Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SofieHavan schreef:Sorry dat ik hier kom binnen vallen, maar heeft iemand ervaring met Equisolone (cortisone) als jeuk onderdrukking? Ik heb een 35 jarige pony met extreme zomer eczeem, hij staat sowieso altijd onder een deken, maar gezien 't feit dat zijn eczeem jaar na jaar erger wordt en hij zich helemaal suf krabt, ben ik nu op zoek naar extra jeuk onderdrukkers. Deze pony is echt erg oud dus ik weet de consequenties van cortisone (cushing etc) maar gezien zijn leeftijd kan mij dat eigenlijk niet deren, het enige dat ik voor hem wens is nog enkele jaren zonder jeuk. Als we zijn jeuk niet onder controle krijgen, vrees ik dat we hem misschien wel inslapen. Hij heeft er echt enorme last van... vandaar, mijn oproep. Dank je!
SofieHavan schreef:T is wel een profuct om door het voeder heen te doen (poeder) en voorheen werd hij ook 2x per jaar corticos gespoten om toch even de prikkel te doorbreken. Daar heeft hij nooit op gereageerd en hij is ook
Niet gevoelig voor bevangenheid. Maar gezien de risico's wil ik eigenlijk gewoon graag weten of er iemand positieve ervaringen met heeft op vlak van de jeuk, ik wil niet iets geven waar dan geen positief resultaat mee komt... dank jullie voor de reacties!
SofieHavan schreef:Sorry dat ik hier kom binnen vallen, maar heeft iemand ervaring met Equisolone (cortisone) als jeuk onderdrukking? Ik heb een 35 jarige pony met extreme zomer eczeem, hij staat sowieso altijd onder een deken, maar gezien 't feit dat zijn eczeem jaar na jaar erger wordt en hij zich helemaal suf krabt, ben ik nu op zoek naar extra jeuk onderdrukkers. Deze pony is echt erg oud dus ik weet de consequenties van cortisone (cushing etc) maar gezien zijn leeftijd kan mij dat eigenlijk niet deren, het enige dat ik voor hem wens is nog enkele jaren zonder jeuk. Als we zijn jeuk niet onder controle krijgen, vrees ik dat we hem misschien wel inslapen. Hij heeft er echt enorme last van... vandaar, mijn oproep. Dank je!
lissie_zigor schreef:Die oren heb ik omgeslagen van de deken. Werkt prima.
Manen heeft mijn fjord bijna niet vanwege eczeem vind het echt bijzonder dat ik hier eczeem fjorden zie met bossen manen vraag me bijna af of ze wel eczeem hebben. Die van mij schuurt namelijk altijd wel iets en ook door de deken verliest hij wat haar in de winter groeit dit slecht aan dus die heeft niet veel manen en zeker niet lange manen.. die foto dat die oren zo zit dat die niks ziet is wel zielig maar stiekem wel een grappige foto xD hihi
(...)
Jets schreef:Mijn fjord heeft lange en enorm dikke manen, maar ik durf het niet te vlechten omdat ik bang ben dat als ze schuurt er dan ineens een hele vlecht weg is.. Ze had het eergister wel warm onder de deken.. Ze verhaarde toen ook veel erger dan de dagen ervoor en na.
[ [url=m/wLmaRL.jpg]Afbeelding[/url] ]
De oren doe ik er niet meer door. Daardoor gaat ze alleen maar schuren om dat ding af te krijgen en volgens mij krijgt ze daar juist plekjes van. Ze heeft ook al een paar keer zo gestaan dat ze niks meer zag dus ik klap hem gewoon naar achter![]()
[ [url=m/kBacHo.png]Afbeelding[/url] ]