Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tantesam schreef:Goed nieuws inepeet, fijn!
Imago, wat een toestand qua voer he, mijne is gek op eten, maar de c4l laat ie steeds meer van staan, ook als ik het meng.
Ook de pb moet ie echt pertinent niet... jammer.
Fijn dat je paard al zo mooi in zijn vacht zit, hoe was hij voorgaande jaren rond deze periode?
En IMJ hoe gaat het nu met je?
cynthiar schreef:@Imago: de tandarts die ik nu heb geeft geloof ik zelf wel verdovingen. Hij heeft een 3,5 jarige opleiding tot tandarts in Belgie gedaan. Maar ik dacht inderdaad ook dat ze eigenlijk niet zelf mogen verdoven. Het schijnt dat dierenartsen maar een paar uurtjes les over het gebit krijgen in hun opleiding, maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Maar dat zei mijn tandarts.
Maar als alles meezit hoeft er niks getrokken te worden en hoeft hij ook niet verdoofd te worden.
Nado schreef:cynthiar schreef:@Imago: de tandarts die ik nu heb geeft geloof ik zelf wel verdovingen. Hij heeft een 3,5 jarige opleiding tot tandarts in Belgie gedaan. Maar ik dacht inderdaad ook dat ze eigenlijk niet zelf mogen verdoven. Het schijnt dat dierenartsen maar een paar uurtjes les over het gebit krijgen in hun opleiding, maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Maar dat zei mijn tandarts.
Maar als alles meezit hoeft er niks getrokken te worden en hoeft hij ook niet verdoofd te worden.
Ik heb 2 vriendinnen die paardentandarts zijn, beide hebben de opleiding in de VS gedaan. De ene is daarbij ook nog gewoon dierenarts, dus die mag zelf via een naald verdoven. De ander heeft sinds vorig jaar een soort pasta die ook goed verdovend werkt. Degene die ook dierenarts is heeft bewust gekozen nog een aparte opleiding te doen voor paardentandarts omdat er tijdens de DA studie maar heel kort aandacht aan besteed wordt en ze vindt het ook eigenlijk belachelijk dat normale DA's meer doen dan een simpel scherp randje even raspen.
Nado schreef:Ze heet Mieke Roelse en komt in heel Nederland, woont zelf heel centraal in Bilthoven. Haar website is http://www.hestadent.nl . Daar heeft ze ook veel uitleg op. Ik weet niet of ze ook met de handvijl werkt, dat zou je haar kunnen vragen. Ik weet wel dat ze redelijk vol zit, dus je moet er wel rekening mee houden dat ze niet volgende week al op de stoep staat (tenzij het net lekker past in een al gepland reisschema).
IMJ schreef:Dank tantesam, lief..!
In appelmoes zit weer zoveel suiker hè? Dan kan je bijna net zo goed gewone muesli geven..
Maar ja, je wel die pb er ook graag in natuurlijk..