[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:32

hahaha.

Zeg, is er iemand al bezig iets overzichtelijks te maken van deze gigantische lijst?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:42

Lidar staat nu met een vliegendeken om, tot half 4 zonder hals en dan gaat de hals erbij en tegen half 7 naar stal. Na 9 uur sóchtends naar buiten en het lijkt erop dat de jeuk nu wat minder wordt. Hij gaat wel ingepakt op stal om het kapot schuren tegen te gaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:53

kent iemand dit?
Afbeelding
is het goed?
ik heb namelijk wat van deze flesjes gekregen als kadootje.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:56

astridelise: Waarom op deze manier als ik vragen mag?
Het gespuis is eigenlijk altijd wel actief hóór, is het niet de 1, is het wel de ander.

Minikatje: Geen idee of het geschikt is. Wat zijn de ingrediënten? Daar kun je beter naar kijken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:57

dit is wat ik er over kon vinden
Citaat:
Gel gemaakt uit natuurlijke ingrediënten zoals aloë vera, centella asiatica tinctuur, echinacea tinctuur en chemotypische essentiële oliën van tea tree, niaouli, aspic lavendel, mirre, geranium en aromatische cistusroos. Bevat ook plantaardige hersthooiolie en tamaru olie.

Essentiële oliën : 1,3 %

Belangrijkste eigenschappen :

Ondersteunt het natuurlijke regeneratieproces van de huid
Vormt een beschermende filmlaag op de huid
Stimuleert de haargroei
Bestrijdt schimmels, bacteriën en andere bacillen
Verzacht en zorgt ervoor dat de huid in een gezonde conditie verkeerd
pH specifiek uitgebalanceerd voor de huid van het paard

maar ik zou graag wat evrhalen van anderen willen horen over dit spul.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:06

Dan zal je moeten wachten tot er iemand is die dit spul ook gebruikt/gebruikte.

Het klinkt wel als goed spul!
Ik zou het op mijn pony alleen niet gebruiken vanwege de aloë vera en tea tree (heeft bij die van mij geen uitwerking en de ander een hele heftige, not done dus)

Ik zou het gewoon eens op je beessie proberen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:12

Ziet er goed uit qat ingredienten betreft...alleen ook hier, geen Aloe Vera, dat gaat mis..zonder dat alles had ik het aangeschaft om te testen :)
Dus proberen zou ik zo zeggen..of bewaren voor volgend seizoen ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:31

