Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Luier![]()
Luca wat doe jij er aan? Ik heb Derfen of hertshoornolie als advies gekregen. Ik hoop eigenlijk op iets wat meerdere dagen werkt
emma_evg schreef:Crines: Hoe is het op dit moment met je paard? Nog geen jeuk? En al wel deken op neem ik aan.
Qua middeltjes werkte Efrata Dode Zee Gel en Grand National Itch Free bijna niet bij mijn pony, uiercreme vond ik wel fijn om de huid zacht en soepel te maken. Wat bij mijn pony (naast de deken natuurlijk) heel goed werkt is dagelijks een (natuur)azijnoplossing sprayen op manen en staart. Als ik het zomers een keer een dagje vergeet heeft ze de volgende dag gelijk geschuurt.
Crines schreef:emma_evg schreef:Crines: Hoe is het op dit moment met je paard? Nog geen jeuk? En al wel deken op neem ik aan.
Qua middeltjes werkte Efrata Dode Zee Gel en Grand National Itch Free bijna niet bij mijn pony, uiercreme vond ik wel fijn om de huid zacht en soepel te maken. Wat bij mijn pony (naast de deken natuurlijk) heel goed werkt is dagelijks een (natuur)azijnoplossing sprayen op manen en staart. Als ik het zomers een keer een dagje vergeet heeft ze de volgende dag gelijk geschuurt.
Hij staat onder een vliegendeken met hals en buikflap nu (mijn eczeemdekens zijn kapot en moet nog een nieuwe kopen - ik hoopte op een actie ergens binnenkort).
Schuren doet hij al, maar het blijft voorlopig goed te doen. Zeker nu met zijn deken.
Appelazijn heb ik vroeger geprobeerd. Moet dat eigenlijk de insecten weghouden, of zou het moeten helpen voor de jeuk?
Ik kan eventueel wel opnieuw beginnen daarmee, ook al had ik vorige keer niet echt iets van beterschap gezien ermee. De vliegjes en musjes kwam gewoon op de met azijn doordrenkte manen zitten.
Ik overweeg die derfen wel eens te proberen. Helaas is die op niet veel plaatsen verkrijgbaar merk ik. Divoza wel zo te zien.
Noetje14 schreef:Ik wist niet dat zomereczeem zich ook rond de buiknaad kon uiten. Maar eens opzoek naar een goed deken dan.