Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:merrie van een stalgenoot van me heeft dat dus ook.
nooit last van eczeem en ze is gedekt en meteen begon de jeuk.
en nog flink extreem ook, starat weg,manen weg, ze had plekjes op de flanken zitten.
moeilijke bij drachtige merries is ook nog dat je ze niet van alles kunt geven aan supplementen of smeersels.
kwam nog interresante info tegen over lijnzaad:
http://www.metabolisme.be/olien-en-vett ... anken.html
aam_mic schreef:Ja inderdaad, lijnzaadolie is dus zo slecht nog niet. Ik hoor er vaak slechte verhalen over dat het paarden dik en vet maakt, maar dat valt dus best mee!
Lijnzaad lijkt me wel wat, alleen moet je het echt per dag koken en kan je het niet bewaren toch?
tamary schreef:aam_mic schreef:Ja inderdaad, lijnzaadolie is dus zo slecht nog niet. Ik hoor er vaak slechte verhalen over dat het paarden dik en vet maakt, maar dat valt dus best mee!
Lijnzaad lijkt me wel wat, alleen moet je het echt per dag koken en kan je het niet bewaren toch?
Tot 100 gr voor 500kg paard kan je rauw voeren. Wil je dat niet dan kan je het ook overgieten met kokend water, afdekken en paar uur laten broeien. Scheelt vieze pannen en stank.
CarolShadow schreef:wortels en appels bij een eczemer?
Pfieuw hé
chipieke schreef:Even een vraagje, de eczeemdeken blijft hier nog even op, maar zetten jullie je haflinger als volcontinu op de wei? Er staat nog heel wat (grauw) gras op m'n wei dat kort moet tegen eind november, maar mijn 2 grote krijgen het niet volledig op.
Is het al 'safe' om mijn eczemer erbij te zetten dag en nacht?