Naam - Ras - Geslacht - Leeftijd - Eczeem sinds - Eczemers in familie bekend

1) Storm - haflinger - ruin (op 1jr) - 5jaar - 3e jaar - Ja, moeder heeft eczeem
2) Darren - welsh - ruin (op 1 jr) - 7jaar - 3e jaar - onbekend
3) Wisse - friesxgelders - ruin (op 3jr) - 3jaar - 2e jaar - onbekend
4) Miranda - haflinger - merrie - 12jaar - 5e jaar - onbekend
5) Generals Copper Kodi (Nilay) - quarter/nrps - ruin - 6 jaar - 5e jaar - nee
6) Bayo - Criollo - ruin (voor 5jr) - 13 jaar - 12e jaar (na verhuizing) - familie onbekend
7) Diddle - Fjord - ruin(onbekend wanneer) - 11 jaar - ong juni 2008(eerste echte zomer op nieuw adres) - familie onbekend
8) Kaspar - AV/NF - ruin (op 2jr) - 3 jaar - 2e jaar - als het goed is geen (overigens had hij al jeuk voor hij gecastreerd werd)
9) Senna - onbekend (er zit waarschijnlijk wel ergens een koudbloed in) - merrie - 18 jaar - ga ik navragen - onbekend
10) Lidar - Fjord - ruin - 18 -deze zomer voor het eerst op een nieuw adres - onbekend
11) Guus Hinnik - Shetlander - ruin - 6 jaar - 3e jaar - Moeder had waarschijnlijk ook eczeem
12) Amaru - Shetlander - merrie - 10 jaar - 4e jaar - onbekend
13 Zij, tinker-meriie-5 jaar- eczeem gekregen toen ze 1 jaar was-onbekend
14 Amiro- KWPN-ruin- 4 jaar- met 2 1/2- nee, in verdere merrie lijn ook geen eczeem
15) Glóa - ijslander - 5 jaar- met 3 jaar van de begrazing gehaald in Overijssel met eczeem. - ouders,
grootouders en rest lijnen geen eczeem, zusjes en broers ook gen eczeem.
16) Bobo -NF- Ruin- 17 jaar- Volgens zeggen dit jaar- onbekend
17) Sally - Haflinger - Merrie-16 jaar - 4e jaar- onbekend
18)Edda - Ijslander - Merrie- 5 jaat -3de jaar - geen eczeem bij vader en moeder,
19) Tuur - IJslander - Ruin - 10 (dacht ik) - onbekend- geen eczeem
20) Evie - Mini - Merrie - ? - ? - onbekend
21) Æsa- Ijslander - Merrie - 5 jaar - deze zomer - Moeder, rest van moeders kant is in IJsland dus niet bekend. Vader niet, rest familie onbekend (voormij dan)
22) Shadow - NRPS - Merrie - 18 - rond 3e jaar - Onbekend
23) Bismarck - AES - Hengst - 5 - onbekend - onbekend
24) Odessa - Stamboomloze fries- merrie- 3,5 jaar - 3 jaar - Moeder geen last. Vader onbekend. (kreeg irritatie op mugjes na verhuizing)
25) Shadow - onbekend (heeft iets barokkigs ) - ruin (onbekend vanaf wanneer) - 15 jaar - rond zijn 3e - familie onbekend
26) Mr. Ed - Welsh A - hengst - ongeveer 13 - rond z'n 3e - familie onbekend
27) May - Tinker - merrie - 1,5 jaar - 1,4 jaar - onbekend
28) Daantje - Haflinger - Merrie - 8 jaar - 2 jaar - Een hengst die zomer eczeem vererft komt vaak voor in haar stamboom.
29) Cela - KWPN - merrie - 2 - 1 - niet bekend
30) Blomke - Fries- merrie - 9 jaar - niet bekend - niet bekend
31) Sophie - 3/4e welsh C - merrie - 9 jaar - Eczeem zo'n 6 jaar nu - Geen familie bekend
32) Simon - KWPN - Ruin - 10 jaar - Eczeem bekend sinds hij 3,5 jarige leeftijd - niet bekend
33) Ulvy - Shetlander- Merrie - 5 jaar - sinds haar 4e -niet bekend
34) applause-welsh cob,sectie-d - Ruin(met 6 gecastreerd)- 17 jaar-eczeem sinds 7 jarige leeftijd- familie onbekend
35) Cindy - Welsh C - Merrie - 7 jaar - sinds 2e of 3e - Haar dochter.
36) Seprise - Welsh B - Merrie - 3 jaar - sinds deze zomer dus 3 - Haar moeder zie bovenstaande.
37) Pinky - Welsh A - Ruin - 10 jaar - sinds 2e levensjaar (ook dat jaar gecastreerd) - 2 zussen met exceem
38) Senna - Welsh A - Merrie - 6 jaar - sinds 2e levensjaar - 1 broer en 1 zus met exceem
39) Rossy - Welsh A - Merrie - 8 jaar - sinds 2e levensjaar - 1 broer en 1 zus met exceem
40) Pride - Welsh Cob - Merrie - 5 jaar - sinds 2e levensjaar (september pas) - Niet zover bekend
41) Carina - Haflinger - Merrie - 9 jaar - sinds jaarling - diverse half broers/zussen van vaders kant
42) Flint - Tinker - Ruin - 4 jaar - sinds 3e levensjaar (eind oktober) - niet bekend
43) Winnipec-kwpn-Merrie-29 jaar-zoiezo vanaf 12 jaar daarvoor ook al, weet niet vanaf wanneer kocht haar met 12 jaar-niet bekend
44) Freya - Welsh A - Merrie - 5 jaar - sinds 2e jaar - familie voor zover bekend niet schurend maar halfbroertje licht verdacht.
45) Djahil - AV kruising - ruin - 25 jaar - sinds 18e jaar (na vakantie in Drenthe) - onbekend
46) Multanhofs Ferron - Welsh - ruin (onbekend sinds wanneer) - 4 jr - vermoedelijk sinds 2e jr - onbekend
47) Zyta (Relinde) - Haflinger - merrie - 8 jaar - sinds 5 jaar - ouders hebben geen ZE en Zyta haar dochter ook niet.
48) Bangi (Brucht) - Fjord - Ruin (gecastreerd voor 3e levensjaar) - 4 jaar - sinds 3 jaar (voor zover ik weet) - ouders hebben (voor zover ik weet) geen eczeem
49) Venice - KWPN - merrie - 7 jaar - onbekend sinds 2 jaar sowieso - familie onbekend
50) Rosalinde - New Forest Pony - merrie - 7 jaar - sinds 2e jaar - moeder heeft nog nooit een nakomeling gegeven met ZE (zijn toch zeker 20 veulens)/Vader lijkt het wel door te geven, er zijn mij iets te veel nakomelingen van hem met ZE (maar dit is nog nooit bewezen natuurlijk).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:38

CarolShadow schreef:
Dan zal je moeten wachten tot er iemand is die dit spul ook gebruikt/gebruikte.

