Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nivada schreef:Ik ben opzoek naar een ander soort brok. Op dit moment staat mn paard op ponybrok van Subli, maar ze blijft erg stuiterig.
Opzich is de extra energie wel fijn... met net iets teveel ofzo want ze raakt de spanning ook niet kwijt. Blijft door stuiteren.
Weet iemand nog een goede brok te adviseren in combinatie met de zomereczeem?
Las over vitalbix maar weet niet of dit wel genoeg is..
henny_w schreef:Nivada schreef:Ik ben opzoek naar een ander soort brok. Op dit moment staat mn paard op ponybrok van Subli, maar ze blijft erg stuiterig.
Opzich is de extra energie wel fijn... met net iets teveel ofzo want ze raakt de spanning ook niet kwijt. Blijft door stuiteren.
Ik kan je de Vitalbix echt aanbevelen![]()
De paarden zijn er hier boven verwachting van opgeknapt. Ik geef de Vitalbix daily complete. 250 gr. per dag per paard. Ze zijn zo relaxed geworden terwijl ze allesbehalve sloom zijn.
Voor meer energie is er meen ik ook Vitalbix active maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nivada schreef:Ik ben opzoek naar een ander soort brok. Op dit moment staat mn paard op ponybrok van Subli, maar ze blijft erg stuiterig.
papagroom schreef:Nivada schreef:Ik ben opzoek naar een ander soort brok. Op dit moment staat mn paard op ponybrok van Subli, maar ze blijft erg stuiterig.
Erg tevreden met. Equi Magic
Nivada schreef:Ja het klinkt inderdaad heel goed.
Alleen geen verkooppunt in de buurt
Kan wel via de webshop bestellen, mja hangt ook weer een prijskaartje aan.
En Metazoa dan?
henny_w schreef:Ik heb net even de Vitalbix Daily Complete vergeleken met de Metazoa SuperFit Brok qua ijzergehalte.
De Vitalbix bevat per kg. 374 mg IJzer.
De Metazoa bevat per kg. 924 mg IJzer
Beide fabrikanten adviseren om bij 500 kg. paard 250 gr. van het voer per dag te geven.
bruintje123 schreef:En hoeveel mg ijzer per dag is aanbevolen voor een paard van 500 kg?
Krijgt hij bij metazoa nu een overschot?