leonie1988 schreef:Breghje schreef:Ik ben vorig jaar begonnen met Marstall Excem muesli, in combi met de Excem plus en ze schuurde vrolijk verder, maar ik moet zeggen dat dat het allereerste jaar was dat ik iets aan haar merkte, dus ook niet gereinigd. De Excem Plus heb ik ook gebruikt, merkte geen enkel verschil. Heb er zelfs twee kuren aan gewaagd met een tussenstop, maar niks.
Dit jaar heb ik de hele winter door idd een handje Excem muesli door haar brok blijvend gegeven, in maart een flesje drainage kuur helemaal opgemaakt en daarna toen ze van weide verwisseld was, nog een kuurtje van 20 dagen. En tot nu toe geen jeuk, totaal niet. Wel staat ze sinds vorig jaar altijd onder een deken, volgend jaar ga ik daarmee experimenteren als ze jeukvrij blijft dit jaar.
En ze heeft een GreenGuard op (met een herstellend kinnetje, erm ding) zodat ze niet teveel gras binnen krijgt.
Mooi, dan ben ik blij dat ik niet voor Marstall heb gekozenAangezien de Boerenbond hier alleen Subli heeft is dat makkelijker, we halen al het voer daar.
Hij heeft nu een Rambo deken opliggen (Pagony, QHP en Impirial Riding hebben het niet lang volgehouden) De deken is tot nu toe nog helemaal in orde
Verder behandel ik hem met Manenliquid van Leovet en ik heb nog een flesje ander spul staan (met teer erin). Als dat op is stap ik over op Derfen. Als voer krijgt hij dus Subli speciaal voor zomereczeem en een supplement van hetzelfde merk.
Meer kan ik niet doen volgens mijHopen dat het allemaal helpt! Bedankt voor jullie hulp in ieder geval
Eehm.... ik gebruik nu wel nog steeds de Marstall Muesli, alleen de Excem Plus niet.