Het klinkt wel als goed spul!
Ik zou het op mijn pony alleen niet gebruiken vanwege de aloë vera en tea tree (heeft bij die van mij geen uitwerking en de ander een hele heftige, not done dus)

Ik zou het gewoon eens op je beessie proberen.

heb het vanmiddag al gesmeerd ;)
zal jullie op de hoogte houden.
het ruikt wel lekker, pony als kruidensnoepje :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:52

Ben benieuwd dan :D

Ok, heb net in een ander topic (DEO van deventer en omgeving) meisje van mijn stal gesproken. Die heeft eerder een paard verzorgt die iets verderop staat van onze stal.
Bij deze merrie spelen ook hormonen een duidelijke rol.
Na haar 1ste veulen begonnen met eczeem, en bij elk veulen die ze zoogt heeft ze meer last.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:06

[quote="CarolShadow"]astridelise: Waarom op deze manier als ik vragen mag?
Het gespuis is eigenlijk altijd wel actief hóór, is het niet de 1, is het wel de ander.

Dit doe ik op aanraden van de VA.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:11

jammer hoor....
heb ik mijn welshje te koop gezet, alle info erbij (ook dat hij eczeem heeft)
Komen er mensen kijken en dat klikte eigenlijk best.
Ik vond het meisje en hem echt een setje en dat vonden zij ook.
Bellen ze helaas gister toch af, de klik was er, de pony was erg leuk maar..... de eczeem...
Ze wonen in NH aan zee maar zijn bang dat hij er daar last van kan gaan krijgen...
Ik vind het wel erg jammer hoor...
Hoe zit het met eczeem in NH aan zee? dat is vergelijkbaar met de eilanden toch?
Nou ja nu maar wachten op een andere koper...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:13

Brr hier is het 's nachts al KOUD! vanochtend vroor ik bijna uit mijn vel, hier is het onder de 10 graden. Zyta staat heel rustig. Heeft totaal geen jeuk meer (maar ga niet te snel roepen!) en een zachte manenkam, maar toch laat ik de deken nog een maandje liggen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:30

hier is het ook al berenkoud snachts...
het wordt verleidelijk om hem eraf te halen.. := alleen jammer van 't werk als ze dan toch weer gaan schuren..

die ivanhoe is weer wat verder gehavend, léuk man.. :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:04

De jeuk was bij Senna gisteren al weer bijna weg. Op haar manen reageert ze niet meer, voorpluk nog een beetje (maar die is de hele zomer niet jeukvrij geweest) en haar staart doet ze nog omhoog als ik ga krabbelen (doet ze bijna altijd wel, ook in de winter), maar ze gaat er niet meer voor staan, ze knabbelt gewoon rustig aan haar hooi door.
Misschien ga ik vanmiddag wel wat met de lijst vogelen. Even kijken of ik er wat mee kan in Excel of SPSS.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:16

nou idd, ik heb nu eindelijk ene paard met lange manen... kan mezelf wel voor mijn kop schieten als ik nu besluit de deken er af te halen en ze begint slanog te schuren...

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:55

chipieke schreef:
Brr hier is het 's nachts al KOUD! vanochtend vroor ik bijna uit mijn vel, hier is het onder de 10 graden. Zyta staat heel rustig. Heeft totaal geen jeuk meer (maar ga niet te snel roepen!) en een zachte manenkam, maar toch laat ik de deken nog een maandje liggen.

inderdaad, zo denk ik er ook over..
gisteren liep ik alweer heerlijk met handschoenen aan AHHA had het zo koud:$
sophie schuurt alleen haar hoofd nog maar dat doet ze ook in de winter meer van hey geef mij is aandacht haha.
ze wil dan met haar hoofd tegen mij aan schuur gewoon omdat dat lekker is..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:10

