bedrag voor iets wat dubieus is, ik moet er als sportmasseur met toch wel wat meer studie harder voor werken om 40 euro binnen te harken.....

Die zogenaamde opleidingen zijn een commercieel gat in de markt.........triest......

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:11

Jammer jongens, ik was graag de discussie open aangegaan en ik heb me open en kwetsbaar opgesteld. Ik vind het jammer dat daar niet respectvol mee wordt omgegaan.

Ik wil alleen nog toevoegen dat ik geloof in mijzelf en wat ik doe, en dat er veel mensen en andere dieren zijn, zijn geweest en zullen komen die profiteren van wat ik doe. Iedereen heeft een keuze, over mensen hun rug geld verdienen gaat absoluut niet op. Niemand is verplicht om een behandeling bij mij af te nemen. Ik probeer, oprecht en open, zoveel mogelijk informatie te geven over wat ik wel en niet kan zodat mensen een gefundeerde keuze kunnen maken.

Ik verlaat het topic nu. Ik discussieer graag, maar dan wel op respectvolle wijze. Wie meer wil weten en dat op een vriendelijke manier kan vragen, is welkom mij via pb of andere wijze te benaderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:31

Mensen die wanhopig zijn, labiel zijn en overal intrappen ..... hebben vaak geen keuze. Die staan open voor oplichters en willen maar al te graag goede dingen en voorspellingen horen.

Bah.... snap niet dat iemand daar willens en wetens zich prettig bij voelt....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:37

slimmerik schreef:
Mensen die wanhopig zijn, labiel zijn en overal intrappen ..... hebben vaak geen keuze. Die staan open voor oplichters en willen maar al te graag goede dingen en voorspellingen horen.

Bah.... snap niet dat iemand daar willens en wetens zich prettig bij voelt....

Het probleem is ,slimmerik,dat veel van die wanabee therapeuten ,zelf overtuigd zijn van hun kunnen,het placebo effect dat zij op hun client hebben ,zegmaar,werkt om gekeerd ook....de patient neemt een verbetering waar,en de therapeut,is er vervolgens van overtuigd,dat hij dat bewerkstelligd heeft.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:01

Traumeel gel en druppels(zowel voor de paarden als voor mijzelf) nux vormica , lachesis, (en nog meer middelen)niet meer weg te denken uit mijn medicijnkastje.

Zelfs de regering is er in aan het roeren.(financieel belang).., kben dus druk aan het inslaan voor mijzelf. (en dieren)
http://petities.nl/petitie/handen-af-van-de-homeopathie

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:34

nombrado schreef:
Traumeel gel en druppels(zowel voor de paarden als voor mijzelf) nux vormica , lachesis, (en nog meer middelen)niet meer weg te denken uit mijn medicijnkastje.

Mijn medicijnkastje bevat een spuitbare wondontsmetter op alcoholbasis, meer niet. Die van mij hebben eigenlijk nooit wat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:03

Traumeel: Homeopathisch geneesmiddel bij: verstuiking verrekking kneuzing spierpijn

Als ik dat zó veel nodig had dan ging ik geloof ik iets doen aan de oorzaak :D

En dat soort "blessures" gaan ook vanzelf over..... tjonge wat een geldklopperij :oo Doe er toch een rozeblaadje op.... of een beetje spuug.... : zelfde effect :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:05

Wilrieke schreef:
Jammer jongens, ik was graag de discussie open aangegaan en ik heb me open en kwetsbaar opgesteld. Ik vind het jammer dat daar niet respectvol mee wordt omgegaan.

Ik wil alleen nog toevoegen dat ik geloof in mijzelf en wat ik doe.

Geloof, zijnde autosuggestie, is inderdaad de kern van je verhaal.
En hoezo kwetsbaar?
En niet respectvol.. kijk, jij beweert je energie te kunnen verhogen, in de praktijk wil dat zeggen dat je dus ofwel je lichamelijke warmtestraling verhoogt (koorts noemen ze dat) ofwel je biologische elektriciteit verhoogt (en dat wil je niet meemaken).
Andere vormen van energie bevat een lichaam niet.
Verhoog je wat anders, en dat is dan niet meetbaar, prima, mag je voor mij geloven, maar noem het dan op zijn minst niet energie.
Spreek van karma of zo, dan weet iedereen gelijk dat het zich in de sector geloof afspeelt in plaats van in geneeskunde.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:57

slimmerik schreef:
Traumeel: Homeopathisch geneesmiddel bij: verstuiking verrekking kneuzing spierpijn

Als ik dat zó veel nodig had dan ging ik geloof ik iets doen aan de oorzaak :D

En dat soort "blessures" gaan ook vanzelf over..... tjonge wat een geldklopperij :oo Doe er toch een rozeblaadje op.... of een beetje spuug.... : zelfde effect :D

ow? heeft jou paard nooit een trap van een ander paard gehad? of zelf je enkel verstuikt of je duim gekneusd? paard op je voet gestaan?
voor mij is het een wondermiddel *D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:58

Als dat erdoor komt ga ik toch echt nog even inslaan hoor.
Hier werkt de Nux Vomica echt heel fijn.
Ik heb ook wel Arnicazalf voor kneuzingen enzo trouwens.
Blauwe plekken die er meer als een week duidelijk zaten zijn met een paar dagen echt weg.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:59

Lovely schreef:

Het scheepje gaat te water tot het zinkt. Ik hoop dat er rechtzaken met miljoenenclaims van komen..
De producenten van dat spul hebben het (nee, hun) publiek decennia lang dom gehouden en bedrogen.

ps: arnicazalf is geen homeopathie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:34

Nog effe en ik emigreer naar China.. Misschien dat ze daar meer hersens hebben.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:38

moonfish13 schreef:
Nog effe en ik emigreer naar China.. Misschien dat ze daar meer hersens hebben.

:D
dan ga ik mee
en ik denk mijn huisarts ook ;) (regulier en homeopatisch arts)
en natuurlijk al mijn dieren 8-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:43

Ik zou de medicijnkast van die knurft van de Volkskrant ook wel willen zien. :o

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:07

Bandida schreef:
Lovely schreef:

Het scheepje gaat te water tot het zinkt. Ik hoop dat er rechtzaken met miljoenenclaims van komen..
De producenten van dat spul hebben het (nee, hun) publiek decennia lang dom gehouden en bedrogen.

ps: arnicazalf is geen homeopathie

kzou zo een miljoenenclaim kunnen neerleggen bij de farmaceutische industrie , die een middel als Carprofen voorschrijven als pijnstiller bij dieren , terwijl er meerdere gevallen van dood gemeld zijn maar niet op wordt gereageerd.
ze vergaten er alleen bij te vermelden, dat ze ook daarvan dood kunnen gaan. Nier en lever falen(en bedankt farmaceuten, ik heb er echter mijn hond niet mee terug!) :( Carprofen (carporal)injectie bij de da) totale verlamming, epileptische aanvallen en uiteindelijk dood hond. Kon volgens de dierenarts niet.
Gek, want hij wàs niet ongezond!!! en had NOOIT epileptische aanvallen (6 1/2 jaar) maar na die injectie wel.

kwakzalvers, die farmaceuten!
Laatst bijgewerkt door nombrado op 05-07-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt