[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:25

@merrieveulen, ik heb je mail gestuurd :)

drunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:10

singasong schreef:
Sassie, heftig om te zien. Dit paard heeft heel veel pijn. Heeft de DA op het herpesvirus of bacteriën getest? Aangezien hij er behoorlijk bij briest kan het heel goed iets zijn op de luchtwegen. Die zetten dan op en triggeren de aangezichtzenuw(en).
Heb je het filmpje bekeken in de beginpost van dit topic van proff. Knottenbelt?

Wanneer de eigenaar als enige optie heeft 'verkopen als recreatiepaard'. Dan zou ik zeggen, laat hem inslapen. Dit gaat namelijk niet zo maar over. De oorzaak kan opgespoord worden en behandeld worden maar dat moet de eigenaar wel zien zitten. Heeft tijd nodig, maar het is wel mogelijk wanneer je de juiste arts/therapeut hebt.

Mijn paard is 10 jr. HS-er geweest en is nu 3 jr. vrij van HS.

Ik denk dat dit paard vrij duidelijk aangeeft dat er iets mis is.
ik denk ook dat dit paard holistisch /homeopatisch behandelbaar is.
maar idd een lange weg maar wel met snelle zichtbare verbetering vaak maar voordat je er echt helemaal van af bent ben je best even bezig.
mijn paard is ook best een talenvol en knap paard. ik heb al van twee verschillende mensen in het homeopatich circuit een aanbod gehad.
als ik overwoog hem in te laten slapen wilde zij hem wel hebben.
altijd een mogelijkheid als je er zelf geen geld aan wilt spenderen maar hem nog wel een kans gunt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:15

Helaas is Janouk de laatste dagen weer gaan knikken. Meer paarden die door het warme weer zijn gaan schudden?

Elevien

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:31

Nee hier (gelukkig) nog niks!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:41

ik zag gisteren het nieuws en met de hooikoortsvoorspelling er bij en toen bedacht ik me dat ik vrijdag appie ook heb zien schudden.
het is ook net voorjaar he :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:17

de hazelaar bloeit al bij stal dus vandaar.,, appie schudde vandaag ook weer wat :j

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:29

Hier nog niks.

Maar die van mij doet het thuis bijna. Niet enkel in het bos en op buitenrit. Dus aankomenjaar een pollennetje proberen. Hopen dat het werkt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:56

Nog even wennen als dit topic opkomt. Mijn pony shakete overigens in de winter ook.
Zelf ook al die tijd gedacht als het lichamelijk minder ging het shaken meer werd. Dat was ook zo, helaas. De laatste periode werd meer.
Mijn jonge pony schudt weleens bij stress bijvoorbeeld, maar niet het echte headshaken.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:37

Die van mij schudt ook niet zozeer bij pollen, maar wel bij spanning in het lijf, stress en vliegend ongedierte in de lucht.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:08

Sinds eergisteren is Luna ook plots weer begonnen met haar "knikken" zomaar uit het niets tijdens het rijden. En vandaag met grondwerk. Kan er geen verklaring voor vinden aangezien het ongeveer een jaar is weggeweest.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:47

Mijn Welshpony schudt heel erg...
Ze heeft me 1 x uit het zadel geschud...
Ik denk zelf omdat ze de hele tijd de binnenteugel pakt, ze probeert ook om op de volte de binnenhoefslag te pakken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:31

wat zegt de veearts er van?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:19

oplossing gevonden! Het zadel was niet goed meer, ik heb nu een ander zadel, en ze doet het steeds minder! Ze loopt alleen nog heel erg naar binnen, net zoals mijn oude verzorgpony...
Ik ga het rijden verminderen en het longeren juist meer doen, want dan probeer ik haar weer recht te krijgen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:21

dat kan helpen en misschien een fysiotherapeut er bij halen om het dier nog weer los te masseren?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:23

Geen idee, ik denk het niet.
Ze vertrouwt alleen mij

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:25

sassie81 schreef:
Bij deze een linkje naar een you tube filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=GiZJTHWC ... e=youtu.be

Deze diagnose is gesteld door een kundige dierenarts. En mijn vraag was niet of hij het had , maar wat nu te doen met zon paard?

Hij doet het heel erg! Mijn pony was nog minder!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:48

Binkie_Eline schreef:
Geen idee, ik denk het niet.
Ze vertrouwt alleen mij

proberen is wel een idee, ik ken meerdere eenkennige paarden(waaronder die van mij) het heerlijk vonden om lekker gemasseerd te worden door een fysio :j

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:49

Ja, ga het wel vragen en proberen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:38

@ Binkie_Eline, als je beide pony's het doen/ deden is de kans aanzienlijk dat het in jouw rijden zit, wellicht ben je zelf onvoldoende rechtgericht. Een paard dat naar binnen valt zit vaak in contrabuiging, indien zo, rij dan ook de contrabuiging, stel het paard om en rij dan pas de wending. Verder zijn professionals als fysiotherapeuten en osteopaten mensen die wel weten hoe ze met moeilijke dieren moeten omgaan. Ik denk haast dat je pony best door andere mensen te benaderen is, het lijkt me onwaarschijnlijk dat een tienjarig meisje de enige is die met de pony kan omgaan, aangezien hij toch grootgebracht en zadelmak gemaakt zal zijn door, of met behulp van, volwassenen. Inentingen zullen toch ook door de dierenarts gedaan moeten worden, evenals hoefsmidbezoekjes door de smid.

Anyway, hier gaat het supergoed, nog altijd geen HS.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:53

Hallo allemaal, ik heb een tijdje geleden een topic geopend over een probleem dat ik heb met mijn paard. Ik heb er ook video's bij geüpload, en sprak iemand me aan over Headshaking Syndrome. Ik heb hier werkelijk nog nooit over gehoord en ben er dus ook totaal niet bekend mee, dus zou iemand mij misschien kunnen helpen en mijn filmpjes bekijken? Ze staan op de laatste pagina van het topic. Alvast bedankt!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1767928&start=100

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:31

Snollygoster schreef:
Hallo allemaal, ik heb een tijdje geleden een topic geopend over een probleem dat ik heb met mijn paard. Ik heb er ook video's bij geüpload, en sprak iemand me aan over Headshaking Syndrome. Ik heb hier werkelijk nog nooit over gehoord en ben er dus ook totaal niet bekend mee, dus zou iemand mij misschien kunnen helpen en mijn filmpjes bekijken? Ze staan op de laatste pagina van het topic. Alvast bedankt!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1767928&start=100

* Pagina 5

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:04

tja,ik zie toch wel wat " fouten "...
als ik zo eerlijk mag zijn?
ik zou zeggen laat het paard op medisch gebied goed nakijken, leg je zadel beter neer....ik vind het veel te ver naar voren liggen.
welke zadelmaker heb je er tot nu toe bij gehad?

en neem goed les, zie dat je inderdaad op de eerste filmpjes uit je topic nogal zit te "zagen" en daar reageeerd je paard op.
ik vind het ook in de rug niet fijn lopen en nogal scheef en op je laatste filmpjes mis je juist aanleuning wat het paard misschien wel nodig heeft.

ik ben zelf totaal geen rijtechnisch wonder hoor,maar denk dat je op zoek moet naar goed les.
zit hier in het topic wel iemand die je helpen kan om je paard recht te richten :j

denk niet dat je paard zozeer last heeft van hooikoorts,maar dat dit toch meer rijtechnisch is

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:25

ellepel schreef:
tja,ik zie toch wel wat " fouten "...
als ik zo eerlijk mag zijn?
ik zou zeggen laat het paard op medisch gebied goed nakijken, leg je zadel beter neer....ik vind het veel te ver naar voren liggen.
welke zadelmaker heb je er tot nu toe bij gehad?

en neem goed les, zie dat je inderdaad op de eerste filmpjes uit je topic nogal zit te "zagen" en daar reageeerd je paard op.
ik vind het ook in de rug niet fijn lopen en nogal scheef en op je laatste filmpjes mis je juist aanleuning wat het paard misschien wel nodig heeft.

ik ben zelf totaal geen rijtechnisch wonder hoor,maar denk dat je op zoek moet naar goed les.
zit hier in het topic wel iemand die je helpen kan om je paard recht te richten :j

denk niet dat je paard zozeer last heeft van hooikoorts,maar dat dit toch meer rijtechnisch is

Als je het topic had gelezen zou je gezien hebben dat ik al verscheidene keren heb uitgelegd dat hij volledig medisch is nagekeken en zijn zadel ook, daar is dus totaal niets mis mee ;). Maar wss zal het toch niet om headshaking gaan, dus toch bedankt voor je reactie :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:00

ik heb niet het hele topic gelezen, had ik geen zin in :P :P
maar ligt er wel aan wie hem nakijkt, niet iedereen is daar even goed in..
de ene zadelmaker is gewoon wel beter dan de andere, dus daarom noemde ik het gewoon nog eens.
headshaking is heel moeilijk om uit te zoeken waar het nou precies van komt, en erg belangrijk dat je alles heel goed laat checken door goede vakmensen :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:02

Mijn zadel is nagekeken door Björn Vileyn, best wel een betrouwbaar persoon en ook geen onbekende hier op Bokt ;)