Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Breghje schreef:Roos, weet jij toevallig hoe lang het ongeveer duurt voor zo'n milde reinigingskuur uit het lichaam is? Mijn potje sup is op, dus ik wil nu even wachten met geven en eerst bloedonderzoek doen. De hele rataplan, dus van leververvetting t/m IR. Ze moet ook meteen haar enting hebben, dus eerst bloedje trekken en dan enten, zijn we mooi gelijk klaar.
Breghje schreef:Ze heeft nu van Marstall Excem Plus gehad. Daar zit 91% bentonit montimorillonot (een soort klei) in, calcium carbonaat en magnesium oxide in. Het is niet te vergelijken met een Groene Leem of Drainagecompositum, daar hebben we expres nog niet voor gekozen omdat ze nogal koliekgevoelig is/was.
Owja, sorry stom, teveel verhalen hier gewoon dat ik alle behandelingen niet meer kan linken aan de paarden..
Enten gaat meteen na het bloed trekken gebeuren zodat als het fout gaat er wel opnieuw geprikt zou kunnen worden theoretisch gesproken dan, ze heeft er (tot nu toe) nog nooit last van gehad gelukkig, maar we staan op pension en gaan ook naar buiten het bos in en komen soms op een vreemde stal,dus helemaal niet enten ... vind ik best link eigenlijk. Heb me er ook verder nog niet echt in verdiept eerlijk gezegd.
Dat snap ik heel goed hoor, helemaal niet enten is bij mij ook geen optie maar ik bedoelde meer van als het slecht in te schatten is, kun je mogelijk even de testen afwachten om aan de hand daarvan te bepalen, of ze er nu niet te ziek voor is zeg maar.. Ik heb bij Fiek daarna 1,5 jaar tussen de enting gelaten tot hij stabiel genoeg was.. Ik weet niet of je stal erg groot is en er dus vaak een dierenarts is zodat je niet met dubbele voorrijkosten zit..
Hoe ziek schat ik haar.... dat is nou eigenlijk een beetje het probleem... Ze reageerde dus wel op de reiniging door rustiger te worden, de beetje blokjes die er zitten in haar manenkam werden duidelijk nog zachter(zijn niet hard geweest maar zitten er wel), en dat er IR zit is door iemand van de Silverlinde vastgesteld, alleen de mate van ziek zijn weet ik niet, en die zou ik graag weten. Dan is het makkelijker balans zoeken denk ik ook wbt evt sups.
De reiniging is heel erg mild volgens zeggen dus drie weken zou moeten kunnen denk ik dan, ze moet de 9e sep weer geent zijn.
SuperRoos schreef:Is dat dezelfde presentatie als uit de openingspost? Ik kan hem zo niet openen namelijk..