appie schud weer wat en ik zag dat zijn ogen wat vochtiger waren en vond hem wat kortademig af en toe.
na het rollen stond hij ook flink lang te proesten
                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merrieveulen schreef:@ Binkie_Eline, als je beide pony's het doen/ deden is de kans aanzienlijk dat het in jouw rijden zit, wellicht ben je zelf onvoldoende rechtgericht. Een paard dat naar binnen valt zit vaak in contrabuiging, indien zo, rij dan ook de contrabuiging, stel het paard om en rij dan pas de wending. Verder zijn professionals als fysiotherapeuten en osteopaten mensen die wel weten hoe ze met moeilijke dieren moeten omgaan. Ik denk haast dat je pony best door andere mensen te benaderen is, het lijkt me onwaarschijnlijk dat een tienjarig meisje de enige is die met de pony kan omgaan, aangezien hij toch grootgebracht en zadelmak gemaakt zal zijn door, of met behulp van, volwassenen. Inentingen zullen toch ook door de dierenarts gedaan moeten worden, evenals hoefsmidbezoekjes door de smid.
Anyway, hier gaat het supergoed, nog altijd geen HS.
 Ben er nog niet uit of het nu door de zon of beestjes is. Ben het nog in de gaten aan het houden maar voorlopig lijkt het vanuit zijn lichaam te komen, met de zon/ongedierte als dé druppel. Als hij éénmaal lekker aan het werk is (en dus opgewarmd, zijn rug opgewarmd) dan schudt hij niet meer, het is enkel met wandelen/slenteren (van en naar de piste bv., in de weide ook niet maar daar staat hij vooral stil 
 ) en in de binnenpiste is het ook zowat meteen voorbij (vandaar dat ik eerst dacht zonlicht, maar misschien zitten er ook gewoon minder beestjes onder de tent 
 ).