Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Ik heb een klein beetje door de bladzijdes gelezen (maar om nu 368 bladzijdes te gaan lezen is een beetje veel) maar kon niet echt vinden wat ik nodig heb.
Mijn shetland pony (die in nederland staat, ik woon in londen) schuurt alleen z'n staart en volgens mij schuurt hij daarmee ook z'n kont open. Vraag is dus is er iets dat de jeuk kan verlichten zonder meteen met dekens en weet ik veel wat in de weer te gaan. Is echt alleen de staart manen is helemaal prima schuurt hij nooit.
alvast bedankt!
corinagirl schreef:@ Tienn: Vita heeft ook een tijd behoorlijk geschuurd. Zo erg dat ik het niet vertrouwde als ze op stal kwam te staan. Nu staat ze een paar weken met ZE deken op en de jeuk is aanzienlijk minder. Ze kan nu rustig op stal staan. Ze heeft afgelopen weekend 2 dagen op stal gestaan ivm de nattigheid.
Op de trailer schuurt ze wel. Maar dan alleen tegen de achterstang aan. Hierdoor schuurt ze de staart niet stuk gelukkig.
Was zonet na mijn werk naar Vita gegaan en het waait daar gelukkig. Vita voelde niet extreem warm onder haar ZE deken.
barouche schreef:Hallo ,
mijn verzorgshetlander shetta ( ongeveer 30 jaar ) heeft zomereczeem.
Ze heeft een deken maar schuurt haar hoofd helemaal kapot ( zijn stukken kaal , wondjes )
Een kap heeft ook geen zin ,probeert ze af te schuuren, en de andere shetties vinden dat ook wel leuk om in te gaan bijten.
weten jullie wat?![]()
groetjess
Elamor schreef:barouche schreef:Hallo ,
mijn verzorgshetlander shetta ( ongeveer 30 jaar ) heeft zomereczeem.
Ze heeft een deken maar schuurt haar hoofd helemaal kapot ( zijn stukken kaal , wondjes )
Een kap heeft ook geen zin ,probeert ze af te schuuren, en de andere shetties vinden dat ook wel leuk om in te gaan bijten.
weten jullie wat?![]()
groetjess
Spuit je voordat de eczeem begint met een muggenspray?
opisop_shop schreef:eehhh ja
Deken zou ik erop laten. De paarden moeten gewoon schaduw en voldoende water hebben (bij voorkeur plaats je water en voer in de schaduw) maar goed dat telt ook voor de bloteriken.