Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij mest sinds zondag beangstigende mooi, echt droge bolletjes, terwijl hij eigenlijk nooit zo mest of ooit gemest heeft. Als hij zo blijft mesten heb ik bang voor een nieuwe verstopping. Veel is er niet veranderd in zijn voer, alleen dat het gras in de wei nu wel duidelijk minder is. Zijn hoeveelheid hooi die hij krijgt is ook niet enorm veranderd. In de zomer kreeg hij ook altijd nog hooi naast het verse gras. Wat kan je doen om de mest 'vochtiger' te krijgen? We weten echt niet wat we moeten doen en ik voel gewoon dat als hij nog een keer koliek krijgt dat het dan wel eentje met fatale afloop zal zijn. We gaan nu terug slobber geven, maar ik weet niet of dat hier echt zal helpen. Wel krijgt hij al pulp.
Olie krijgt hij altijd op zijn eten, zowel 's morgens als 's avonds. We zijn nu ook van plan om de pulp die hij 's avonds krijgt weg te nemen en hem rond 21u wat slobber te geven in de plaats. Slobber vindt hij echt zaaaaaaaaaalig lekker
Gisteren had ik uit angst op een droog broodje een scheutje olie gedaan :p Niet dat dat klein beetje helpt, maar je voelt je zo machteloos als je niet weet wat doen.
Moet wel geleidelijk opgebouwd worden. Vezelrijk voer, veel beweging, liksteen, veel vocht opnemen... Ze zei: 'zie het als een uitdaging' Een uitdaging is het zeker! Liefst eentje waarin we slagen
ook wel fijn want dat eten ze niet zo gauw en als ze het wel eten is het heel licht verteerbaar.
Eerst was rechtsachter het dikst, die lijkt nu al dunner en nu is linksachter dik.. grrrrrr. Vanmorgen beide benen uitgebreid gewassen, eerst betadine scrub en daarna badedas (heel goed voor vochtafdrijven en ook ontsmetten). Nu maar hopen dat het vanavond weer wat beter is, anders ter ondersteuning in de animalintex denk ik.
fargo schreef:Dat schiet lekker op dat hij geen grasbrok kentEn heb je andere voorschriften gekregen voor zaken die je wel of niet mag geven, dan kun je het daar misschien uit op maken? Mag je paard gewoon biks hebben bijvoorbeeld? Of krijgt ie nog slobber oid?
DA heeft prikje gegeven en hij mocht eten, maar dan de helft van alles. Nog een beetje gestapt maar hij was er verder goed aan toe.