Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pomski schreef:Heeft iemand hier ervaring mee???
Pomski is helemaal gelukkig in het weilandje bij de shetten, helemaal op haar gemak, geen geren meer voor het hek. En als de snoepjes bij mij op zijn, loopt ze rustig weer terug naar de kudde.
Er is een maar, en dat is een klein bont ge*l shetlandertje genaamd Wouter
Hij probeert meerdere keren per dag Pom te dekken. Hij neemt zelfs echt een aanloopje. In het begin deed Pom niks, echter nu begint ze hem zat te worden. En elke keer als hij haar probeert te dekken, krijgt hij een ram voor zijn donder. Je zal denken leert hij er niets van dan? NEE. En geloof me, hij heeft al flinke klappen gehad. Ik kan Pom ook echter geen ongelijk geven!
Ik wil Pom niet uit het land halen, want dit is het enige groepje waar ze het naar haar zin heeft. Echter heb ik ook geen zin om straks een gekreukelde shet eruit te moeten halen.
Wouter is gecastreerd, hij heeft zijn ballen nog wel Klinkt logisch he!!! Dit is 2 jaar geleden gebeurd!
Hij is laparoscopisch gecastreerd, zijn zaadleiders zijn dus doorgeknipt. In Utrecht is door middel van een bloedtest geconstateerd dat hij echt ruin is.
Zijn jullie hiermee bekend? Kan het zijn dat Wouter nu meer hengst is dan dat als hij ''echt'' gecastreerd zou zijn?
En bestaat er iets als hormoondemping voor paarden??
mayoinlove schreef:Hallo,
ook ik meld me hier even gister faldo laten castreren en alles is goed verlopen zit alleen met 1 dilemma meneer vind de tuinslang dood eng en krijg met mogelijkheid een praam bij hem om.. iemand tips zodat ik hem toch kan koelen???
taffy schreef:mayoinlove schreef:Hallo,
ook ik meld me hier even gister faldo laten castreren en alles is goed verlopen zit alleen met 1 dilemma meneer vind de tuinslang dood eng en krijg met mogelijkheid een praam bij hem om.. iemand tips zodat ik hem toch kan koelen???
Om hem eraan te laten wennen zou ik eerst de tuinslang op een afstandje aanzetten als hij dat niet (meer) eng vind steeds dichter bij, beginnen bij zijn hoefjes en langzaam aan steeds meer naar waar je wezen moet.
Het was wellicht handiger geweest om van te voren al te oefenen zodat je zijn angst langzaam kon wegnemen en daar gaan meestal meerdere dagen overheen als ze het écht eng vinden.