Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:11

ik kan helemaal niks vinden trouwens over die indian cedum tree.

wel jammer, maar zodra ik de prijzen weet en dus ene mail kan terugsturen vraag ik hen ook meteen even hoe dat zit met die cedum.
ben wel benieuwd

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:12

ellepel schreef:

wel jammer, maar zodra ik de prijzen weet en dus ene mail kan terugsturen vraag ik hen ook meteen even hoe dat zit met die cedum.
ben wel benieuwd

Volgens mij kost een bloedonderzoek 150 euro. Die heb je in elk geval al 2x nodig. Voor en na de kuur. Aan de hand van het bloedonderzoek bepaalt LT hoeveel kuren een paard nodig heeft.
Zo was nav. een 2e bloedonderzoek het paard van een vriendin van mij volledig genezen verklaard. Helaas wel op papier maar niet in het echie Het paard schuurde nog als een gek.
De prijs voor een kuur is trouwens 169 euro voor 20 dagen.
Sommige paarden krijgen wel 4 a 5 kuren. KASSA !!!!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:45

ellepel schreef:

ben wel benieuwd

Hoi El, mooie actie van je!!!!!!!

Bloedonderzoek € 150,=
Kuur, ongeacht welke; € 169,=

Heb hier slechts een 10 nota's liggen dus............
@ henny; paarden die wel 4 - 5 kuren nodig hadden? was dat maar waar, dan was mijn paard nu wel genezen geweest!!!!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:01

ellepel schreef:

From the publication it appears that 'novelcure' send the same capsules to any animal that appears to have sweet itch - I cannot therefore understand why the blood analysis is necessary??

.,

Daar had ik niet eens bij stil gestaan!!!!!!!!!!

Gewoon lekker dubbel vangen dus.......?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:03

Ik heb even met de Kamer van Koophandel gemaild en gebeld over die ISO normen die in de vrijwaring staat.

De producten van NovelCure die,o.a bij staart- en maneneczeem (SeMe) kunnen worden toegepast, bevatten uitsluitend wettelijk toegestane stoffen en zijn onafhankelijk per batch getest. Ze worden vervaardigd binnen de ISO-9001 norm met wereldwijde acceptatie èn volgens de geldende normen voor erkende laboratoria overeenkomstig de regelgeving binnen de Europese Unie

De ISO-9001 norm heeft er totaal niets mee te maken. De Isonorm gaat om de administratieve organsisatie van een bedrijf.

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:12

Ik heb bij mij op stal gevraagd aan een eigenaar van een IJslander met eczeem, ze had wel van de kuur gehoord van dhr. Taal maar nooit zelf gebruikt. Een vriendin van haar gebruikt(e) het wel voor haar IJslander en zei dat ze er baat bij had. Wat ik uit het verhaal begreep is ook deze IJslander niet jeukvrij is en zal het met de Taalkuur ook nooit worden.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:36

ravel schreef:

Bloedonderzoek € 150,=

@ henny; paarden die wel 4 - 5 kuren nodig hadden? was dat maar waar, dan was mijn paard nu wel genezen geweest!!!!

Hoi Ravel,

Inderdaad jij spant wel aardig de kroon geloof ik
Dat jij geen speciale korting hebt gehad als vaste klant ?

Bij het paard van mijn vriendin zou het eczeemverhaal klasse 2 a 3 zijn volgens Taal. Aan de hand van het bloedonderzoek dus.
Na 3 kuren en wederom een bloedonderzoek werd het paard genezen verklaard. Jaja en maar schuren
Dus toen moest er nog maar een kuur in, ook die had geen effect.
Ja tijdens de kuren had het paard wel wat minder last maar het was na het kuren weer het oude verhaal.
Toen wilde hij nog een kuur erin maar zij is gestopt omdat ze het niet meer vertrouwde.
Uitslagen van bloedonderzoeken heeft ze nooit gezien, ook niet na herhaaldelijk vragen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:14

henny_w schreef:
ravel schreef:

Bloedonderzoek € 150,=

Hoi Ravel,

Inderdaad jij spant wel aardig de kroon geloof ik
Dat jij geen speciale korting hebt gehad als vaste klant ?