Naam - Ras - Geslacht - Leeftijd - Eczeem sinds - Eczemers in familie bekend

1) Storm - haflinger - ruin (op 1jr) - 5jaar - 3e jaar - Ja, moeder heeft eczeem
2) Darren - welsh - ruin (op 1 jr) - 7jaar - 3e jaar - onbekend
3) Wisse - friesxgelders - ruin (op 3jr) - 3jaar - 2e jaar - onbekend
4) Miranda - haflinger - merrie - 12jaar - 5e jaar - onbekend
5) Generals Copper Kodi (Nilay) - quarter/nrps - ruin - 6 jaar - 5e jaar - nee
6) Bayo - Criollo - ruin (voor 5jr) - 13 jaar - 12e jaar (na verhuizing) - familie onbekend
7) Diddle - Fjord - ruin(onbekend wanneer) - 11 jaar - ong juni 2008(eerste echte zomer op nieuw adres) - familie onbekend
8) Kaspar - AV/NF - ruin (op 2jr) - 3 jaar - 2e jaar - als het goed is geen (overigens had hij al jeuk voor hij gecastreerd werd)
9) Senna - onbekend (er zit waarschijnlijk wel ergens een koudbloed in) - merrie - 18 jaar - ga ik navragen - onbekend
10) Lidar - Fjord - ruin - 18 -deze zomer voor het eerst op een nieuw adres - onbekend
11) Guus Hinnik - Shetlander - ruin - 6 jaar - 3e jaar - Moeder had waarschijnlijk ook eczeem
12) Amaru - Shetlander - merrie - 10 jaar - 4e jaar - onbekend
13 Zij, tinker-meriie-5 jaar- eczeem gekregen toen ze 1 jaar was-onbekend
14 Amiro- KWPN-ruin- 4 jaar- met 2 1/2- nee, in verdere merrie lijn ook geen eczeem
15) Glóa - ijslander - 5 jaar- met 3 jaar van de begrazing gehaald in Overijssel met eczeem. - ouders,
grootouders en rest lijnen geen eczeem, zusjes en broers ook gen eczeem.
16) Bobo -NF- Ruin- 17 jaar- Volgens zeggen dit jaar- onbekend
17) Sally - Haflinger - Merrie-16 jaar - 4e jaar- onbekend
18)Edda - Ijslander - Merrie- 5 jaat -3de jaar - geen eczeem bij vader en moeder,
19) Tuur - IJslander - Ruin - 10 (dacht ik) - onbekend- geen eczeem
20) Evie - Mini - Merrie - ? - ? - onbekend
21) Æsa- Ijslander - Merrie - 5 jaar - deze zomer - Moeder, rest van moeders kant is in IJsland dus niet bekend. Vader niet, rest familie onbekend (voormij dan)
22) Shadow - NRPS - Merrie - 18 - rond 3e jaar - Onbekend
23) Bismarck - AES - Hengst - 5 - onbekend - onbekend
24) Odessa - Stamboomloze fries- merrie- 3,5 jaar - 3 jaar - Moeder geen last. Vader onbekend. (kreeg irritatie op mugjes na verhuizing)
25) Shadow - onbekend (heeft iets barokkigs ) - ruin (onbekend vanaf wanneer) - 15 jaar - rond zijn 3e - familie onbekend
26) Mr. Ed - Welsh A - hengst - ongeveer 13 - rond z'n 3e - familie onbekend
27) May - Tinker - merrie - 1,5 jaar - 1,4 jaar - onbekend
28) Daantje - Haflinger - Merrie - 8 jaar - 2 jaar - Een hengst die zomer eczeem vererft komt vaak voor in haar stamboom.
29) Cela - KWPN - merrie - 2 - 1 - niet bekend
30) Blomke - Fries- merrie - 9 jaar - niet bekend - niet bekend
31) Sophie - 3/4e welsh C - merrie - 9 jaar - Eczeem zo'n 6 jaar nu - Geen familie bekend
32) Simon - KWPN - Ruin - 10 jaar - Eczeem bekend sinds hij 3,5 jarige leeftijd - niet bekend
33) Ulvy - Shetlander- Merrie - 5 jaar - sinds haar 4e -niet bekend
34) applause-welsh cob,sectie-d - Ruin(met 6 gecastreerd)- 17 jaar-eczeem sinds 7 jarige leeftijd- familie onbekend
35) Cindy - Welsh C - Merrie - 7 jaar - sinds 2e of 3e - Haar dochter.
36) Seprise - Welsh B - Merrie - 3 jaar - sinds deze zomer dus 3 - Haar moeder zie bovenstaande.
37) Pinky - Welsh A - Ruin - 10 jaar - sinds 2e levensjaar (ook dat jaar gecastreerd) - 2 zussen met exceem
38) Senna - Welsh A - Merrie - 6 jaar - sinds 2e levensjaar - 1 broer en 1 zus met exceem
39) Rossy - Welsh A - Merrie - 8 jaar - sinds 2e levensjaar - 1 broer en 1 zus met exceem
40) Pride - Welsh Cob - Merrie - 5 jaar - sinds 2e levensjaar (september pas) - Niet zover bekend
41) Carina - Haflinger - Merrie - 9 jaar - sinds jaarling - diverse half broers/zussen van vaders kant
42) Flint - Tinker - Ruin - 4 jaar - sinds 3e levensjaar (eind oktober) - niet bekend
43) Winnipec-kwpn-Merrie-29 jaar-zoiezo vanaf 12 jaar daarvoor ook al, weet niet vanaf wanneer kocht haar met 12 jaar-niet bekend
44) Freya - Welsh A - Merrie - 5 jaar - sinds 2e jaar - familie voor zover bekend niet schurend maar halfbroertje licht verdacht.
45) Djahil - AV kruising - ruin - 25 jaar - sinds 18e jaar (na vakantie in Drenthe) - onbekend
46) Multanhofs Ferron - Welsh - ruin (onbekend sinds wanneer) - 4 jr - vermoedelijk sinds 2e jr - onbekend
47) Zyta (Relinde) - Haflinger - merrie - 8 jaar - sinds 5 jaar - ouders hebben geen ZE en Zyta haar dochter ook niet.
48) Bangi (Brucht) - Fjord - Ruin (gecastreerd voor 3e levensjaar) - 4 jaar - sinds 3 jaar (voor zover ik weet) - ouders hebben (voor zover ik weet) geen eczeem
49) Venice - KWPN - merrie - 7 jaar - onbekend sinds 2 jaar sowieso - familie onbekend
50) Rosalinde - New Forest Pony - merrie - 7 jaar - sinds 2e jaar - moeder heeft nog nooit een nakomeling gegeven met ZE (zijn toch zeker 20 veulens)/Vader lijkt het wel door te geven, er zijn mij iets te veel nakomelingen van hem met ZE (maar dit is nog nooit bewezen natuurlijk).
51) Nevel- Exmoor- Merrie- 1,5 jaar -nog niet bekend of het eczeem is, heb haar pas een maandje. het kan ook verveling van de vorige eigenaar zijn, daar stond ze aan een stick.- onbekend

