[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:48

lycra is wel heel anders he? Is bovendien echt een takkestof voor de naaimachine weet ik nog van mijn lycra hals die ik vorig jaar heb gemaakt, bah!

Hier trouwens foto's van mijn lycrahals op Wisse.
Hij is nog niet afgewerkt maar toch maar opgedaan.
Weet ff het nut niet meer van de ring op de rug, volgens mij had ik die erop gezet om er net als bij Boett een losse staartflap aan te kunnen bevestigen, maar dat wordt in een kudde vast geen succes ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind alleen die voorpluk op deze manier zo debiel zitten :P
Afbeelding

Trouwens vandaag de Derfen Creme gesmeerd op de hals, om te kijken hoe hij daar op reageert. Hij vond dit niet echt vervelend met smeren, dat vindt hij van de lotion wel. Kan aan twee dingen liggen, of de andere samenstelling en dus minder irritatie van de bestanddelen misschien, of doordat het niet zo vloeibaar is en ik het dus rustiger kan smeren in tegenstelling tot de lotion.
Heb op 1 plekje en onder de buik de creme gebruikt, op de staart gewoon de lotion.

Ik houd jullie op de hoogte :)

trudy13

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:25

Reci staat sinds gister ook weer met dr jurk aan.Moest de hals vermaken omdat ze het nogal eng vond als ik hem af deed,dus hals aan de onderzijde opengeknipt en met klitteband weer aan elkaar bevestigen.Extra sluiting bij de keel,maar helaas bleek ze vandaag de hals al geheel op dr schoft geschuurd te hebben!Ze staat nu met halster,en daaraan de hals die weer dicht zit met nog een extra stukje klitteband haha zie gelukkig meer CreaBea's.Vind de lycra hals een mooie optie voor aan een regendeken,maar kunnen de mugjes daar niet juist heel makkelijk doorheen prikken,juist omdat het zo vlak en strak om de huid zit???

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:30

geen idee, is wel een dunne stof maar op zich best stevig.
Zag aan de manen dat hij wel weer even heeft staan schuren, maar aan de hele halsdeken niets te zien :)
Maar Wisse heeft hem om voor de 'extra' he, dat scheelt natuurlijk. Blijf gewoon de Derfen proberen, wil alleen zien of dit nog effect heeft (verwacht het niet, zonder Derfen maar met pyjama liep hij er hetzelfde bij als nu zonder pyjama maar met Derfen).

Was de hals afgezakt/losgegaan?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:32

Blomke doet het momenteel super!! Ze krijgt Gluco Balance, magnesium, omega olie en als ik een verdwaald jeukplekje tegenkom smeer ik met Derfen (met vaseline).
Paard van een stalgenootje krijgt ook GB en doet het ook heel goed hierop!! Verder krijgt ie geen andere supplementen.
Beide paarden staan wel met deken op.

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:20

Ze had waarschijnlijk ergens aan geschuurd waardoor de klitteband was losgegaan.Buik en manen zij het ergste bij Reci dus ze kan eigenlijk niet zonder deken.Ondanks dat we aan de kust staan,vlak bij het strand en waar het dus altijd waait,had ik niet verwacht dat ze het zo erg zou hebben :-( Ik vermoed inmiddels wel dat de 24/7 weidegang hier ook mee te maken heeft,dus heb voor de zekerheid maar een grasmasker besteld.Verder krijgt ze 2 maal daags cullico en allergie druppels op een klein stukje brood....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:50

veel gras kan inderdaad een flinke trigger zijn!

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:38

Zijn er nog mensen die hun (lichte) eczemer zonder deken hebben staan?
Voorgaande jaren moest ik al in maart een deken op doen en begon ze zodra ze de kans had te schuren in haar stal of aan de muur. Nu loopt ze nog steeds zonder deken en ze schuurt niet meteen als ik haar vast zet, pas na een half uur als ze zich verveelt haalt ze drie keer haar hals langs de muur en stopt dan.(in december verhuisd naar een andere stal) Ik smeer haar af en toe in met derfen en gebruik sinds een paar dagen MTG omdat ze altijd op dezelfde plek in haar manen een dun stuk heeft zitten. De manen zien er als ik haar uit de wei haal ook niet geschuurd uit alleen zit er soms wel een klein plukje losse manen in haar vlechten.

