Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolShadow schreef:Eumh, nu ben ik toch wel benieuwd naar de merrie-eigenaren.
Hoe is hun hengstigheid e.d.?
Die merrie van mij heeft overduidelijk problemen met haar hormonen, wil eens kijken of er meerdere zijn.
CarolShadow schreef:nou, van de ruinen zou ik wel willen weten de leeftijd van het opkomen van het eczeem, en de leeftijd van castratie. Dan kun ej veel makkelijker bekijken van hoe of wat.
En wat betreft de merries bijvoorbeeld of ze weleens drachtig zijn geweest etc.
Citaat:Ras - Geslacht - Leeftijd - Eczeem sinds - Eczemers in familie bekend
1) Storm - haflinger - ruin (op 1jr) - 5jaar - 3e jaar - Ja, moeder heeft eczeem
2) Darren - welsh - ruin (op 1 jr) - 7jaar - 3e jaar - onbekend
3) Wisse - friesxgelders - ruin (op 3jr) - 3jaar - 2e jaar - onbekend
4) Miranda - haflinger - merrie - 12jaar - 5e jaar - onbekend
5) Generals Copper Kodi (Nilay) - quarter/nrps - ruin - 6 jaar - 5e jaar - nee
6) Bayo - Criollo - ruin (voor 5jr) - 13 jaar - 12e jaar (na verhuizing) - familie onbekend
7) Diddle - Fjord - ruin(onbekend wanneer) - 11 jaar - ong juni 2008(eerste echte zomer op nieuw adres) - familie onbekend
8) Kaspar - AV/NF - ruin (op 2jr) - 3 jaar - 2e jaar - als het goed is geen (overigens had hij al jeuk voor hij gecastreerd werd)
9) Senna - onbekend (er zit waarschijnlijk wel ergens een koudbloed in) - merrie - 18 jaar - ga ik navragen - onbekend
10) Lidar - Fjord - ruin - 18 -deze zomer voor het eerst op een nieuw adres - onbekend
11) Guus Hinnik - Shetlander - ruin - 6 jaar - 3e jaar - Moeder had waarschijnlijk ook eczeem
12) Amaru - Shetlander - merrie - 10 jaar - 4e jaar - onbekend
13 Zij, tinker-meriie-5 jaar- eczeem gekregen toen ze 1 jaar was-onbekend
14 Amiro- KWPN-ruin- 4 jaar- met 2 1/2- nee, in verdere merrie lijn ook geen eczeem
15) Glóa - ijslander - 5 jaar- met 3 jaar van de begrazing gehaald in Overijssel met eczeem. - ouders,
grootouders en rest lijnen geen eczeem, zusjes en broers ook gen eczeem.
16) Bobo -NF- Ruin- 17 jaar- Volgens zeggen dit jaar- onbekend
17) Sally - Haflinger - Merrie-16 jaar - 4e jaar- onbekend
18)Edda - Ijslander - Merrie- 5 jaat -3de jaar - geen eczeem bij vader en moeder,
19) Tuur - IJslander - Ruin - 10 (dacht ik) - onbekend- geen eczeem
20) Evie - Mini - Merrie - ? - ? - onbekend
21) Æsa- Ijslander - Merrie - 5 jaar - deze zomer - Moeder, rest van moeders kant is in IJsland dus niet bekend. Vader niet, rest familie onbekend (voormij dan)
22) Shadow - NRPS - Merrie - 18 - rond 3e jaar - Onbekend
23) Bismarck - AES - Hengst - 5 - onbekend - onbekend
24) Odessa - Stamboomloze fries- merrie- 3,5 jaar - 3 jaar - Moeder geen last. Vader onbekend. (kreeg irritatie op mugjes na verhuizing)
25) Shadow - onbekend (heeft iets barokkigs ) - ruin (onbekend vanaf wanneer) - 15 jaar - rond zijn 3e - familie onbekend
26) Mr. Ed - Welsh A - hengst - ongeveer 13 - rond z'n 3e - familie onbekend
27) May - Tinker - merrie - 1,5 jaar - 1,4 jaar - onbekend
28) Daantje - Haflinger - Merrie - 8 jaar - 2 jaar - Een hengst die zomer eczeem vererft komt vaak voor in haar stamboom.
