Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wupke schreef:Even een vraagje waarom mag je je paard geen fruit of wortelen voeren>?

angelax schreef:hoezo rambo sweet ich hoody niet aan te raden? ik hoor alleen maar goede verhalen heb hem zelf ook gekocht alleen moet terug voor kleinere maat.
floortje82 schreef:DE lijst:
Voedsel:
- géén gras, alleen oud hooi.
- geen eiwit/suiker rijke brokken : wél bijvoorbeeld Subli Semit, Subli zonder, Pavo Summerfit / Aura koeken, Nature's Best PAVO
- geen fruit en wortelen voeren dit ivm suikers etc
Stalling:
- alleen tussen 10.00 - 15.00 uur op de weide en ook opstallen met bewolkt weer
- zo mogelijk ver van stilstaand water als vijvers, slootjes etc.
- zoveel mogelijk in de wind
- bij niet kunnen opstallen is een schuilstal onmisbaar
Dekens:
- Aan te raden volledige dekens: RSH, Boett, Bucas, Pagony eczeemdeken
- Aan te raden halsdekens: Ivanhoe
- Aan te raden staartbescherming: bandage eromheen op stal Lachen ....
- Aan te raden hoofdkappen: Bucas met oren, de huidige versie van de boett hoofdkap
Voedingssupplementen:
- Multivitamine van de Paardendrogist
- probiotica( maakt niet zoveel uit welk merk)
- Omega-Olie Groene Os.
- MSM Zwavel (!!!!) van NAF.
- Knoflook. (tegen vliegen/ muggen)mee uitkijken, er zijn redelijk wat paarden die gevoelig op knoflook reageren en juist meer jeuk krijgen hierdoor ,
- Appelazijn. (tegen vliegen/ muggen)
- Goudsbloem (= calendula)
-een compleet vit/min supplement om tekorten aan te vullen en te vorkomen, tekorten in vit/min leiden tot weerstands vermindering, wat tot allerlei problemen kan leiden , of bestaande problemen verergeren
Homeopatische/ plantaardige middelen:
- Kiezelderma van Sectolin
- Puur Allergie van Puur Natuur
- Puur Culico van Puur Natuur
- Cojosololie
- zeewier
- Allergitum
- Culivetsem
- drainage compostium
Middelen / Spuiten van de Dierenarts:
- Cortizone (niet aan te raden (!))
- Insol (normaal tegen schimmel / ringworm (?)resultaten zijn twijfelachtig
- fenonolf, ook te verkrijgen op andere plekken
Smeersels:
- een Ui
- Verdund azijn en kruidnagel. (niet in wondjes...)
- Zeewater (of water met zout)
- Anti jeuk hondenshampoo (om te wassen)
- Babyolie (pas op verbrandingsgevaar!!)
- TKC 97 (idem en agressief)
- Silverline spray (verzachtende wondspray met tea tree)
- Tea tree olie
- Cojosol producten
- Lanoline, Zinkzalf en knoflookpoeder door elkaar gemengd.
- Manenliquid van Leovet.
- Zinkzwavelpasta van Groene Os.
- MSM Vachtlotion van Groene Os.
- Sweet-Itch van Sectolin.
- bio huidolie van Leovet
- eczemabalm
- wassen met tea trea-, teer- en betadineshampo (bij open plekken)
- Equi Z-T shampoo.
- Horsol
- Ivanhoe huidolie
-liberate lotion en zalf
-sioskin life aid
-uierzalf (eventueel met toegevoegde tea tree of andere olie )
-zedan goudsbloem olie
Fijn voor je paard:
- Schuurmatten van de Paardendrogist
- Borstels aan de muur / paal
Meer informatie en afgeronde onderzoeken:
- http://www.tekstotaal.com/itchinfo.html
- ....
Lopende onderzoeken:
- Van Erik Laarakker. Doen hier op BOKT aantal mensen aan mee.
floortje82 schreef:DE lijst:
Voedsel:
- géén gras, alleen oud hooi.
Stalling:
- alleen tussen 10.00 - 15.00 uur op de weide en ook opstallen met bewolkt weer
) Auky schreef:Ik kom eventjes binnenvallen.
Dit jaar heeft mijn paard erger last van zijn eczeem dan ooit, hij blijft alleen maar rondjes lopen. Nu hebben we geen stal bij onze weide, alleen een inloopstalletje. Zal het helpen om hem voor schemering op te sluiten in de inloopstal? Ik heb namelijk het idee dat de mugjes daar dan net zo goed komen..
Iemand hier ervaring daarmee? (eczeemdeken en smeersels worden al gebruikt, maar lijkt niet voldoende te zijn voor hem)
Sodeletuut schreef:Mijn paard staat normaal ook 24/7 op de wei, maar omdat er zoveel vliegen zijn staat ze nu 's nachts op stal, en het helpt echt ongelovelijk goed!
Normaal was het echt na 4 uur dat ze helemaal onrustig was en de hele tijd aan het lopen en doen was, en nu ze op stal staat is ze zo rustig en ze schuurt minder.
Dus ik vind het super.

Auky schreef:Ik kom eventjes binnenvallen.
Dit jaar heeft mijn paard erger last van zijn eczeem dan ooit, hij blijft alleen maar rondjes lopen. Nu hebben we geen stal bij onze weide, alleen een inloopstalletje. Zal het helpen om hem voor schemering op te sluiten in de inloopstal? Ik heb namelijk het idee dat de mugjes daar dan net zo goed komen..
Iemand hier ervaring daarmee? (eczeemdeken en smeersels worden al gebruikt, maar lijkt niet voldoende te zijn voor hem)
Mariskas schreef:Wie van jullie heeft ervaring met de fly-free eczeemdeken met uierbeschermer? Mijn merrie heeft pagony - en boettdekens, maar schuurt altijd de uiers kapot. Via een kennis hoorde ik dat fly-free een uierbeschermer heeft die aan de buikflap vastgemaakt kan worden, lijkt me hartstikke goed, maar waar bevestig je die dan verder aan?

Auky schreef:Ik kom eventjes binnenvallen.
kvika schreef:Mariskas schreef:Wie van jullie heeft ervaring met de fly-free eczeemdeken met uierbeschermer? Mijn merrie heeft pagony - en boettdekens, maar schuurt altijd de uiers kapot. Via een kennis hoorde ik dat fly-free een uierbeschermer heeft die aan de buikflap vastgemaakt kan worden, lijkt me hartstikke goed, maar waar bevestig je die dan verder aan?
nee sorry, maar wel ineresse in z'n deken, mijn merrie heeft altijd plekjes bij d'r uirers.
heb je een site waar je die dingen kunt kopen ofzo?
gr.
Yvank_ schreef:Is biks dan ook slecht bij zomerexceem ?
ellepel schreef:verasjouke schreef:een tip die wij kregen van een oude rot in het vak 1 gr gist in het eten perdag en dan is het schuren en jeuk een stuk minder. helaas zijn wij er niet goed mee om gegaan. maar het scheel wel met de jeuk.
gist is goed voor de darmen, het supplement wat appie nu krijgt zit ook gist in,dat kreeg hij vorig jaar ook en toen ging t nog zo goed met zijn eczeem.