Het liefst wil ik haar zonder deken laten lopen als het zo door blijft gaan, nu ik las laatst iets over butox, dit schijnt knutten af te weren (het is officieel niet voor paarden), maar lees op bokt dat veel mensen het toch gebruiken voor hun paard). Heeft iemand hier ervaring mee of gebruikt het voor zijn paard?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:38

@ opisop shop: Zo'n deken zoek ik nou ook! :) Waar kun je dat soort dekens vinden?¿

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:43

Derfen slaat hier gelukkig weer goed aan! De manenkam is rustiger, meneer de terrorist bedenkt zich wel een paar keer voor hij Heaven bij de manenkam pakt en Heaven heeft gewoon weinig jeuk aan de manenkam, dus nu kan het weer rustig worden. Jeuk aan de staart heeft ze nog wel, maar die was dan ook flink kaal op een paar plekken. Misschien volgende week even wassen. :j Op stal schuurt ze dus wel zo nu en dan aan d'r staart maar d'r manen doet ze echt niks aan. Mij duidelijk dat ze daar weinig/geen jeuk heeft en dat die terrorist mij voor de gek wil houden. :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:36

Elamor schreef:
@ opisop shop: Zo'n deken zoek ik nou ook! :) Waar kun je dat soort dekens vinden?¿

opisop heeft deze deken zelf gemaakt ze zijn er ook van harry's horse http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .32208015/

en ook op een duitse site maar ik kan helaas niet zo snel de link vinden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:40

wat zit die van harry's horse raar?
je ziet dat die al helemaal strak trekt als het paard het hoofd omhoog heeft.
lijkt me dus niet zo fijn

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:09

Mee eens Ellepel..vindt hem ook vreemd zitten, net of de stof verkeerd vastgestikt is en de naden zijn gaan draaien zeg maar.

Hier nog steeds géén jeuk..sta er echt versteld van, ga binnenkort weer een klein drainage kuurtje doen want haar mok speelt wel op momenteel. Maar verder... Nog geen staarthaartje gekneusd zeg maar...Ongelooflijk he!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:16

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:44

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:59

Anne77 schreef:
Zijn er nog mensen die hun (lichte) eczemer zonder deken hebben staan?
Voorgaande jaren moest ik al in maart een deken op doen en begon ze zodra ze de kans had te schuren in haar stal of aan de muur. Nu loopt ze nog steeds zonder deken en ze schuurt niet meteen als ik haar vast zet, pas na een half uur als ze zich verveelt haalt ze drie keer haar hals langs de muur en stopt dan.(in december verhuisd naar een andere stal) Ik smeer haar af en toe in met derfen en gebruik sinds een paar dagen MTG omdat ze altijd op dezelfde plek in haar manen een dun stuk heeft zitten. De manen zien er als ik haar uit de wei haal ook niet geschuurd uit alleen zit er soms wel een klein plukje losse manen in haar vlechten.

Het liefst wil ik haar zonder deken laten lopen als het zo door blijft gaan, nu ik las laatst iets over butox, dit schijnt knutten af te weren (het is officieel niet voor paarden), maar lees op bokt dat veel mensen het toch gebruiken voor hun paard). Heeft iemand hier ervaring mee of gebruikt het voor zijn paard?

Hier exzemer zonder deken met derfen gaat goed doe nu 1 keerop 4 dagen smeren, laatst 1 dag extra geprobeert maar dat was toch te veel had ze een korstje in haar manen :( enfin weer terug naar 4dagen schema....