Wij hebben er ook bijna net zo veel liggen

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:22

Falka schreef:

De ISO-9001 norm heeft er totaal
niets

mee te maken. De Isonorm gaat om de administratieve organsisatie van een bedrijf.

ISO-9001 heeft ook enigszins te maken met je produkt.
Het gaat erom dat je als maker een beschrijving van je produkt geeft.
Die beschrijving wordt door instanties zoals bijv. TNO en TUV gecontroleerd.
Als jij beschrijft : mijn produkt is rotzooi, dan behoor je ook rotzooi te maken Alleen als je voldoet aan je beschrijving qua bewerkingsproces dan voldoe je aan de norm.
ISO-9001 zegt niks over de kwaliteit en de werking van het produkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:27

wacht even er is me iets niet helemaal duidelijk:
een kuur kost 169 euro.
maar hoeveel van die pasta spuiten heb je daar dan voor?

op Taal zijn site staat namelijk dat er 20 in een verpakking zitten,maar klopt dat?]

lama ik kan soms niet goed lezen hahah heb t al, 20 injectoren of 60 dosis met die capsules.
whehehe kan wel helemaal mijn engels weer ophalen met het sturen van die mails

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:28

henny_w schreef:
Falka schreef:

De ISO-9001 norm heeft er totaal
niets

mee te maken. De Isonorm gaat om de administratieve organsisatie van een bedrijf.

ISO-9001 heeft ook enigszins te maken met je produkt.
Het gaat erom dat je als maker een beschrijving van je produkt geeft.
Die beschrijving wordt door instanties zoals bijv. TNO en TUV gecontroleerd.
Als jij beschrijft : mijn produkt is rotzooi, dan behoor je ook rotzooi te maken Alleen als je voldoet aan je beschrijving qua bewerkingsproces dan voldoe je aan de norm.
ISO-9001 zegt niks over de kwaliteit en de werking van het produkt.

Ja het is een administratieve beschrijving vanaf stap een t/m 10 zeg maar. Maar het zegt dus niets over de veiligheid van een medicijn. Maar meer over de handelingen tot het produkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:55

Klopt, zie de link, met een klein stukje eruit:

Is ISO 9001 het walhalla?
ISO 9001 is een hele goede start met kwaliteit in een organisatie. Het introduceert namelijk de kwaliteitsborging in een organisatie. Daarnaast is er een expliciete koppeling met klantenwensen en -tevredenheid. En wordt een organisatie gestuurd om continu te verbeteren. Beheersing van alle processen, medewerkers(on)tevredenheid en financiën zijn enkele van de zaken die wel aan bod komen bij de complete benadering van kwaliteitszorg: Total Quality Management (in het Nederlands: Integrale kwaliteitszorg). Voor een uitgebreide uitleg daarover, zie Wat is Total Quality Management?.

http://www.adburdias.nl/iso9001.htm

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:13

wat een snelle reactie! Hij vind het dus ook niet kloppen, maar durft het alleen nog behouden te zeggen .
Die immunotherapie waar hij het over heeft ben ik ook aan het uitzoeken. Het spoor wat ik gevonden heb is antilichamen van Immunopharn die deel is geworden van Biogenix. Ik heb een praktijk gemaild die dat voorschrijft( Vosdonk) maar nog geen reactie gehad.
Kan je in een volgende mail daar misschien ook wat meer informatie over vragen?
Ondertussen ga ik daar ook even naar speuren, als ik wat vind horen jullie het

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:20

Ik ben kwaliteitsmanager en daardoor veel betrokken bij oa de ISO norm. De tekst van russel geeft goed de lading van de norm weer, belangrijk is dat de volgende elementen worden geborgd in je kwaliteitssysteem en in de organisatie:
- leiderschap
- klantgerichtheid
- betrokkenheid van personeel
- process benadering
- systematische management aanpak
- continue verbetering
- besluitvorming op basis van feiten
- leveranciersrelatie
Daarnaast zijn er eisen aan registraties van documenten, testresultaten e.d. Er zijn geen inhoudelijke eisen aan een product, je moet (net als henny_w oa zegt) maken wat je zegt dat je gaat maken (en wat je klanten willen dat je maakt!).

