Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:58

Super dat het weer beter gaat joh!! Ik hoop dat het zo blijft gaan, hij ziet er op de foto's ook echt uit als een schatje..

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:25

Weer een update@

Het was zulks prachtig weer vandaag, dat ik hem toch even buiten wilde hebben. Weet achteraf niet of het nu zo slim is geweest. Hij vond het wel heel erg lekker, maar we kregen hem met heel veel moeite weer terug naar zijn stal. Hij had zoveel pijn aan de achterbenen.
We hebben het ingesmeerd met witte leem, maar hebben nu gezien dat zijn hele vel aan het afsterven is vanaf kogel tot aan de hoef. Daarbij zitten er aan de achterkant zulke diepe sneeen dat is niet leuk meer.

De DA komt zo nog langs, en ik ga maar overleggen of het niet verstandiger is om al het vel weg te snijden. cq te knippen, opdat de huid eronder dan fatsoenlijk kan genezen.
Ik wacht maar even zijn reactie af, en anders wordt het overleggen met de kliniek.

Ik kan op deze opmerking die ik nu plaats verder inhoudelijk niet ingaan, maar wil wel vermelden dat er een enorme vooruitgang is geboekt vandaag in het aanpakken van de daders!! En daar ben ik zielsgelukkig mee!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:27

Das mooi eenmalig!!!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:28

Dat is maar goed ook... Ik geraak er echt met m'n verstand niet bij dat er mensen bestaan die een dier zulke dingen aandoen.
Die zijn wat mij betreft niet beter dan verkrachters en moordenaars, zet ze achter tralies! Of nog beter, euthanaseer ze!
Wat zou de wereld er zoveel beter van worden...

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:30

goed dat er wat gebeurd ook tegen de daders.

Ben benieuwd wat de DA zegt
Wel lekker dat hij even buiten is geweest, was dan wel moeilijk om hem weer binnen te krijgen maar frisse lucht is ook wat toch.

Sterkte veder

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:31

Dat is echt geweldig laat ze maar lijden de daders.. Knipoog

Das knap vervelend van die afgestorven huid, maar ik denk dat het voor hem hoe dan ook fijn is om even buiten te komen. Eenmalig, je hebt een gouden hart..

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:44

Goed bezig _eenmalig_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:48

dus het zijn mensen die het dit paard hebben aangedaan....laat ik nu hebben begrepen dat hij aangevallen was door andere paarden?
weer niet goed gelezen zeker(ik begrijp dat deze mensen beschermd worden,ik hoop dat het alleen in het belang van het paard is...van mij mogen ze met naam en foto op bokt...)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:49

Super, goede vooruitgangen Haha!
Zowl voor Canjers gezondheid, als voor jouw pogingen de daders
hun verdiende loon te geven.

Keep up the good work...

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:52

dat is mooi nieuws! Behalve dan de pijn in zijn achterbenen..

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:54

Dat is goed nieuws, ik hoop dat ze een flinke straf krijgen!
Lekker dat hij vandaag even naar buiten kon, kijk wel uit met de vliegen op zijn wonden (die zal je in stal natuurlijk ook wel hebben).

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:56

goed zo! geef die daders ook maar een harde klap zodat ze een rare kaak krijgen en niet meer kunnen eten! Boos!
kan hier zo kwaad om worden!
super dat canjer zo vooruit gaat OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:00

Buiten is goed geweest Eenmalig, ookal was de gang naar binnen moeizaam. Licht en lucht is goed voor elke patient, zéker voor een paard! Zou ik dus ook zéker blijven doen als het weer lekker genoeg is.
Fijn dat er ook op 't gebied van de daders resultaten geboekt worden. Dat is positief. Hopelijk lukt het om ze minimaal voor de gemaakte kosten aansprakelijk te kunnen stellen. And than some...

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:01

geerke schreef:
dus het zijn mensen die het dit paard hebben aangedaan....laat ik nu hebben begrepen dat hij aangevallen was door andere paarden?
weer niet goed gelezen zeker(ik begrijp dat deze mensen beschermd worden,ik hoop dat het alleen in het belang van het paard is...van mij mogen ze met naam en foto op bokt...)

Als een paard 4 weken niet kan eten, en er zijn mensen die daar vanaf weten, maar het verzuimen om in te grijpen terwijl het paard hard achteruit gaat dan zijn die mensen in mijn ogen schuldig aan dierenmishandeling.
Of het nu verwondingen zijn die aangebracht zijn door mensen of andere paarden is voor ons nog onduidelijk.
Waarom? Omdat hij geen bijtwonden heeft, en een hengst wat vecht in een kudde zal ook bijtwonden hebben.

