Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:Je hebt allerlei soorten...variërend van 1 tot 4 mm.
Azmay schreef:ellepel schreef:
Zoiets had ik ook gedaan maar dan zie ik nog niet hoe het eruit ziet als ze op mijn paard zitten, heb geen microscoop thuis
Ayla schreef:In het midden van de staart wordt de staartwortel weer steeds kaler.. hij schuurt op stal, in de trailer heeft hij een staartbeschermer om aangezien hij zijwaarts vervoerd word. Grote kans dat het door gevoeligheid voor eiwitten komt, maar op dit moment staat hij maar 4 uur per dag op het gras en krijgt hij onbeperkt hooi op stal, daarnaast krijgt hij zo'n 250 gram Pavo Topsport (125 s'ochtends + s'avonds) per dag en vrijwel geen snoepjes/wortels/appels of ander spul. Ik wil hem liever niet van het gras af halen en op dit voer loopt hij erg goed, daar haal ik hem dus ook liever niet van af. Ik was zijn staart regelmatig met betadine shampoo en voorheen ook wel eens met tea tree shampoo, maar helaas werkt dat niet. Wellicht heeft iemand hier dé tip, zonder dat ik hem van het gras af hoef te halen of hoef te switchen van voer..?
Isabonny schreef:Als ze echt allergisch zijn voor die knutten, dan zou je daar toch ook een kuur voor moeten kunnen maken?
Of in elk geval middels een bloedtest kunnen bekijken waarvoor ze nu eigenlijk allergisch zijn? Net zoals ze bij onze hond hebben gedaan.
Isabonny schreef:O, en dan heb ik nog een vraagje: doen jullie een regendeken over de eczeemdeken bij slecht weer?
Ik kan de eczeemdeken niet aflaten, want zodra de zon een beetje uitbreekt (zoals nu), zie je de beestjes al weer over de wei dansen. Maar in de schaduw is het gewoonweg nog koud, rond de 5-8 graden.
Als het gaat regenen, wordt de eczeemdeken nat en door die kou erbij ben ik bang dat ze verkouden wordt, zoals van de week dus (minimaal) het geval was.