Ik weet overigens even niet waarom die norm hier wordt aangehaald, maar als dhr Taal een iso certificering heeft, moet die ieder half jaar opnieuw bezocht worden door een certificerende instantie als de Kema.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:02

Waarschijnlijk is die vernoeming van het iso certificaat gewoon gedaan met de bedoeling betrouwbaarheid te scheppen en dat is misleiding. Ben benieuwd waar het certificaat op af is gegeven (ik ben tqm manager geweest).

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:03

he, een collega

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:07

Jaren geleden hoor. Is zeker niet een openbaar register ergens?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:12

Ik ben even aan het zoeken op de ISO site, maar ik kan nog niets vinden.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:15

Dus we weten niet waar het certificaat (if any) voor afgegeven is? Met alle activiteiten van de man, kan dat dus voor van alles zijn.
Ik denk aan misleiding.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:18

dit staat er letterlijk
Citaat:
Eczit wordt geproduceerd binnen de ISO-9001 norm met wereldwijde acceptatie en volgens de geldende normen voor erkende laboratoria overeenkomstig de regelgeving binnen de Europese Unie.

zoals ik het lees, vindt dus de productie conform iso norm plaats, en mogelijk is dus het betreffende lab gecertificeerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:26

Fronton schreef:
Dus we weten niet waar het certificaat (if any) voor afgegeven is? Met alle activiteiten van de man, kan dat dus voor van alles zijn.
Ik denk aan misleiding.

Met misleiding is hij toch voortdurend bezig? Al die professoren, dr. titels, nu zo een Iso nummer. Velen weten toch niet wat het verschil is in iso nummeringen? Als het er staat, zal het wel goed zijn. Echt wel slim. Wellicht is er nooit een iso certificering afgegeven, hoevelen roepen niet bovag te zijn en zijn het niet?

Lijkt me dat het op te vragen is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:56

ik heb nog weer een mail gekregen uit engeland:

Ellen,
Thank you for this information -I have asked one or two other people who live in Holland if they have any reports of Mr Taal's work and i will let you know if they have heard good or bad reports!

The cedar product I refer to is made by the UK company Global Herbs Ltd and their web site is www.globalherbs.co.uk
From the home page click on "Equine" on the left hand side and then on "Skratch"

The company is run by a Vet, Mr Stephen Ashdown and he will give good advice if you need to telephone their help line
(By the way, I do not have any shares in this company but I think they do tell the truth!!)

Best wishes,
Edward.

ik heb dus even terug gemaild wat de kosten waren voor t bloedonderzoek en de kuur, en even gevraagd wat die indian cedum tree nou was
want als dat werkt willen we t weten toch???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:58

dit is dus die indian cedum tree waar hij het in de 1e mail over had:

MAIN CONTENTS:
Berberis aristata, Curcuma longa, Cedrus deodara, Pinus griffithi, Piper longum, Piper nigrum, Zingiber officinalis, Psoralea corylifolia

en hier staat de info:
http://www.globalherbs.co.uk/horse/2004 ... tm#Skratch
gaat om product skratch

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:46

Lielle schreef:
dit staat er letterlijk
Citaat:
Eczit wordt geproduceerd binnen de ISO-9001 norm met wereldwijde acceptatie en volgens de geldende normen voor erkende laboratoria overeenkomstig de regelgeving binnen de Europese Unie.

zoals ik het lees, vindt dus de productie conform iso norm plaats, en mogelijk is dus het betreffende lab gecertificeerd.

Het zou wel erg overmoedig zijn om daarover te liegen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:46

Dat zou ook gewoon heel dom zijn, de ISO is erg streng op dit soort dingen.