Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Voor een D-pony zo'n hoge begindosis geven? Wil ze graag van het dier af of zo??
Misschien moet jij ( of zij) maar even op de site van Prascend kijken - daar staat aangegeven wat er per gewicht gegeven mag worden. De producent B.I. begint altijd hoog en bouwt daarna af - de ervaring leert echter dat je beter laag kunt beginnen voor een aantal dagen ( bv 1/4 tablet) om sterke bijwerkingen te voorkomen. De DA van je vriendin is slecht op de hoogte en gaat zelfs tégen het advies van B.I. in. Zelfs met een torenhoge ACTH-uitslag begin je nooit met zo'n monsterdosis.
Jasmine_ schreef:Mag ik hier mee praten? Mijn merrie van 21 lijdt vermoedelijk ook aan cushing.. Ze heeft nooit eerder echt symptomen vertoond, maar de laatste tijd werd ze wat slomer en begon haar vacht een rare structuur te krijgen.
DA is net geweest, want na een kapbeurt vandaag stond ze helemaal te zweten, snel en zwaar te ademen en had ze duidelijk veel pijn. Verdict: hoefbevangen aan 4 hoeven
De DA zei dat de andere symptomen konden wijzen op cushing, net zoals de hoefbevangenheid. Na het weekend komt hij bloed trekken om zeker te zijn en aangepaste medicatie te geven.
Heb het topic niet echt doorgelezen, maar kan iemand me een richtprijs geven per maand voor de medicatie hiervoor? Ben namelijk nog student en moet alles zelf betalen, financiële domper dus.. Maar ik wil er alles aan doen om haar terug beter te maken.
NiKip schreef:Hebben jullie cushingpaardjes ook vaak last van oogontstekingen? Die van mij heeft namelijk in de afgelopen 2 jaar 4 oogontstekingen gehad. Nu weer een.
Ik vraag me af of dit gerelateerd is aan zijn cushing?
Siersma schreef:Ligt het wel aan de hoeven? Heb je de benen ook op de foto gezet?