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:45

En wederom weer een dag goed doorgebracht.
Zelfs de vlechtjes zaten eindelijk goed (door het korte willen ze weleens draaien, loslaten etc.)
*pfieuw*

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:52

het lijkt te werken, huid is lekker soepel en lijkt beter te genezen.
maar na 1 dag kun je moeilijk wat zeggen ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:53

vinden jullie dat de deken al af kan?
mijn pony lijkt er helemaal geen last meer van te hebben. :)
ben alleen wel bang dat het toch fout gaat

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:00

Ik hou de deken nog op, zag vanmiddag nog kleine zwarte prikmugjes bij één van de andere merries in de manen zitten >;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:00

die van mij lijkt ook nergens last van te hebben, en toch blijft hij nog om :D

Ik zie teveel tegenslagen om me heen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:49

Hoi,

Het is alweer even geleden dat ik hier ben geweest.
Wil even laten wetendat het hier nog staaeds super goed gaat.
Zehad laats wel voor het eerst 2 kale plekjes op de nek.
Maar die zijn al weer niet meer zichtbaar.
Ik heb vandaag voor het eerst de deken afgelaten over dag, om 17.00 heb ik hem weer opgedaan.
Ik vondt het vanmorgen zo koud en het waaide.
Kon me niet voor stellen dat die beestjes er waren.

Ik zal morgen eens even een foto maken vna haar hoe ze er nu uit ziet, want ze is mooooooi. :+:

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:24

Ik liep vanavond in het land poep te scheppen en zag toen nog een hele grote zwerm vliegjes, dus de eczeemdeken gaat nog niet af. Senna had eerst een regendeken met eczeemhals om, omdat haar staart toch niet helemaal goed bedekt werd, heb ik nu maar weer de eczeemdeken omgedaan met daar overheen een regendeken. Senna heeft niet echt last van eczeemjeuk, maar meer van verhaarjeuk. Vanmiddag dacht ik dat ze haar staart aan het schuren was, maar toen ik beter keek zag ik dat haar staart om hoog stond en ze haar kont aan het schuren was. Van mij mag ze niet in het gangpad schuren omdat ze dan achter een zadelsteun kan blijven hangen, ze weet dat het niet mag, maar bij eczeemjeuk blijft ze doorgaan en vanmiddag kwam ik aangelopen en dan doet ze snel een stapje naar voren. Dus hier valt het wel mee met de jeuk. Het schuren aan staart en manen is ook een gewoonte bij Senna geworden, heeft ze ergens op haar lijf jeuk, dan worden de manen en staart ook even goed geschuurt als dat kan.