Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:Sassie, heftig om te zien. Dit paard heeft heel veel pijn. Heeft de DA op het herpesvirus of bacteriën getest? Aangezien hij er behoorlijk bij briest kan het heel goed iets zijn op de luchtwegen. Die zetten dan op en triggeren de aangezichtzenuw(en).
Heb je het filmpje bekeken in de beginpost van dit topic van proff. Knottenbelt?
Wanneer de eigenaar als enige optie heeft 'verkopen als recreatiepaard'. Dan zou ik zeggen, laat hem inslapen. Dit gaat namelijk niet zo maar over. De oorzaak kan opgespoord worden en behandeld worden maar dat moet de eigenaar wel zien zitten. Heeft tijd nodig, maar het is wel mogelijk wanneer je de juiste arts/therapeut hebt.
Mijn paard is 10 jr. HS-er geweest en is nu 3 jr. vrij van HS.
sassie81 schreef:Bij deze een linkje naar een you tube filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=GiZJTHWC ... e=youtu.be
Deze diagnose is gesteld door een kundige dierenarts. En mijn vraag was niet of hij het had , maar wat nu te doen met zon paard?
Snollygoster schreef:Hallo allemaal, ik heb een tijdje geleden een topic geopend over een probleem dat ik heb met mijn paard. Ik heb er ook video's bij geüpload, en sprak iemand me aan over Headshaking Syndrome. Ik heb hier werkelijk nog nooit over gehoord en ben er dus ook totaal niet bekend mee, dus zou iemand mij misschien kunnen helpen en mijn filmpjes bekijken? Ze staan op de laatste pagina van het topic. Alvast bedankt!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1767928&start=100
ellepel schreef:tja,ik zie toch wel wat " fouten "...
als ik zo eerlijk mag zijn?
ik zou zeggen laat het paard op medisch gebied goed nakijken, leg je zadel beter neer....ik vind het veel te ver naar voren liggen.
welke zadelmaker heb je er tot nu toe bij gehad?
en neem goed les, zie dat je inderdaad op de eerste filmpjes uit je topic nogal zit te "zagen" en daar reageeerd je paard op.
ik vind het ook in de rug niet fijn lopen en nogal scheef en op je laatste filmpjes mis je juist aanleuning wat het paard misschien wel nodig heeft.
ik ben zelf totaal geen rijtechnisch wonder hoor,maar denk dat je op zoek moet naar goed les.
zit hier in het topic wel iemand die je helpen kan om je paard recht te richten![]()
denk niet dat je paard zozeer last heeft van hooikoorts,maar dat dit toch meer rijtechnisch is