Maargoed, ik denk dat de hoeveelheid die ze in Derfen gebruiken dit niet zo gauw zullen veroorzaken.
Mocht je het zeker voor het onzekere willen, dan dus tijdens het laatste derde (dus zeg vanaf 7 mnd) niet meer gebruiken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
leonie1988 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb advies nodig![]()
Heb al redelijk wat ervaring met zomereczeem (vorige haflinger had het ook). Mijn ruin van twee heeft er helaas extreem veel last van, vorig jaar ook al. De DA was verbaast, hij had het nog niet vaak meegemaakt dat een veulen zo veel last had van eczeem.
Nu heb ik al drie dekens versleten van o.a. pagony. Morgen ga ik een Rambo deken halen, hopen dat hij deze niet kapotschuurt. Ik zag al een tip voorbij komen voor voeding: muesli mix van st. hippolyt. Zijn er nog andere muesli's die speciaal voor zomereczeem ontwikkeld zijn? Welke is volgens jullie het beste?
En voedingssuplementen/oliën voor inwendig gebruik, wat zijn daar goede producten van?
Sorry voor de vele vragen, maar ik heb onwijs veel medelijden met mijn mooie vent, hij heeft zo ontzettend veel jeuk. Dus ik wil er net als jullie, alles aan doen om het prettiger te maken voor hem.
Alvast bedankt!
Anne77 schreef:Gebruikt een van jullie MTG (mane tale groom) voor de jeuk bij je eczemer.
Ik heb nog een fles thuis staan, gebruik nu derfen maar dat is bijna op en wilde voordat ik opnieuw iets bestel eerst eens kijken op MTG werkt bij haar.
Zijn er meer ervaringen met MTG en eczeempaarden, stilt het de jeuk?
intel_1x schreef:Ik ben heel erg tevreden over Marstall producten, maar zou toch kiezen voor Hypo-Ex-Cema, omdat dit erg goed uit de test kwam en een onderzocht middel is. Als het na enkele maanden niet werkt,kun je alsnog Marstall proberen. Marstall moet je nl eigelijk al in de winter mee beginnen (EZ muesli) en in de vroege lente supplement er aan toe voegen. Marstall Ez is nl reinigend en bloedzuiverend. Als ik zo lees is Hypo vooral toevoeging van ontbrekende stoffen.
corinagirl schreef:Vita heeft nu zo'n 2 weken een ZE deken op. Hoelang zou het ongeveer duren voordat de jeuk verdwenen is of in ieder geval verminderd?
leonie1988 schreef:Laatste vraag, sorry. Na google en bokt te hebben doorgelezen hierover twijfel ik tussen de combinatie Marstall ExZem muesli en Marstall ExZem Plus.... En de Hypo-Ex-Cema.
Welke raden jullie aan?
Breghje schreef:leonie1988 schreef:Laatste vraag, sorry. Na google en bokt te hebben doorgelezen hierover twijfel ik tussen de combinatie Marstall ExZem muesli en Marstall ExZem Plus.... En de Hypo-Ex-Cema.
Welke raden jullie aan?
Ik ben vorig jaar begonnen met Marstall Excem muesli, in combi met de Excem plus en ze schuurde vrolijk verder, maar ik moet zeggen dat dat het allereerste jaar was dat ik iets aan haar merkte, dus ook niet gereinigd. De Excem Plus heb ik ook gebruikt, merkte geen enkel verschil. Heb er zelfs twee kuren aan gewaagd met een tussenstop, maar niks.
Dit jaar heb ik de hele winter door idd een handje Excem muesli door haar brok blijvend gegeven, in maart een flesje drainage kuur helemaal opgemaakt en daarna toen ze van weide verwisseld was, nog een kuurtje van 20 dagen. En tot nu toe geen jeuk, totaal niet. Wel staat ze sinds vorig jaar altijd onder een deken, volgend jaar ga ik daarmee experimenteren als ze jeukvrij blijft dit jaar.
En ze heeft een GreenGuard op (met een herstellend kinnetje, erm ding) zodat ze niet teveel gras binnen krijgt.
Whinnylando schreef:Mijn "jeukertje" wordt op haar favo plekje eens flink gekriebeld*
Ze schuurt zelf niet maar vind het nog steeds heerlijk om gekriebeld te worden