Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorseRituals schreef:de hals zakt wel een beetje maar vond meevallen ..vindt ook een sterke deken .zou hem zo weer kopen .heb nu 2rsih en zou deze erbij willen hebbenzuma1 dank je voor je reactie! is de hals lang of kruipt ie omhoog? En is het een beetje n sterk deken?![]()
Hier ligt de deken ondertussen een aantal dagen op en dat is maar goed ook. Het stikt al van het ongedierte![]()
Farah_ die hoofdkap ziet er prettig en effectief uit.Is dat er niet zo een die je aan de deken vast moet naaien?
Zwarteparelx schreef:evelienn28 schreef:Hier nog altijd zonder deken pony krijgt elke dag cavalesse en heb de derfen die ik af en toe op de staartwortel smeer.
En natuurlijk niet te veel op de wei.
Ik hou hem wel goed in de gaten mocht hij gaan jeuken gaat meteen de deken op!
Ik ben 4 weken geleden ook gestart met de cavalesse. 3ml per dag. Maar na een week werd het ineens mooi weer en kreeg ze bulten en jeuk. Ik ga op advies van de dierenarts nog even door.met een kleine dosering prednison nu en dan rustig weer afbouwen om te kijke of ze het trekt op de cavallese.. Hoelang heeft het bij jou geduurt voordat het werkte?
Mloes schreef:Margee schreef:Hoe bevalt de Rambo Sweetitch Hoody ( voor de gebruikers)??
Momenteel bij Agradi afgeprijsd.....
Trap niet in Agradi en kortingsactiesZe roepen dan: 20% korting! Maar ondertussen gooien ze eerst de normale prijs omhoog zodat ze met 20% een paar euro lager uitkomen dan de voorheen normale prijs. Hij is op dit moment wel het goedkoopst bij Agradi hoor, maar reken je niet rijk
![]()
V.w.b. de deken: Fijne deken, maar mijn haflinger staat met een mega sloper in de wei en die sloopt de Rambo SIH gewoon zonder enige moeiteTwee stuks in één zomer. Daarom ben ik vorig jaar toch maar overgestapt op de Rambo Fly Protector, en moet zeggen dat ik hier erg tevreden over ben! Supersterke deken, en veel luchtiger dan de Rambo SIH. Mijn oudje werd altijd best snel koud onder de Rambo SIH als het regende, dus dan altijd gedoe met liners enzo. De Fly Protector regent heel snel door uiteraard, maar pony is weer veel sneller droog dan onder de SIH.
Ik snap dat niet voor elke eczemer de Fly Protector voldoende is, maar voor mijn pony werkt het perfect. Dus erg blij mee!
wendy1987 schreef:Iemand nog nuttige info over probiotica?
Silver_Fox schreef:Wat fijn @henny_w! Hier ook meer energie op vitalbix, op een rustige manier. Hoeveel voer je?
henny_w schreef:Ik weet zo niet meer precies welk middel bij de dierenarts te koop is voor eczeempaarden wat voornamelijk bestaat uit niacine. Is dat niet Cavalesse?
Azmay schreef:Iemand ervaring met paarden die vooral van de navel tot de uier last hebben?
Komt de SIH ver genoeg naar achter met de flap?
tanee_blaze schreef:Hier ook een stiekeme meelezer.
Ik vind het heel moeilijk om te bepalen of mijn paard echt zomereczeem heeft of niet.
Ik heb hem sinds september en heeft daarvoor tegen Zeeland aangestaan en had daar weinig last. Alleen toen hij bij mij kwam begon hij op stal wel heel erg tegen de stalwand te schuren en had hij echt jeuk. Maar hij had ook erg veel stress door het verhuizen.
Nu is hij helemaal op zijn plek en hij heeft tot nu toe nog niet geschuurd.
Terwijl een ander paard op stal met zomereczeem wanneer zijn deken af is meteen gaat schuren.
Heb uit voorzorg toch maar de shires sweet itch hoody gehaald en de fles MCQ is ook nog halfvol dus als hij last krijgt dan kan ik het meteen aanpakken.
Vind het alleen zo moeilijk of ik toch nu al de deken op moet gaan doen ondanks dat hij nog geen kenmerken heeft van zomereczeem, maar ben bang als hij eenmaal geschuurd heeft dat het dan te laat is...
Zou het alleen zo sneu vinden dat hij straks de hele zomer met zon deken op staat terwijl hij geen last heeft.
Iemand misschien tips?