Van alle verwondingen zijn foto's gemaakt, en we zullen proberen uit te zoeken hoe de letsels zijn aangebracht. Al denk ik zelf dat ik dat eigenlijk niet wil weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:03

Ik hoop zo dat die daders flink aangepakt gaan worden Ja

En het is te hopen dat de verwondingen niet door mensen handen zijn aangebracht

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:03

Idd, buiten zetten was een slim plan. Elk paard vind dat heerlijk, en knapt hij vast weer iets van op!.

Dat van zijn benen is idd wat minder, maar dat geneest hopelijk nog wel!

Ook van die daders, dat is ook erg positief!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:05

Wat heerlijk dat hij lekker buiten is geweest!! Lachen..het duimen van alle meelevende bokkers werpt een beetje zijn vruchten af!! Knipoog

En helemaal goed nieuws mbt de daders!!!..

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:05

Zo ik heb ook alle 37 pagina's gelezen en ik wilde nog even zeggen, dat ik het heel knap vind van de TS om dit vechtlustige beestje nog een kans te geven! Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:09

ze hebben verzuimd medische zorg te verlenen,dat is strafbaar....maar ja,we kennen de straffen in nederland.
Hier in frankrijk hetzelfde,1200 euro voor het laten doodhongeren van een paard,die andere hebben we op tijd kunnen kopen....raad eens voor hoeveel?juist 1200 euro...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:10

geerke schreef:

Ik ging er, afgaande op de verhalen, ook vanuit dat het om een andere paarden zou gaan, maar gezien de verwondingen leek het mij in elk geval een typisch geval van verwijtbare verwaarlozing, misschien bij een opfok of zo.
Nu ja, ik wil er niet over gaan speculeren, TS, je zult zo je redenen hebben en neem aan dat het hele verhaal tzt wel verteld kan worden?
Ik hoop dat hij weer verder aansterkt door het licht en de frisse lucht en dat hij zich zo, per dag, een beetje meer paard gaat voelen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:13

jees,voor de 2de keer voor de dood weggehaald...wat een verschrikking!!!!was het in beide gevallen dezelfde eigenaar?
SUPER dat er vooruitgang is mbt het aanpakken van de daders!
en die canjer ey,hij blijft me verbazen.en ik denk dat het zeker slim was om hem even buiten te zetten,omdat het tussen zijn oortjes OOK goed moet blijven gan,en zonnetje op je huid en frisse lucht in je neus is toch erg prettig.dat hij nu pijn heeft aan zijn benen,dat is "bijzaak",dat kun je weer behandelen.
ik denk dat het overgrote deel hier op bokt bijzonder trots op jullie is!
en de kliniek die de behandeling verzorgd,heb zeer goede ervaringen met hen.hele prettige mensen die zeker het welzijn van het dier niet uit het oog verliezen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:14

hihi, of het buiten nu verstandig was of niet...ik weet zeker dat hij je erg dankbaar was. Toch heerlijk even een frisse neus halen buiten... jummie Haha!

Zelfs als hij het om wat voor reden dan ook niet zou redden...is dit zeker t beste moment in zijn leven geweest en zelfs nu is hij al in de hemel...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:16

Ik hoop niet dat het door mensen handen is aangericht, als dat zou zijn, dan waren die mensen nog niet jarig. ([siz=4]Mede daarom heeft de TS denk ik een sa heeft enzo[/size])

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:25

Wat heerlijk dat Canjer zelf weer wat naar binnen kan werken zeg,wel een heel aandoenelijk hoor die foto's!
Kreeg een flink brok in mijn keel,zowel van blijdschap dat hij zelf probeerd te eten,als van verdriet van zijn snuit ....wat ziet dat er uit zeg!
Wat betreft zijn benen,het lijkt wel of hij gekluistert is geweest,daar kunnen ze ook van die nare plekken van hebben!
Ik zit maar te denken he,wat we kunnen verzinnen voor zijn open wonden op de benen ivm insecten als hij naar buiten gaat.........heel gek wat ik ga zeggen,maar gordijngaas in de vorm van bandages maken met aan boven en onderkant klittenband en die iets laten ploffen zodat het niet over de wonden schuurt!
Het is maar een ideetje hoor,het lijkt me niet zo fijn dat de insecten op zijn wonden rond wandelen!
Ik geloof heel graag dat Canjer heeft genoten vandaag op de wei,en zeker met al jou goede zorgen voor hem!!!
Jij bent ook een KANJER !!!
Wat betreft die oude eigenaar............neee laat ik me inhouden!
Canjer en Kanjer heel veel sterkte voor jullie beide!!!
Dikke knuffels Lundi -xxx-

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:35

hier ook een stille meelezer, heb enorm respect voor de TS
echt knap, hoop echt dat het goed afloopt.
Jullie verdienen het beide, keep up the good work !!