29) Cela - KWPN - merrie - 2 - 1 - niet bekend
30) Blomke - Fries- merrie - 9 jaar - niet bekend - niet bekend
31) Sophie - 3/4e welsh C - merrie - 9 jaar - Eczeem zo'n 6 jaar nu - Geen familie bekend
32) Simon - KWPN - Ruin - 10 jaar - Eczeem bekend sinds hij 3,5 jarige leeftijd - niet bekend
33) Ulvy - Shetlander- Merrie - 5 jaar - sinds haar 4e -niet bekend
34) applause-welsh cob,sectie-d - Ruin(met 6 gecastreerd)- 17 jaar-eczeem sinds 7 jarige leeftijd- familie onbekend
35) Cindy - Welsh C - Merrie - 7 jaar - sinds 2e of 3e - Haar dochter.
36) Seprise - Welsh B - Merrie - 3 jaar - sinds deze zomer dus 3 - Haar moeder zie bovenstaande.
CarolShadow schreef:heb sophie even bij de telling gezet.
Nee, maar het aantal hengsten is bar weinig.
Is dat omdat er maar weinig echt hengsten hebben (vanwege gedrag e.d.) of zijn er echt weinig hengsten met eczeem?
carina schreef:Ras - Geslacht - Leeftijd - Eczeem sinds - Eczemers in familie bekend
1) Storm - haflinger - ruin (op 1jr) - 5jaar - 3e jaar - Ja, moeder heeft eczeem
2) Darren - welsh - ruin (op 1 jr) - 7jaar - 3e jaar - onbekend
3) Wisse - friesxgelders - ruin (op 3jr) - 3jaar - 2e jaar - onbekend
4) Miranda - haflinger - merrie - 12jaar - 5e jaar - onbekend
5) Generals Copper Kodi (Nilay) - quarter/nrps - ruin - 6 jaar - 5e jaar - nee
6) Bayo - Criollo - ruin (voor 5jr) - 13 jaar - 12e jaar (na verhuizing) - familie onbekend
7) Diddle - Fjord - ruin(onbekend wanneer) - 11 jaar - ong juni 2008(eerste echte zomer op nieuw adres) - familie onbekend
8) Kaspar - AV/NF - ruin (op 2jr) - 3 jaar - 2e jaar - als het goed is geen (overigens had hij al jeuk voor hij gecastreerd werd)
9) Senna - onbekend (er zit waarschijnlijk wel ergens een koudbloed in) - merrie - 18 jaar - ga ik navragen - onbekend
10) Lidar - Fjord - ruin - 18 -deze zomer voor het eerst op een nieuw adres - onbekend
11) Guus Hinnik - Shetlander - ruin - 6 jaar - 3e jaar - Moeder had waarschijnlijk ook eczeem
12) Amaru - Shetlander - merrie - 10 jaar - 4e jaar - onbekend
13 Zij, tinker-meriie-5 jaar- eczeem gekregen toen ze 1 jaar was-onbekend
14 Amiro- KWPN-ruin- 4 jaar- met 2 1/2- nee, in verdere merrie lijn ook geen eczeem
15) Glóa - ijslander - 5 jaar- met 3 jaar van de begrazing gehaald in Overijssel met eczeem. - ouders,
grootouders en rest lijnen geen eczeem, zusjes en broers ook gen eczeem.
