Super dat het rijden ook goed ging, lekker van genieten en verder oppakken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alyel schreef:We waren eergisteren paloma haar hoefjes aan het uitkrabben en plots staken we erdoor!
Vermoedelijk een blein die open gegaan is, maar er kwam bloed uit...Was even verschieten!!
Heb het 2x uitgewassen met isobetadine, maar ze mankt er totaal niet op (daarvoor ook niet)...
Imago01 schreef:![]()
![]()
IMAGO HEEFT GELEGEN IN ZIJN PADDOCK!!!
![]()
![]()
![]()
Jaaaaaa echt, te gek. Hij schijnt best een tijdje gelegen te hebben. Hij was heerlijk aan het soezelen in het zonnetje etc. Daarna echt heerlijk gereden. Even íetwat spanning maar kwam al vrij snel goed. Hij zag geen andere paarden, staldeur was dicht en die ging regelmatig open als er iemand door ging en is voor hem meestal reden om te gaan brullen, hupsen etc. Niets van dat alles. Dus: geweeeeeeldig. Zal vast nog een keer 'fout' gaan maar deze keer kan ik weer in mijn zak steken.
Hij voelde ook veel minder mager aan dan tijdje terug dat ik erop zat dus eens even zien of ik weer wat vaker kan gaan rijden!
Nado schreef:Zou hij de sokken ook niet gaan haren ? Mijn IJslander en pony hebben in de winter altijd ook best wat sok en dat haren ze gewoon mee met de rest van de vacht. Daarnaast ga ik er altijd vanuit dat de sokken er zitten, en dan vooral ook de vetlokken, om de huid te beschermen. Als je gaat scheren, dan haal je die bescherming weg en heb je denk ik juist meer kans op problemen denk ik.
Ik denk dat scheren alleen nodig is als je een ras hebt zoals een Tinker waarbij er extreem veel sok ingefokt is, waardoor het niet meer alleen als natuurlijke bescherming dient, maar juist problemen veroorzaakt. Imago is een warmbloed toch ? Ik denk dat tenzij hij al mok heeft, scheren waarschijnlijk ongunstiger is voor hem en bacteriën daardoor mee kans krijgen.
room10 schreef:Ahh paardje kreeg donderdag de diagnose, gelijk aan de pergolide, hij at al bar-slecht maar nu helemaal niet meer, hij wil amper zijn box uit !! Geloof dat ik ergens gelezen heb dat t bijwerking is (misselijk duizelig) kan het niet meer terug vinden., zooovel opgezocht en gelezen pff ! Wat moet je nou. Er is heus wel een truc om de med er in te krijgen maar hoe beroerd voel je je als je zelfs voor je favo peentjes je neus ophaald, nog meer paarden die slecht eten ? Blijft zo typisch dat hij van die A- typiche symptomen heeft, veel honger, oedeem, vacht verandering, hoefbev, dat heeft ie allemaal niet, alleen slecht eten en chago vooral op zijn buik . . . konden ze maar pratenwaneer zou je wat moeten merken van de pergo ? Geloof me ik heb het hele topic doorgelezen maar dit weet ik niet meer . . .