Butox gebruik ik ok goed da tje het zegt moet volgens mij weer (had voor het seizoen voro het eerst opgedaan). Werkt nu niet spectaculair hoor maar ale beetjes helpen, heb voroal gemerkt dat mijn paard (geen ZE ) veel minder vliegen/dazen had dat de andere paarden in zelfde weiland. Je kan altijd proberen wel niet sochtends opdoen als het warme dag wordt want dan kunnen ze verbranden. Beter savonds

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:30

Wij gebruiken ook butox, lijkt iets te schelen maar niet zodanig dat ze geen last heeft!
We doen 1x in de 4/5 weken een streep op haar rug vanaf de oren (30 ml), s'avonds is iid aan te raden.
Ze heeft ook een deken en hoofdkap op en we smeren sommige plekken in met derfen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:42

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:43

wow wat een prijs!
En dan te bedenken dat ik hem voor een paar euro heb gemaakt (+ de kosten voor het sjabloon)
Heb toen ook een lichtblauwe burberry gekocht van lycra, misschien dat ik daar ooit nog een van ga maken.
Maar deze staat Wisse wel goed omdat Wisse toch bont is.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:15

Haha maar niet iedereen is zo'n creabea als jij Opisop....en dan ben je toch veroordeeld tot de winkel :D

Overigens hier nog absoluut geen geschuur...en dat al ruim een week 24u p/d zonder deken.....Ik ga zo twijfelen of het wel echt ZE is..... :?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:32

Van de week ontdekt dat ze wat plekjes op haar hoofdje heeft. Nu maar de hoofdkap opgedaan. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:56

Esther28 schreef:
Haha maar niet iedereen is zo'n creabea als jij Opisop....en dan ben je toch veroordeeld tot de winkel :D

Overigens hier nog absoluut geen geschuur...en dat al ruim een week 24u p/d zonder deken.....Ik ga zo twijfelen of het wel echt ZE is..... :?

Senna heeft begin deze week 2 dagen zonder deken gestaan en die heeft bijna geen manen meer over. Maar aan de andere kant zijn er ook mensen in dit topic die bij hun paarden geen eczeemdeken op hebben en die paarden schuren niet. Wat denk je dat het anders zou kunnen zijn?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:51

Hier gaat het eigelijk ook super!

Klaartje staat op een kaal stuk land, om de dag mag ze 3 uur grazen op het land. Daarnaast krijgt ze een schep wiesencobs van Marstall en een schep Red Horse van Equifyt. Ze staat normaal gesproken met een rambo deken buiten. Alleen ze krijgt flinke schuurplekken op de borst door de deken. Ze staat nu sinds maandag zonder deken buiten en eigelijk gaat het heel goed. Ze staat zonder deken ivm de vele regen en ze liep rond met een flinke snotneus.

Vanaf morgen gaat de deken denk ik weer op vanwege het mooie weer wat er weer aan komt :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:48

Flosje446 schreef:
Esther28 schreef:

Senna heeft begin deze week 2 dagen zonder deken gestaan en die heeft bijna geen manen meer over. Maar aan de andere kant zijn er ook mensen in dit topic die bij hun paarden geen eczeemdeken op hebben en die paarden schuren niet. Wat denk je dat het anders zou kunnen zijn?

Ik heb geen flauw idee, bij haar vorige eigenaar schuurde ze behoorlijk, maanpluk dr af, staart kaal, plekjes op dr hoofd, terwijl ze daar nog soberder gevoerd werd dan bij mij.
Als ik de foto van dr staart van vorig jaar, toen ze bij mij kwam, en nu vergelijk heeft ze een mooie volle staart en ik heb haar ook nog nooit aan dr staart zien schuren.
Voorpluk ook nog niet geschuurd sinds ze mij is, heel af en toe dr hals en hoofd, maar niet erger dan een niet ZE paard......
Ik heb aan de da gevraagd of zij het noodzakelijk acht om haar op IR te laten prikken, maar daar zag ze op dat moment geen aanleiding toe.
Kijk ze jeukt echt wel eens, maar niet erger of harder dan een niet ZE paard.
Het zou zo handig zijn als er eens een echte test op ZE kwam....

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:53

Zou het niet aan het weer o.i.d. kunnen liggen?
Vorig jaar was de mijne er vroeg bij en dit jaar veel en veel later. (nu toevallig wat plekjes op haar hoofd ontdekt, maar voor de rest nog niets)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:16

ja dat zou kunnen, maar ook met warme dagen staat ze wel eens zonder deken en dan jeukt ze ook niet noemenswaardig