16) Bobo -NF- Ruin- 17 jaar- Volgens zeggen dit jaar- onbekend
17) Sally - Haflinger - Merrie-16 jaar - 4e jaar- onbekend
18)Edda - Ijslander - Merrie- 5 jaat -3de jaar - geen eczeem bij vader en moeder,
19) Tuur - IJslander - Ruin - 10 (dacht ik) - onbekend- geen eczeem
20) Evie - Mini - Merrie - ? - ? - onbekend
21) Æsa- Ijslander - Merrie - 5 jaar - deze zomer - Moeder, rest van moeders kant is in IJsland dus niet bekend. Vader niet, rest familie onbekend (voormij dan)
22) Shadow - NRPS - Merrie - 18 - rond 3e jaar - Onbekend
23) Bismarck - AES - Hengst - 5 - onbekend - onbekend
24) Odessa - Stamboomloze fries- merrie- 3,5 jaar - 3 jaar - Moeder geen last. Vader onbekend. (kreeg irritatie op mugjes na verhuizing)
25) Shadow - onbekend (heeft iets barokkigs ) - ruin (onbekend vanaf wanneer) - 15 jaar - rond zijn 3e - familie onbekend
26) Mr. Ed - Welsh A - hengst - ongeveer 13 - rond z'n 3e - familie onbekend
27) May - Tinker - merrie - 1,5 jaar - 1,4 jaar - onbekend
28) Daantje - Haflinger - Merrie - 8 jaar - 2 jaar - Een hengst die zomer eczeem vererft komt vaak voor in haar stamboom.
29) Cela - KWPN - merrie - 2 - 1 - niet bekend
30) Blomke - Fries- merrie - 9 jaar - niet bekend - niet bekend
31) Sophie - 3/4e welsh C - merrie - 9 jaar - Eczeem zo'n 6 jaar nu - Geen familie bekend
32) Simon - KWPN - Ruin - 10 jaar - Eczeem bekend sinds hij 3,5 jarige leeftijd - niet bekend
33) Ulvy - Shetlander- Merrie - 5 jaar - sinds haar 4e -niet bekend
34) applause-welsh cob,sectie-d - Ruin(met 6 gecastreerd)- 17 jaar-eczeem sinds 7 jarige leeftijd- familie onbekend
35) Cindy - Welsh C - Merrie - 7 jaar - sinds 2e of 3e - Haar dochter.
36) Seprise - Welsh B - Merrie - 3 jaar - sinds deze zomer dus 3 - Haar moeder zie bovenstaande.
37) Pinky - Welsh A - Ruin - 10 jaar - sinds 2e levensjaar (ook dat jaar gecastreerd) - 2 zussen met exceem
38) Senna - Welsh A - Merrie - 6 jaar - sinds 2e levensjaar - 1 broer en 1 zus met exceem
39) Rossy - Welsh A - Merrie - 8 jaar - sinds 2e levensjaar - 1 broer en 1 zus met exceem
40) Pride - Welsh Cob - Merrie - 5 jaar - sinds 2e levensjaar (september pas) - Niet zover bekend
41) Carina - Haflinger - Merrie - 9 jaar - sinds jaarling - diverse half broers/zussen van vaders kant
42) Flint - Tinker - Ruin - 4 jaar - sinds 3e levensjaar (eind oktober) - niet bekend
borderjay schreef:Even tussendoor...Moreno heeft het dit jaar er goed vanaf gebracht! Ik heb hem vanaf maart/april op de Hippo ex-cema gehad in combinatie met de Rambo SIH...
Hij heeft héél ietsje aan zijn staart geschuurd,maar als het zo blijft mag ik niet klagen
Myour schreef:Ik heb de uitslag van Kaspars bloedonderzoek.
Het blijkt dat hij een te laag selenium en vitamine E in zijn bloed heeft, en hierdoor (ik kon 'm niet goed volgen dus ik ga het nog precies navragen) een ontstekingsreactie in de spierlaag bij z'n manenkam ontwikkeld. Hierdoor had hij zoveel pijn daar, arm dier.. nu moet ik dus zeker een paar maanden selenium+vit-E bijvoeren. De diagnose zomereczeem vond hij veel minder waarschijnlijk door deze uitslagen, dus ik heb zelfs kans dat hij volgend jaar geen jeuk meer heeft